netværksdeling i Vista/XP

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

netværksdeling i Vista/XP

Indlæg af amh »

Vi er nogle stykker her ude hvor jeg bor, som gerne vil oprette delt mappe så hvergang ens PC er tændt er mappen og finde på netværket, med password på. Hvordan i hulen gør man det i Vista??? Nogle gange kan man se forskellige PC'er på netværket men lidt efter dukker de ikke op mere.. Vi har 1 XP maskine, og 2 Vista maskiner.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Noget af problemet kan ligge i, at Vista og XP ikke ´læser´ et netværk på samme måde...
Lyder det forvirrende?
Nå, men istedet for at komme med en lang smøre her, så kan jeg henvise til en gammel tråd, hvor Zivago henviser til en patch og et par guides,
der MÅSKE kunne løse problemet :)

http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... +netv%E6rk

God fornøjelse
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Hmm virker sq ikke rigtigt :s
WankerW

Indlæg af WankerW »

del de mapper i vil på netværket (med kode)

skriv i adresselinjen på explorer/stifinder: \\computerens_navn

Du kan herfra trække de delte mapper fra hver enkelt computer ud på dit skrivebord (eller hvor du nu vil have dem)

I kan derfra altid komme ind i mapperne, selvom det ser ud som om at computerne ikke kan finde hinanden...
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Hvordan deler jeg så mapperne?? når jeg højreklikker og siger del, kommer dfen frem med brugere af denne computer osv.
WankerW

Indlæg af WankerW »

så skriver du bare "alle" på linjen hvis det er dansk vista eller "everyone"(mener jeg det er) hvis det er engelsk og vælger derefter "medejer"

så burde det køre :)
Besvar