Hej.
Jeg har sat et VGA kabel ind i min brors Samsung skærm, for at vise billedet fra PC'en på hans Samsung LE40R51B (http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... ifications)
Problemet er bare, når jeg sætter kablet til, skriver TV'et "Formatet understøttes ikke" Jeg har prøvet og ændre opløsningen til det laveste min PC kan køre, (640x480) men har ikke hjulet. Har prøvet med et andet VGA kabel uden held - hvad gør man ?? Har ikke andre kabler end 2 VGA kabler, og står og skal se film på skærmen nu...
Opsætte PC til Samsung fladskærm
Redaktør: Moderators
Tja- det er nok lige et sent svar.
Jeg kender ikke dette TV- men fandt manualen på nettet. Har du kigget i den ?
På side 47 i den danske manual, står der, at du skal indstille ´PCén til 1360*768 - 60Hz
På side 48 er der angivet hvordan man får TVét til at indstille sig automatisk til PC signalet.
Side 63 angiver de opløsnigner som tvét understøtter - ved hvilken frekvens.
Selvom - du måske har valgt en opløsning tvét kan arbejde med - kan det "tilte" - hvis du ikke har valgt den rigtige frekvens.
Men sæt opløsningen og frekvensen til 1360*768 - 60Hz - som Samsung anbefaler i manualen, og sæt TVét til at indstille sig automatisk som angivet på side 48.
Zivago
Jeg kender ikke dette TV- men fandt manualen på nettet. Har du kigget i den ?
På side 47 i den danske manual, står der, at du skal indstille ´PCén til 1360*768 - 60Hz
På side 48 er der angivet hvordan man får TVét til at indstille sig automatisk til PC signalet.
Side 63 angiver de opløsnigner som tvét understøtter - ved hvilken frekvens.
Selvom - du måske har valgt en opløsning tvét kan arbejde med - kan det "tilte" - hvis du ikke har valgt den rigtige frekvens.
Men sæt opløsningen og frekvensen til 1360*768 - 60Hz - som Samsung anbefaler i manualen, og sæt TVét til at indstille sig automatisk som angivet på side 48.
Zivago
Altså - læs dog manualen.
Jeg henviste jo til side 48, hvori der står hvilke opløsninger TVét understøtter.
Du kan godt køre 1024 * 768 - (nævnt på side 63). Men du skal indstille det hele korrekt.
Iflg. manualen understøtter TVét ikke "pc -funktion" - via DVI. Så den løsning kan du ikke bruge.
Interlaced funktioner understøtter dette tv heller ikke.
Men - læs nu i manualen, hvori der er nævnt alt hvad du skal vide og hvad du skal gøre.
Zivago
Jeg henviste jo til side 48, hvori der står hvilke opløsninger TVét understøtter.
Du kan godt køre 1024 * 768 - (nævnt på side 63). Men du skal indstille det hele korrekt.
Iflg. manualen understøtter TVét ikke "pc -funktion" - via DVI. Så den løsning kan du ikke bruge.
Men - læs nu i manualen, hvori der er nævnt alt hvad du skal vide og hvad du skal gøre.
Zivago
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hmm jeg læser det åbenbart forkert.. Hehe kan simpelthen ikke se hvordan og hvorledes, der er billeder på side 48 som viser man skal trykke på sådan og sådan, men det hjælper ikke. Anyways, så må jeg se om jeg kan indstille det en dag jeg er hos min bror igen.Zivago skrev:Altså - læs dog manualen.
![]()
Zivago