Asus Eee PC 901

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Asus Eee PC 901

Indlæg af Da Clown »

til at starte med ved jeg ikke rigtigt om det er det rette forum :/ men da jeg rejser til USA torsdag nat :) har jeg ladt mig forelske i en Asus EEE PC...
Og regner stærkt med at have en med hjem fra mit besøg derovre...

Men jeg har det problem, at jeg ikke kan finde nogen butikker, der har den.. og da jeg ikke gider at rende rundt som en forvirret stodder i div. byer på jagt efter denne lækre sag.. Tænkte jeg, om nogen, kendte nogle sites jeg ku søge på..

Har prøvet sider som Wallmart, Target osv.. men mangler et site, hvor jeg kan få IRL butik, jeg kan vade ind og købe?
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Hvilken Eee PC er det du vil have, den nye 901 og 1001H udkommer vidst først om et par uger. Men har de kigget på MSI Wind, den klasker de nye Eee Pc's på alle områder og udkommer d. 27 juni. Men ved ikke om det kun er release i Taiwan, hvor længe skal du være der?
Da Clown
DJ

Indlæg af Da Clown »

det er 901 er jeg ude efter... men skal være i USA indtil d. 14-15 juli...
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

kan afsløre at FONA kommer til at handle med de nye modeller. Det fik vi af vide sidst vi var til møde. Hvad prisen hvilke modeller osv. husker jeg ikke lige, men det bliver vidst nye modeller. Endnu ikke helt fastsatte priser kan jeg prøve og komme med i morgen..
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det ser ud til at de har dem i bestbuy http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp ... ers&ks=960 her kan du finde deres butikker http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp ... d=cat12090
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Da Clown
DJ

Indlæg af Da Clown »

Down1 skrev:Det ser ud til at de har dem i bestbuy http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp ... ers&ks=960 her kan du finde deres butikker http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp ... d=cat12090
det er vist nok 900-model, du linker til down1. Og ikke 901.. som har intel atom som cpu... og en større hdd :) men har fundet frem til at den ikke er blevet leveranceret i USA endnu, men kun i Asien... men kan håbe på at den kommer frem, når jeg er derovre...
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Du får jo så heller ikke Dansk Tastatur med....
Da Clown
DJ

Indlæg af Da Clown »

amh skrev:Du får jo så heller ikke Dansk Tastatur med....
det kan jeg godt undvære.. meningen er jeg skal bruge til når jeg skal op og besøge min kæreste på færøerne... så bruge den i flyveren til at kode mine hjemmeside-projekter... så kan godt leve uden de 3 bogstaver :)
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

MSI Wind kommer vidst rimelig hurtigt til Danmark, og den har langt bedre tastatur end Eee, så den ville jeg anbefale. Man skulle få krampe i fingrene af at skrive på Eee, mens Wind skulle have et næsten normalt tastatur.
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Så fik jeg min MSI Wind ind ad døren, og den lever fuldt ud op til alle mine forventninger, tastaturet er kun meget lidt mindre end mit normale, og har allerede hurtigt vænnet mig til det. Dog er jeg glad for at det ikke blev en Eee 700-901 da disse skulle have endnu mindre tastatur og det ville jeg ikke kunne holde ud.
Hvis du har nogle spørgsmål, må du bare fyre løs.

-----------edit-----------

Kom lige forbi aldis hjemmeside og så så at de havde Medion Akoya Mini til 2.999,-. Det er stort set den samme computer som Msi Wind, og bliver også lavet af MSI. Eneste forskelle er at den kun har vga cam istedet for 1,3 mp,at den ikke har nogle onboard ram, men derimod fyldt det ledige slot istedet, og at den ikke har bluetooth. Tilgengæld koster den så 500 kr mindre end Msi Wind.

Der står lidt om begge to her
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Jeg har lige set at www.Mybook.dk også begynder at sælge en MSI Wind klon, umidelbart kan jeg ikke se nogen forskel på denne og MSI Wind. Denne bliver solgt til kr 2.998,-.
Hofmeister

Indlæg af Hofmeister »

Jeg mangler virkelig et 6 cellet batteri til min Wind.. Men det ser ikke ud til at det er i handlen endnu.. Troede der ville komme en masse 3. parts osv. på eBay, men det er der heller ikke.. Sig til hvis nogen ved noget jeg ikke ved?

Bortset fra det er jeg også super tilfreds med min Wind.. Fiks lille maskine.. Har nu haft den i en måned cirka, og har bestemt ikke fortrudt.. Har desuden smidt en extra GB ram i..

Kunne forresten se at Fona snart begynder at sælge Acer Aspire One.. http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=305 .. Ved ikke om det er en gammel nyhed, men har først set det fornylig..
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg var en smut i Bilka i Ørestaden i går, og så de havde sådan en lille Asus Eee PC udstillet med XP indstillet. Jeg fik kun et hurtigt kig på den, men den så da umiddelbart meget sød ud. Den frister da absolut lidt.

Er der nogen der her inde der ejer sådan en med XP på, og hvad er jeres erfaringer med den?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

En af mine kolleger har en, og den er sådan set meget fin. Skærmen er dog lidt for lille efter min smag. Og så er den ekstremt tyk der, hvor batteriet er. Det ødelægger den lidt. Og så holder den ikke særligt længe på batteriet. En time eller to, hvilket efter min mening er ret skuffende. Og så skulle de pille det webcam ud. Det er spild af plads og strøm efter min mening.

Men man får bestemt en del computer for pengene, og den er god til den studerende, som ikke lige har en masse penge at smide efter en ny bærbar.
Da Clown
DJ

Indlæg af Da Clown »

nco skrev:Jeg var en smut i Bilka i Ørestaden i går, og så de havde sådan en lille Asus Eee PC udstillet med XP indstillet. Jeg fik kun et hurtigt kig på den, men den så da umiddelbart meget sød ud. Den frister da absolut lidt.

Er der nogen der her inde der ejer sådan en med XP på, og hvad er jeres erfaringer med den?
Jeg fik at vide af en ven, at jeg ikke sku købe maskinen med XP forudinstalleret, da jeg fik ekstra diskplads ved at købe den med linux, samt jeg selv bagefter kunne installere xp på...
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Da Clown skrev:Jeg fik at vide af en ven, at jeg ikke sku købe maskinen med XP forudinstalleret, da jeg fik ekstra diskplads ved at købe den med linux, samt jeg selv bagefter kunne installere xp på...
Ja det er faktisk rigtigt. Mener også at han havde Linux på sin og så installerede han XP.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Vi har Acer One til salg fra midten af september måned. Både med Linux Linpus, og Win XP. Ville foretrække XP udgaven, da den har 1024 mb. ram, 120 gb. harddisk. Hvorimod Linux udgaven har 8 gb. flash harddisk, 512 mb. ram. og prisforskellen er små 500 kr.
Billede
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

sejt med flash hdd :) men jo, xp-versionen ser også hustled ud.

Men vil den med flash hdd ikke have en vild batterilevetid?
snabelfisk
Geografisk sted: On The Top, See Ya!

Indlæg af snabelfisk »

http://www.mobil.nu/ArticlePages/200805 ... 00.dbp.asp

Jeg fandt osse et andet link, hvor i der står at man kan få en bærbar for 1000 mener jeg. Men det link kan jeg selvf ikke finde .
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

nco skrev:Jeg var en smut i Bilka i Ørestaden i går, og så de havde sådan en lille Asus Eee PC udstillet med XP indstillet. Jeg fik kun et hurtigt kig på den, men den så da umiddelbart meget sød ud. Den frister da absolut lidt.

Sjovt.. det var jeg også..

Hvorfor er det du vil købe den derover? jeg tænker bare, hvor meget billigere kan den blive en dde 2500 på nettet?
Besvar