Lidt bærbar hjælp

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Lidt bærbar hjælp

Indlæg af Lanz3 »

Hey CA!

Så er det endnu engang tid til en CA'er skal have lidt hjælp til køb af bærbar ;)

Har et budget på 7k, ikke mere!

Den skal bruges til studie, dvs. spil m.m. er irrelevant, selvfølgelig må den gerne kunne spille lidt (ældre strategi spil osv.). Internet, poker og MS Office skal kunne køres optimalt.

Har kigget lidt på:

Zepto Orion A15
Zepto Nexus A15

Nogle som har erfaringer med disse, eller evt. kan anbefale noget tilsvarende eller bedre til prisen?

På forhånd tak :)
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Når det nu er en studiebærbar, så har jeg sat to ting i højsædet:

Funktionalitet, kvalitet og robust(ilitet).. Ok det var tre ting.

Men i hvert fald er jeg nået frem til disse to, som jeg vil anbefale dig.

T modellen er næsten umulig at ødelægge. Kast den ud fra 4. sal og hop bagefter, og den vil stadig fungere bedre end dig, når I rammer jorden. Samtidig har den en god skærm, 2 gb ram og 160 gb hdd.

X modellen er ekstremt lille og handy. Dog er den der model meget mangelfuld, da den ikke har Dual Core og den har ikke så meget ram, men jeg syntes stadig du skulle have forslaget, da den er meget meget lille.

Lenovo ThinkPad T61
8898
(Danmark)(Microsoft Windows Vista Business)

Lenovo ThinkPad X41 Tablet
1866
(Danmark)(Microsoft Windows XP Tablet PC Edition 2005)
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Altså hvis du med studiebærbar mener en computer, som du skal have med overalt, vil jeg nok lige tilføje nogle ting til odders liste:
mobilitet (hvor meget vejer og fylder computeren)
batterilevetid

Og så en ting man altid skal tænke på: varme og blæserlarm.
Køber man en computer med en kæmpe processor og et mega grafikkort kan man godt forvente at batterilevetiden er i bund plus at computeren bliver varm og dermed larmer. Varmen i sig selv kan også være temmelig irriterende, hvis denne er placeret steder, hvor du holder dine hænder og håndled, har selv problemer med dette på min gamle Acer, som jeg købte med hovedet under armen.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Jeg kan kraftigt anbefale den Lenovo T61, som Odder skriver om.

Sådan en har jeg som firma pc. Den er stille. Har lang batteri levetid - og så er det en maskine som kan holde til lidt af hvert. Den er meget solidt bygget.
Dog har jeg XP på den, da mange af firmaets tekniske programmer - ikke kører særligt godt under Vista.

Zivago
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Tak for tilslutningen Zivago.

Men ja batterilevetid, og mobilitet, er ekstremt vigtigt, og jeg har da også en fed arbejdscomputer, men jeg valgte IKKE, at liste ovenover, da den langt overgår hans budget.

Jeg har følgende, dog med XP, 2 gb ram og udvidet batteri:

Lenovo ThinkPad X61s
7667
(Danmark)(Microsoft Windows Vista Business)

Men den sprænger selvfølgelig dit budget mere end én gang. Til gengæld kan jeg garantere, at du bliver glad for den og, at den stadig virker om 3 år. Ligesom T-modellen vil gøre.
EMR

Indlæg af EMR »

Jeg ville foreslå enten en 8,9" eller 10" MSI.

http://global.msi.eu/index.php?func=pro ... at2_no=582
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg synes godt nok ikke det er meget man sparer i vægt og størrelse taget i betragtning af hvormeget man skærer af på de der mini-mikro-computere.

Jeg hælder langt mere til Odder's råd. Har en IBM T20 - den kører stadig stabilt på sine 700mhz :p Og så fylder og vejer den iøvrigt langt mindre end størstedelen af nutidens bærbare.

Ellers er min MacBook Pro nu også fin. Den vejer godt nok 2,45kg, men det kan jeg lige leve med i fht. hvad jeg får extra for det halvandet kilo.

Ellers skulle man eventuelt overveje en MacBook Air :)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Han har et budget på 7.000 så der får man ikke ret meget MacBook Air, eller Pro.

Den almindelige MacBook vil være en mulighed
Ellers de opstillede ThinkPads. Problemet ved at vælge de lidt for billige HP, Zepto, Acer osv. er at de simpelthen er lavet for billigt. Hardwaremæssigt er de elendige.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

EMR skrev:Jeg ville foreslå enten en 8,9" eller 10" MSI.

http://global.msi.eu/index.php?func=pro ... at2_no=582

ja hvis du vil vente i en evighed så det fint valg... har snart ventet 3uger og leverings dato er stadig "ukendt" og hvis man ringer til dem siger jaaah MÅSKE der også sker der intet.... og ja, den er bestilt..
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Jeg har modtaget min MSI Wind, bestilte fra Wupti.dk og de har den sorte på lager. Hvis i har nogle spørgsmål så spørg endelig.

Skriv eventuelt i denne tråd: http://www.chartattack.dk/viewtopic.php?t=24476
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Hey. Tak for de mange svar ;)

Hvordan er batteri tiden på Lenovo?
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Afhænger af model og om du har udvidet batteri osv. Jeg har udvidet batteri i min, og den holder 8 timer +. Burde den, men har ikke helt styr på det. Det kommer selvfølgelig meget an på, hvor meget lys du smider på skærmen osv.
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Selvfølgelig :)

Lyder godt det hele, tak for hjælpen. Tror jeg beslutter mig for at hoppe ud i en Lenovo. Dog lige sidste spørgsmål. Støj niveauet, hvordan er det?
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Så godt som lydløs. Jeg kan slet ikke høre min. T-modellen kan vist godt sige en anelse mere, men det er ikke meget. Du får i hvert fald ingen jet turbine :)
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

køb min:D
Barry Lloyd
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Min T61p kan jeg kun høre når jeg smider en cd eller dvd i drevet og det spinder op. Det er ikke fordi den ikke bliver presset enormt hårdt. Videoredigering (Adobe Premiere, Sony Vegas Movie Studio og Adobe After Effects for at nævne de mest brugte) og flere dage tændt af gangen er intet problem. :)

Udover T-serien har det der er kåret til verdens bedste tastatur, så er der en anden fordel ved Lenovo/IBM ThinkPads. Designet bærer præg af det det er: En arbejdsmaskine. Ingen fancy former og underlige features med lys i låget. Den er sort, firkantet og kraftfuld.

ThinkPads er med sine "aluminium rollcages" også noget af det mest holdbare robuste og modtagelige overfor stød. Det er for mig i lige så vigtigt som størrelse når der tales om mobiilitet. For har du den altid "med på farten" så får den stød hvad enten du vil det eller ej. Dertil er en god taske også vigtigt, hvorfor jeg har Crumplers Ugly Divorce i en fræk sort, med hvidt indtræk - naughty as hell!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar