Hvilke RAM kan jeg opgradere med?
Redaktør: Moderators
Hvilke RAM kan jeg opgradere med?
Mine specs på computeren er her:
http://myfreefilehosting.com/f/5afd5ed315_0.03MB
1) Pt. sidder der (som også ses på specs listen) 2x 256 DDR2 pc2-3200 (200 mhz) ram i - hvilke kan jeg så bruge for at få den bedste ydelse med nuværende setup?
2) Endvidere; hvilken laserprinter i en billig ende (skal måske printe 20 sider om ugen) skal man gå efter?
3) Slutteligt, hvad skal man kigge efter når det angår trådløse netværk?
http://myfreefilehosting.com/f/5afd5ed315_0.03MB
1) Pt. sidder der (som også ses på specs listen) 2x 256 DDR2 pc2-3200 (200 mhz) ram i - hvilke kan jeg så bruge for at få den bedste ydelse med nuværende setup?
2) Endvidere; hvilken laserprinter i en billig ende (skal måske printe 20 sider om ugen) skal man gå efter?
3) Slutteligt, hvad skal man kigge efter når det angår trådløse netværk?
FrZ.. til nummer 3!!! køb ikke Zyxel! hold dig langt væk fra det lort! .. køb en d-link router
(kommer self. an på dit behov) .. har hørt godt om dir-655 .. den kan vidst fås til rimelige penge nu
.
Og vil uanset hvad du vælger , råde dig til at købe det samme mærke med hensyn til router og trådløst kort.
Og vil uanset hvad du vælger , råde dig til at købe det samme mærke med hensyn til router og trådløst kort.
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Hmm jeg synes nu ikke Zyxel er så farlig et mærke at nærme sig.
Derimod kan jeg kun sige dårlige ting om D-Link.
Det er uden sammenligning den wifi router/accespoint jeg har haft flest problemer med når det kommer til kunderne på arbejdet.
Zyxel har jeg nærmest aldrig problemer med, men nu kender jeg også vores modeller uden af hehe.
Asus har som altid en ret høj kvalitet på deres produkter og faktisk er jeg over blevet overrasket over Linksys. Men når alt kommer til alt, kommer det i de fleste tilfælde an på firmware - og lets face it 3. parts firmware ER bare bedre.
Der udvikles en del til linksys, men også D-Link (hvis du skulle vælge at skyde dig selv og dit netværk i foden hehe)
Jeg tror der er langt flere personlige referencer på wifi markedet, end der er egentlige forskelle.
Hvilken type internet har du nu, er det modem styrer (typisk antenneforening) eller er det router båret (hos de fleste ADSL/VDSL ISPér) ?
Det er uden sammenligning den wifi router/accespoint jeg har haft flest problemer med når det kommer til kunderne på arbejdet.
Zyxel har jeg nærmest aldrig problemer med, men nu kender jeg også vores modeller uden af hehe.
Asus har som altid en ret høj kvalitet på deres produkter og faktisk er jeg over blevet overrasket over Linksys. Men når alt kommer til alt, kommer det i de fleste tilfælde an på firmware - og lets face it 3. parts firmware ER bare bedre.
Der udvikles en del til linksys, men også D-Link (hvis du skulle vælge at skyde dig selv og dit netværk i foden hehe)
Jeg tror der er langt flere personlige referencer på wifi markedet, end der er egentlige forskelle.
Hvilken type internet har du nu, er det modem styrer (typisk antenneforening) eller er det router båret (hos de fleste ADSL/VDSL ISPér) ?
Nu har jeg købt udstyret, da jeg ikke kan lide at vente, men meget rart med lidt feedback, da jeg altid kan sende skidtet retur :)DjMail skrev:Hmm jeg synes nu ikke Zyxel er så farlig et mærke at nærme sig.
Ang. udstyr til Wifi så kommer routeren kun til at fungere som switch i første omgang... Eller tja, det kan godt være at jeg piller den nuværende router af. Hmm. Men det er hos forældrene og deres Cybercity linie.
Det med at købe kort og router/switch hos fabrikant er sikkert lidt bedre, men tror ikke at det er essentielt. Alle de gange i mit liv, jeg har været ovre hos andre med en bærbar, har den gået på nettet, ligemeget hvad der har været af trådløst udstyr.
Da jeg selv har sat et UTAL af routere op (for mange år siden dog) på den gode gamle dospromt maner, så tror jeg, at de udfordringer der må komme ang. software med videre er til at overskue.
Men takker for input.
Hvis det er på dine forældres linie, skal du være opmærksom på at din router skal være en PPoA, hvis den skal kunne erstatte CC routeren.
Er den det, er det ikke noget stort problem at pille CC´s zyxel fra.
Og det vil klart være at foretrække da, en router på router opsætning, sjældent giver et positivt resultat.
og det kan være problematisk at bridge CC´s router, da der i den nyeste firmware er lavet nogle ændringer som gør dette en smule problematisk - dog ikke umuligt
Og det vil klart være at foretrække da, en router på router opsætning, sjældent giver et positivt resultat.
og det kan være problematisk at bridge CC´s router, da der i den nyeste firmware er lavet nogle ændringer som gør dette en smule problematisk - dog ikke umuligt
Kan også bare sætte den til som switch :) - ingen siger at den skal andet end fordele båndbredden...DjMail skrev:Hvis det er på dine forældres linie, skal du være opmærksom på at din router skal være en PPoA, hvis den skal kunne erstatte CC routeren.
og det kan være problematisk at bridge CC´s router, da der i den nyeste firmware er lavet nogle ændringer som gør dette en smule problematisk - dog ikke umuligt :)
Lige for at være med igen.. til ncos post.. så er jeg også sikker på folk har forskellige oplevelser med produkterne og man kan risikere at få en "mandagsudgave" .. dog skal det siges at Zyxel stadig har problemer med deres firmware med hensyn til at nogle af de trådløse routere har et problem med at hvis der kommer for meget indgående trafik , så går den fuldstændig i smadder og kan ikke finde ud af det længere.. og så genstarter den. Men self. nogle har succes med det og andre har ikke
.
Jeg er blevet anbefalet D-link eller linksys. Jeg hælder dog personligt mest til linksys da jeg har hørt flest successhistorier med deres trådløse produkter ( + du kan programmere firmwaren som du lyster, det er god stil Cisco ! tusind tak !!!
)
Men det kommer self. også an på hvad behovet er.
Og til FrZs svar med at du har kunne komme på fra en bærbar, det passer sikkert meget godt, jeg har heller ikke haft problemer med nogle bærbarer med hensyn til at logge på det trådløse, dog vil jeg sige at jeg har oplevet en markant nedsætning af hastigheden i forhold til hvis jeg brugte et produkt af samme mærke.
Men siden du har købt the stuff indenbords.. så vil jeg ønske dig held og lykke med det
Og hvis du er en rigtig guttermand FrZ.. så aflægger du lige kort rapport omkring om tingene nu virker som de skal
God fornøjelse
Jeg er blevet anbefalet D-link eller linksys. Jeg hælder dog personligt mest til linksys da jeg har hørt flest successhistorier med deres trådløse produkter ( + du kan programmere firmwaren som du lyster, det er god stil Cisco ! tusind tak !!!
Og til FrZs svar med at du har kunne komme på fra en bærbar, det passer sikkert meget godt, jeg har heller ikke haft problemer med nogle bærbarer med hensyn til at logge på det trådløse, dog vil jeg sige at jeg har oplevet en markant nedsætning af hastigheden i forhold til hvis jeg brugte et produkt af samme mærke.
Men siden du har købt the stuff indenbords.. så vil jeg ønske dig held og lykke med det
Og hvis du er en rigtig guttermand FrZ.. så aflægger du lige kort rapport omkring om tingene nu virker som de skal
God fornøjelse
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Skal hjem til de gamle og slå det hele til i dag, så skal slf. nok give en update - da begge sider af udstyret er 100 mbit, så håber jeg på, at deres 1 mbit begrænsning ikke kan mærkes på det trådløse (forstået på den måde, at internetforbindelsen skal kunne maxes)! - den store fildeling internt mellem computerne kommer ikke til at ske.Goddie550 skrev:Lige for at være med igen.. til ncos post.. så er jeg også sikker på folk har forskellige oplevelser med produkterne og man kan risikere at få en "mandagsudgave" .. dog skal det siges at Zyxel stadig har problemer med deres firmware med hensyn til at nogle af de trådløse routere har et problem med at hvis der kommer for meget indgående trafik , så går den fuldstændig i smadder og kan ikke finde ud af det længere.. og så genstarter den. Men self. nogle har succes med det og andre har ikke :).
Jeg er blevet anbefalet D-link eller linksys. Jeg hælder dog personligt mest til linksys da jeg har hørt flest successhistorier med deres trådløse produkter ( + du kan programmere firmwaren som du lyster, det er god stil Cisco ! tusind tak !!! :D )
Men siden du har købt the stuff indenbords.. så vil jeg ønske dig held og lykke med det :)
Og hvis du er en rigtig guttermand FrZ.. så aflægger du lige kort rapport omkring om tingene nu virker som de skal :)
God fornøjelse
Det burde alt sammen være lade-sig-gørligt :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Ok, der gik sgu lidt ged i den...Goddie550 skrev:nice :) ser frem til et kort review .. :P (skal lige siges at jeg også overvejer at købe en asus router :).. ) .. og weeee så kom der post, og minsandten ! så bliver min pris på 8 mbit sat ned til 299 !! og så får jeg 10 mbit i stedet !! det er sku i orden ! :D
Printeren var ikke inkl. usb kabel (fik at vide, at de aldrig var det?), og da jeg ikke kunne bære, ikke at kunne sætte den op (det var 1. priotet), så måtte jeg købe et på qxl, og hente det hos manden - men ok, fra det gik op for mig, at jeg manglede et, til jeg stod med et i hånden gik under 45 min. og det kostede 22 dkr. (klokken var over 18, så ikke nogen hifi butikker havde åbent).
Men da det lige tog 45 min, og jeg ikke har synderligt meget tid, da jeg skal hjem og forberede en præsentation for chefen til i morgen (som jeg ikke har påbegyndt) - så nåede jeg kun at teste den trådløse router, som umiddelbart fungerer helt tiptop (på kabel) - og derfor er ikke til at vurdere helt endnu.
Så på søndag må jeg lige installere kortet, og sætte netværket ordentligt op. Men ram og printer er ok nu :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Havde lige en time i går, og fik stadig ikke det trådløse til at spille - den fungerer fint med kabel, men den nægter simpelthen at spille trådløst :/
Fik ret lange løg i går, da den bare ikke ville sende et signal :(
Fik ret lange løg i går, da den bare ikke ville sende et signal :(