At åbne sit eget diskotek

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

At åbne sit eget diskotek

Indlæg af amh »

Ja, som overskriften siger, er vi nogle stykker som tit har overvejet at åbne et diskotek.. Dog har vi tænkt over det meget, og aldrig sådan søgt info. omkring det; så er der nogle af Jer her inde, som kan komme med nogle guldkorn, eller andre brugbare oplysninger, som skal vides inden man springer ud i det?? Vi regner med at der min. går nogle år endnu... Men tanken er ret stor for at vi vil springe ud i det. Vi har tænkt på det med; vagt personale, barpersonale, afrydder, DJ, lys, lyd, husleje, møbler/bar/stole, garderobe, evt. scene. mv. At det løber op i nogle kroner alligevel.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hvilken målgruppe? koncept? beliggenhed og lokaler? forretnings idé? lovkrav? juridisk hjælp? bevilling af kommunen?

Man åbner jo ikke bare en forretning et eller andet sted og regner med at det nok skal gå...

Der er en del arbejde der skal gøres hvis i skal overbevise en bank om at låne jer de penge med mindre i har egenkapital til at starte det.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Bliv voksen og tænk nogle vigtige tanker.
Du har ikke været inde på et eneste af de punkter der burde fylde ALT jeres tid.

Smukt at I roder men tanken, men sæt dig ind i den opgave du er ved at påtage dig, og vend så tilbage.

Jeg ville ikke vide hvor jeg skulle starte med at komme med ideer og råd.
Men lad os da tage udgangspunkt i en vigtig detalje - location og det der tilhørende bevillingsråd.
Dertil kan du så knytte de første 200 punkter.
Og så er vi endnu ikke nået til dine overvejelser omkring vagter, møbler og alt andet ligegyldigt.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

1. Fint nok i er nogle venner som har talt om det, men skal det kunne køre rundt seriøst så skal der være ÉN leder som 100% har den afgørende beslutning. Branchen er hurtig og beslutninger skal kunne tages med det samme og ikke først når alle har indgivet deres mening. Der kan så være folk der hjælper til, men tanken om at 5 -6 stykker kan køre det sammen går bare ikke. Fin tanke, men har aldrig set det blive til en succes.

2. Netværk, netværk, netværk.. stortset alt i denne branche bliver gjort gennem vennetjenester og "byttehandler". Det er sjældent der bliver betalt fuldt pris for noget.

3. I skal brænde for det og ville det mere end noget andet. Regn med nemt at bruge 10 timer hver dag på det og hele jeres weekend.

Men jeg håber da i får noget op og stå. Der er hårdt brug for nye alternativer i det danske natteliv.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Gør som andre har haft stor succes med; kreer konceptet først (her tænker jeg Billy) - hvis de åbnede et diskotek, ville de have fuldt hus en måned eller to.

Men ja det danske byliv er noget af en motherfucker, ingen er "loyale" overfor noget som helst, og er der et arrangement et andet sted, jamen så kommer man ikke forbi, der hvor man var sidste weekend.

Hvis I søger et ungt trendy publikum, så skal I opfinde den dybe tallerken mindst en gang om ugen, ellers er de rykket videre...

Men skal I lave en Luux, Emma - what ever club, så er beliggenhed/indretning, r'n'b, og bruncreme på toilettet alt der skal til :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

læs og læs og læs og læs på http://www.amino.dk/forums/ der er masser af indlæg om folk der vil starte diskotek, og folk er super venlige der inde og de fleste ved hvad de tale er om, men det kan gi' dig et godt billede af hvor du skal starte.

når du så kommer så langt at du skal lave en forretningsplan, så læs denne artikel igennem http://startupcompany.dk/files/document ... aerk07.pdf

gl
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

brug et år på research af hvad folk vil ha og hvad folk mangler, og om I som personer kan klare opgaven... :D det går nok ikke at være mainstream ligesom alle andre... Mange diskoteker idag er eget af store forretningsmænd som driver flere diskoteker og derved opnår en masse stordriftsfordele...
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Ocean skrev:brug et år på research af hvad folk vil ha og hvad folk mangler, og om I som personer kan klare opgaven... :D det går nok ikke at være mainstream ligesom alle andre... Mange diskoteker idag er eget af store forretningsmænd som driver flere diskoteker og derved opnår en masse stordriftsfordele...
Især fordelen af, at "vinde på karrussellen, når der tabes på gyngen"... Folk går jo i byen hver weekend, det er bare om at være overalt, så fanger man altid deres penge :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

Prøv med en bodega eller et værtshus først og se om det gir succes! :D
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Ocean skrev:Prøv med en bodega eller et værtshus først og se om det gir succes! :D
HAHA! hmm, det var også kun en tanke indtil videre, om den bliver til noget om nogle år, ville jo være fedt. Som en siger, at folk går i byen hver evig eneste weekend... Tak for links og råd indtil videre ! :) flere er velkommende.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Folk går ikke i byen hver evig weekend,

Der er KÆMPE forskel på dit besøgstal og din omsætning i den første weekend i måneden og sidste weekend i måneden.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Da jeg så topic tittel, var det første jeg tænke. "Det kan kun være amh, som har startet dette topic" og jeg havde sku ret. Hop ud i det og bliv en erfaring rigere. Det der ikke slår dig ihjel gør dig stærkere
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Fairground skrev:...men skal det kunne køre rundt seriøst så skal der være ÉN leder som 100% har den afgørende beslutning...
Jeg giver Fairground helt ret - og det kommer næsten helt af sig selv,
for som MailMan var inde på, så skal der bevillinger til;

1) Et næringsbrev for i det hele taget at have lov at drive forretning.

2) En spiritus bevilling (medmindre det er Cola Disko I skal have ;))

En sådan bevilling er personlig, og der udstedes kun én pr. værtshus...
Altså er der kun én der har tilladelsen til at drive biksen, sælge sprutten osv - én høvding med HELE ansvaret.

Men det var dælmer da en sørgelig branche at sætte sine spareskillinger i...
Jeg vil hellere være fisker 8O
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Feffe skrev:Da jeg så topic tittel, var det første jeg tænke. "Det kan kun være amh, som har startet dette topic" og jeg havde sku ret. Hop ud i det og bliv en erfaring rigere. Det der ikke slår dig ihjel gør dig stærkere
True true men hvis det ikke løber rundt er det lidt trist at hæfte for det underskud :)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

Plys - det nye kuld skrev:
Fairground skrev:...men skal det kunne køre rundt seriøst så skal der være ÉN leder som 100% har den afgørende beslutning...
Jeg giver Fairground helt ret - og det kommer næsten helt af sig selv,
for som MailMan var inde på, så skal der bevillinger til;

1) Et næringsbrev for i det hele taget at have lov at drive forretning.

2) En spiritus bevilling (medmindre det er Cola Disko I skal have ;))

En sådan bevilling er personlig, og der udstedes kun én pr. værtshus...
Altså er der kun én der har tilladelsen til at drive biksen, sælge sprutten osv - én høvding med HELE ansvaret.

Men det var dælmer da en sørgelig branche at sætte sine spareskillinger i...
Jeg vil hellere være fisker 8O

så vidt jeg lige husker, så gives sådan en bevilling kun til personer over 25. og nogen politikræse er de MEGET fokuseret på at personen er på stedet i åbeningenstiden, andre steder i landet tager de det lidt mere tja. c",)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

@ mt^1

Det er korrekt, og en lille detalje jeg ikke havde med - man skal være 25 år for at få bevillingen :)

Og ja, mange steder ser politimester Striks gerne, at bevillingshaver er til stede i åbningstiden.
I hvertfald det første lange stykke tid efter man har åbnet en ny restauration.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

Cool tanke :)
Sikkert også noget jeg kunne tænke mig engang.
Men hold da fast der skal da noget kapital til :)
Lys og lydudstyr, indretning, lokaler, alt der skal sælges, personaleomkostninger, osv.
Har ingen idé om hvor meget det render op i, men det bliver nok en del :)
Besvar