Jeg står og skal til at flytte og jeg vil spare de steder jeg kan - I første omgang har jeg tænkt mig at spare på TV fronten.
Jeg har sat mig for at undersøge om det er muligt at streame et TV signal igennem en computer, som så streamer det til mig via nettet.
Jeg havde forestillet mig at streame mine forældres Kabel-TV pakke via nettet ved hjælp af en sådan enhed. Jeg er godt klar over det kræver lidt båndbredde, men i mit tilfælde er det ikke noget problem at få det sendt da mine forældre ligger inde med en 20/20 mbit forbindelse, og jeg regner ikke med at skulle bruge mere end en forbindelse på 2 mbit for at modtage.
Jeg har set lidt på SlingBox, men er ikke helt klar over om det er muligt at bruge den til det.
Er der nogen der kan svare mig på om det kan lade sige gøre?
Hvis der findes billigere alternativer, eller måder hvor man bare kan bruge en alm. pc med antennestik, må i gerne komme med dem!
NetTV
Redaktør: Moderators
NetTV
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Den helt enkle og billige løsning er, en USB stick med DVB-T modtager.
Du indsætter den, og installerer software, sætter en UHF antenne på (undersøg om den skal sidder horisontal eller vertikal) og sætter programmet til at scanne.
Hvis din antenne peger i den rigtige retning, vil du på få minutter kunne se:
DR1, DR2, DR Up-Date, samt TV2 - i digital, og flimmerfri kvalitet.
Og så har du jo også en harddisk recorder ved hånden samtidig.
Min er fra Harald Nyborg, og var mest et forsøg (et godt forsøg endda!),
men man kan få nogen rigtig fine dimser, hvor kvaliteten nok er bedre,
f.eks. fra ASUS og Pinnacle.
Den medfølgende antenne er ikke en prut værd, medmindre du bor lige i nærheden af en sender.
Køb en antenne til indendørs brug, gerne med forstærker indbygget.
Du behøver altså ikke købe den der står DVB-T antenne på...
- det er salgs gas, for det er i bund og grund en UHF antenne, med et lidt anderledes design.
Hvis du ikke bryder dig om softwaren, findes der masser af alternativer på nettet.
Bare husk at driveren til modtageren skal installeres.
Men selvfølgelig får du så ikke de mange kanaler der er i kabel pakken...
Du indsætter den, og installerer software, sætter en UHF antenne på (undersøg om den skal sidder horisontal eller vertikal) og sætter programmet til at scanne.
Hvis din antenne peger i den rigtige retning, vil du på få minutter kunne se:
DR1, DR2, DR Up-Date, samt TV2 - i digital, og flimmerfri kvalitet.
Og så har du jo også en harddisk recorder ved hånden samtidig.
Min er fra Harald Nyborg, og var mest et forsøg (et godt forsøg endda!),
men man kan få nogen rigtig fine dimser, hvor kvaliteten nok er bedre,
f.eks. fra ASUS og Pinnacle.
Den medfølgende antenne er ikke en prut værd, medmindre du bor lige i nærheden af en sender.
Køb en antenne til indendørs brug, gerne med forstærker indbygget.
Du behøver altså ikke købe den der står DVB-T antenne på...
- det er salgs gas, for det er i bund og grund en UHF antenne, med et lidt anderledes design.
Hvis du ikke bryder dig om softwaren, findes der masser af alternativer på nettet.
Bare husk at driveren til modtageren skal installeres.
Men selvfølgelig får du så ikke de mange kanaler der er i kabel pakken...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .