Billedkvl. meget forringet efter skift til mobilt bredbånd?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Mikkel
Geografisk sted: DK

Billedkvl. meget forringet efter skift til mobilt bredbånd?

Indlæg af Mikkel »

Efter at være skiftet til mobilt bredbånd (fra Callme, det tidligere Debitel) er kvaliteten på SAMTLIGE billedefiler på internettet kraftigt forringet. Når man holder musen over et billede kommer der en pop-up: "Shift+R improves the quality of this image. CTRL+F5 reloads the whole page, men eftersom det er ret trættende at skulle holde musen over hvert enkelt billede, og derefter trykke Shift+R, ville jeg gerne høre om det er muligt at få billederne tilbage i standardkvalitet uden at skulle trykke noget - altså så billederne automatisk hentes i deres normale kvalitet?
På forhånd tak.
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Det er Callme/Debitel der fusker og nedskalerer billederne for at spare båndbredde. Læs mere her http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPo ... 8&SiteID=1
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

jeg prøvede med 3's og der var ingen problemer... så ja, det er nok Debitel som fusker.... det jo intet nyt..
Bacher
Chart Attack VIP

Indlæg af Bacher »

Callme reklamerer også med "ubegrænset forbrug op til 10GB/måned" :!: :!: Det er lissom ikke særligt ubegrænset.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

3's er også 10 GB pr. måned. Det står bare ikke lige med de største bogstaver.
Bacher
Chart Attack VIP

Indlæg af Bacher »

amh skrev:3's er også 10 GB pr. måned. Det står bare ikke lige med de største bogstaver.
Hvor fremgår det? Mig bekendt er der ægte frit forbrug, blot forbindelsen ikke misbruges.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Bacher skrev:Det er Callme/Debitel der fusker og nedskalerer billederne for at spare båndbredde. Læs mere her http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPo ... 8&SiteID=1
Jeg gav mig til, smart som jeg er, at søge på google på "Shift+R improves image qaulity", og jeg fandt selv det link plus nogle andre. Det ser ud til at Vodafonebrugere med mobilt bredbånd i USA har samme problem - de har dog en indstilling i deres modemprogram, hvor de kan slå komprimeringen fra, det har CallMe/debitel/Telia ikke, så jeg har nu skrevet til deres kundeservice, da jeg har fundet ud af at ALLE jpg- og gif-filer kører via en proxyserver (Telias?), "1.1.1.4/bmi/[oprindelig adresse på billedet]", feks hentes CAs logofil ikke fra

Kode: Vælg alt

http://www.chartattack.dk/chartattack_top.jpg
men fra

Kode: Vælg alt

1.1.1.4/bmi/http://www.chartattack.dk/chartattack_top.jpg
når jeg er på nettet via modemet.
Nu må jeg bare vente og se hvad de svarer.
amh skrev:så ja, det er nok Debitel som fusker.... det jo intet nyt
Nej, desværre, og jeg var også meget i tvivl da jeg skulle bestille modemet da der er fire store udbydere i Danmark, men da CallMe var den billigste over 6 måneder valgte jeg dem. Måske skulle jeg alligevel have betalt de 200 kroner ekstra og snuppet Sonofon i stedet.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Bacher skrev:
amh skrev:3's er også 10 GB pr. måned. Det står bare ikke lige med de største bogstaver.
Hvor fremgår det? Mig bekendt er der ægte frit forbrug, blot forbindelsen ikke misbruges.
Jeg har læst det sort på hvidt. Ser om jeg kan finde det.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Nå, det er vidst lavet om siden det blev lanceret... :)

Det er frit forbrug på 3's
Acid
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Acid »

Da ikke i følge deres vilkår.

http://privat.3.dk/upload/images/Abonne ... 8_v1.9.pdf

10 GB grænse. Det koster ikke noget at bruge mere, men de forbeholder sig ret til at opsige forbindelsen med kort varsel.

Findes på side 3
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Abonnementet inkluderer 10 GB datatrafik pr. måned. Overskrider forbruget 10
GB vil du ikke blive pålagt at betale ekstra, men 3 forbeholder sig retten til at
spærre eller opsige pågældende abonnement med kort varsel.

Jeg mente det nok !

hehe.
Bacher
Chart Attack VIP

Indlæg af Bacher »

Ja det ser sgu sådan ud. Spørgsmålet er så i hvilken grad 3 benytter sig af muligheden for at opsige folks abonnement.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Tror ikke der er mange der gider bruge mobil bredbånd på at storleeche :? men hvis nogen gør så lukker de såmænd nok forbindelsen. De er jo på et marked med stor profit og meget lidt konkurrence - so far.... :)
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

Det er jo hellere ikk de syge forbindelse du kan få igennem trådløs mobil net.. Så hvem gider at sidde og downloade store film eller så noget hen over det..?

Jeg har 3's trådløse net osse, men bruger det sq kun til alm surf og små downloads..

Og valgte 3's pga jeg fik det gratis.. :D Så det var osse værd at tag med..
Billede
BilledeBillede
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Infected skrev:Det er jo hellere ikk de syge forbindelse du kan få igennem trådløs mobil net.. Så hvem gider at sidde og downloade store film eller så noget hen over det..?

Jeg har 3's trådløse net osse, men bruger det sq kun til alm surf og små downloads..

Og valgte 3's pga jeg fik det gratis.. :D Så det var osse værd at tag med..
Det skulle gerne komme op på 21 mbit i år. Så kan det jo godt betale sig at downloade et par gb..
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

Damn... Men hva bliver upload så..? For det er jo som regl den som altid halter efter når man snakker så store forbindelse...
Billede
BilledeBillede
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Der står lidt mere om det her http://www.mobil.nu/ArticlePages/200805 ... 82.dbp.asp
De skriver dog ikke noget om upload. Men mon ikke den er omkring 1 mbit.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Nu har CallMe's kundeservice så svaret - man har åbenbart 30 dages returret, så den lige lukt tilbage i ansigtet på dem. Tror jeg bestiller hos 3 i stedet for - det ved man sgu hvad er!
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Hvad har de så svaret?
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

amh skrev:Hvad har de så svaret?
Hej Mikkel

Tak for din e-mail.

Nej, det kan ikke ændres. Du har 30 dages fortrydelsesret, så du kan bare sende det retur til afsender.

Har du andre spørgsmål, er du altid velkommen til enten at maile til os på kundeservice@callme.dk eller ringe til vores Kundeservice på 4366 9090 - vi er klar til at hjælpe dig.

Venlig hilsen
Call me A/S

Simon Poulsen
Kundeservice
Besvar