Grænsehandel, Somersby?
Redaktør: Moderators
Grænsehandel, Somersby?
Hej!
Er der nogen der ved hvilke regler der gælder ifb. med at hente Somersby, Breezere, Ice og Shakere over grænsen?
Gælder det som øl? Som Spiritus? Og skal man i så fald regne ud hvor mange liter ren spiritus der er i dem?
Somersby er jo cider. Skal jeg så regne det som hedvin?
Eller skal man regne med det er det samme som indførsel af øl?
Det er ikke til videresalg så på den måde er det ikke suspekt. Gider bare ikke stoppes dernede...
Er der nogen der ved hvilke regler der gælder ifb. med at hente Somersby, Breezere, Ice og Shakere over grænsen?
Gælder det som øl? Som Spiritus? Og skal man i så fald regne ud hvor mange liter ren spiritus der er i dem?
Det er ikke til videresalg så på den måde er det ikke suspekt. Gider bare ikke stoppes dernede...

Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Re: Grænsehandel, Somersby?
En somersby er på 4,7%, hvilket, mere eller mindre, er som en alm. øl - Derfor kan Somersby godt regnes som øl.Zster skrev:Hej!
Bestil evt. Somersby i forvejen, da Calle (den der ligger nærmest mig) solgte 4 paller Somersby i sidste uge - Og allerede har dem udsolgt!
Calle sælger dem iøvrigt til 89,95,- hvorimod man skal slippe 100,- i Fleggaard!
Iøvrigt er chancen for at du bliver stoppet er minimal, det er så sjældent de har kontrol.
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?Købmandsgården har til 69kr kassen.. Tror lige jeg giver dem et kald før jeg kører imorgen..

Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Duborg havde dem i stride strømme. Var en lillefinger fra skærmkanten i Altea'en.
Nu ligger jeg i min seng og det eneste jeg kan se omkring mig er grønne kasser med gule træer på.
Puha det bliver slemt at vågne op søndag morgen
Ses vi til karneval ? Det tror jeg nok vi gør

Nu ligger jeg i min seng og det eneste jeg kan se omkring mig er grønne kasser med gule træer på.
Puha det bliver slemt at vågne op søndag morgen
Ses vi til karneval ? Det tror jeg nok vi gør

- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Du kan altid bare tage med Palles Touristbusser. Den kører fra Tarup Centret Odense kl. 9.40 hver lørdag. Du kan altid ringe til ham på 62 62 28 15.mammut skrev:Nu vi lige har sådan en tråd med grænsehandel. Kender i nogen busselskaber omkring Odense som kører til Tyskland.
Bare sådan en endagstur, hvor man tager ned, handler og så kører hjem igen.
Fandt jeg på en anden tråd...
Ellers kører de her jøvnligt til fleggaard, så bare gi dem et kald og spørg hvornår de kører igen.
Region fyn:
Bellinge Turistfart aps
Tlf. 65 96 10 61
Byens Taxi Syd
Tlf. 62 57 10 77
Glamsbjerg Turist
Tlf. 64 72 18 63
Sallinge Bussen
Tlf. 62 64 12 77
Tommerup Turistfart A/S
Tlf. 64 75 12 00
Taagaards Busser Aps
Tlf. 64 82 14 66
Vissenbjerg Turistfart
Tlf. 64 47 15 36
Willemoes-Rejser/ Bus A/S
Tlf. 64 71 29 10
Palles Taxa og Turistbusser
Tlf. 62622815
Nyborg Rejser A/S
Tlf. 65311369
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
Fredetheman
- CAs svar på Grev Ingolf
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Kontakt:
Ja, jeg kunne ikke ha' sagt det bedre...Fredetheman skrev:Undskyld, men hvordan kan folk drikke Somersby? Det er det værste pis der nogensinde har eksisteret... Puha!
Og hvorfor bliver det pludseligt hypped sådan? Det har da været på markedet længe?
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Fordi de har lavet en reklame med MC Hammer..! Dét virker!Cokeline skrev:(...)Fredetheman skrev:Undskyld, men hvordan kan folk drikke Somersby? Det er det værste pis der nogensinde har eksisteret... Puha!
Og hvorfor bliver det pludseligt hypped sådan? Det har da været på markedet længe?
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
EU-landemammut skrev: Btw kan man købe øl i Tyskland hvis man er 16 eller skal man være 18?
Hvis du er over 16 år og har været på ferie i et EU-land, må du maksimum tage følgende med hjem:
Cigaretter - 800 stk.
Cigarillos og cerutter - 400 stk.
Cigarer - 200 stk.
Røgtobak - 1 kg
Spiritus over 22% - 10 liter
Hedvin - 20 liter
Bordvin - 90 liter
Øl - 110 liter
Uden for EU
Er du over 17 år og har du været i et land uden for EU, må du medbringe følgende til Danmark:
Cigaretter - 200 stk.
eller Cigarillos - 100 stk.
eller Cigarer - 50 stk.
eller Røgtobak - 250 g
Spiritus over 22% - 1 liter
eller Hedvin - 2 liter
Bordvin - 2 liter
Kaffe - 500 g
Te - 100 g
Parfume - 50 g
Eau de Toilette - 1/4 liter
Hvis du vil være helt sikker på, hvor meget du må have med hjem fra et bestemt land, kan du bruge SKAT's Rejseguide. Her kan du taste dig frem til landet og få en liste med de nøjagtige mængder.
Det er jo kun den personlige formue der skiller Peter Asschenfeldt fra Rudi Frederiksen.
Marge: You do remember your promise to the children, don't you?
Homer: I sure do! When you're 18, you're out the door!

Marge: You do remember your promise to the children, don't you?
Homer: I sure do! When you're 18, you're out the door!

- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Kontakt:
I Tyskland skal man være fyld 16 for at kunne købe øl og vin.mammut skrev:Btw kan man købe øl i Tyskland hvis man er 16 eller skal man være 18?
For at købe spiritus fra 20% vol. skal man være 18 selvom det nok alligevel er muligt at købe det i grænsebutikkerne