Maximal udnyttelse af båndbredde

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
stacok
Geografisk sted: :-D

Maximal udnyttelse af båndbredde

Indlæg af stacok »

Har linksys router med 5-6 mb download og omkring de 3 mb upload trådløst internet, men har været oppe på 1500-2000 kb/s men nu kører den sku kun på 400 kb/s, vores teleselvskab kan ikke svare på det.

Mvh Stacok
Barry Lloyd
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Prøv at skifte kanal på det trådløse. Ellers prøv at leg lidt med indstillingerne for a/b/g protokollerne. Evt. sætte den til kun at gøre g.

Nogle routere er underlige. Har prøvet min del af underlige routere :)
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Altså det heller ikke altid du kan få fuld power, af hvad du henter. Og hvis du ikke sidder bag en proxy (som du nok ikke gør) så prøv at hente en stor file, samme sted, på forskellig tidspunkter. Om du kan se forskel. Kan nemt være belastning på din box ude af huset, eller på nettet.

Men du kan prøv at sæt software firewall (windows firewall på) og derefter direkte stik fra din ADSL linie i pc'en. Og se om der er fuld power i en uges tid.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

1. Din router definerer ikke, hvor hurtig din internet forbindelse er.
2. Din router begrænser ikke på upload/download, men på samlet brugt båndbredde.
3. Hvis du sender internt mellem dine computere, så regn med at hastigheden du bruger er den dobbelte af hvad du ser den skriver, da den ene sender det og den anden modtager - hvorfor begge bruger af båndbredden.
4. Prøv at kable din forbindelse og se om det gør en forskel.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
stacok

Indlæg af stacok »

Hmm super tak. Prøver jeg, og ser om det virker
Barry Lloyd
stacok

Indlæg af stacok »

Det virker ikke nogen af delene:(
Barry Lloyd
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

2000 kb/sec på en 6 mbit linie ?`hehe det lyder meget spændende
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hell ja, der er ikke meget at brokke sig over der... Sådan en vil jeg også have :p

Tastefejl kan være en belastning og virkelig flytte betydningen af en sætning.

Hygge fra QzL, kan I nu være søde :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Maximal udnyttelse af båndbredde

Indlæg af FrZ »

stacok skrev:Har linksys router med 5-6 mb download og omkring de 3 mb upload trådløst internet, men har været oppe på 1500-2000 kb/s men nu kører den sku kun på 400 kb/s, vores teleselvskab kan ikke svare på det.

Mvh Stacok
Spændende at du end ikke ved hvilken linie du har? - Måske du skulle undersøge det først?

Er det en 6 mbit ~ så kan du teoretisk hente med 750 kb/sek - men grundet støj med videre, vil de faktiske nok aldrig overstige 675 kb/sek. Nu er du så endda på trådløst, hvilket plejer at have ekstra meget støj (langt flere pakker bliver mistet) - så 600 kb/sek max ville jeg sige...

Er det en 5 mbit vil de tilsvarende faktiske max nok være omkring 500 kb/sek. Tror din linie er fin nok :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
stacok

Indlæg af stacok »

Har sku været oppe på 2000 i uTorrent!
Barry Lloyd
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Så har du også en hel del mere end en 6 mbit linie.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg vil også sige at du nok mere har 25 mbit.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Prøv at fortælle os HVEM der udbyder din forbindelse - så er det en hel del nemmere at finde ud af, hvor stor en forbindelse det er muligt for dig at have.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
stacok

Indlæg af stacok »

Telia, men nu jeg kommer til at tænke over det mener jeg faktisk jeg fik et brev om de fordoblede min forbindelse i en periode.. eller noget, men det ikke sikkert
Barry Lloyd
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

smid et kabel i din router fra telia, hop ind på deres egen speedtest side eller prøv speedtest.net og tjeck der.

Ellers har telia routeren vel et interface med en sync hastighed, så kan du der se hvad de trainer op med hos dem - passer det ikke med det abm. du skulle have eller får du ikke fuld udnyttelse af din sync speed, så ring og brok dig.
Besvar