Google Chrome

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

BetteMand
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af BetteMand »

Jeg synes sQ at det kører formidabelt :D
Bedre end Windows Internet Exoplore, kun ét minus, kan ikke køre VNC For Java ;)or JAVA
BetteMand Out..:D
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

Super browser.. irriterende facebook ikke virker optimalt, men wtf.. :)
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

genvejen med adresse + ctrl + enter virker heller ikke optimalt da den skriver adressen som .com istedet for .dk.
Brugeravatar
cookie-

Indlæg af cookie- »

nogle der ved om denne browser kører ALLE sider optimalt?

Før FF 3.0, havde firefox ihvertfald problemer med greedy.dk, tekst og billeder blev et stort rod, men det i IE så ud som det skulle.

Havde også nogle problemer på martinguld.dk med FF 3.0. Den kunne ikke fatte at vise mine billeder i sort/hvid, men det gjorde IE fuldstændig uden problemer.
<center>
</center>
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det lyder nærmere som martinguld.dk og greedy.dk har et problem med at overholde gældende standarder.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Cookie... Det er selvfølgelig ikke en garanti, men en fingerregl, at såfremt en side ser rigtig ud i FF, så ser den rigtig de ud på størstedelen af de tilgængelige browsere - udover MSIE, som så ikke kan finde ud af at gå hånd i hånd med resten af verdenen ;)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Zivago

Indlæg af Zivago »

dwr skrev:Cookie... Det er selvfølgelig ikke en garanti, men en fingerregl, at såfremt en side ser rigtig ud i FF, så ser den rigtig de ud på størstedelen af de tilgængelige browsere - udover MSIE, som så ikke kan finde ud af at gå hånd i hånd med resten af verdenen ;)
Der er nu en side, som ikke vises korrekt i Internet explorer, men ok i andre.
http://www.ihatemicrosoft.com/ :-)

Zivago
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Det er altid spændende, når en ny browser kigger frem. Jeg har kun lige snuset til den indtil videre og det ser bestemt lovende ud!

Jeg kan dog ikke helt forliges med tanken om, at jeg nu skal tage hensyn til endnu en browser i forbindelse med udvikling af websites*. Jeg tænker dog ikke så meget på, at jeg skal udvikle til Chrome, men mere at jeg ikke må glemme at tage hensyn til eksempelvis Internet Explorer 6.

Jeg begynder måske at udvikle lidt for snæversynet til internetbrowsere, som Chrome, Firefox, Opera, Internet Explorer 7/8 og Safari, der alle i større grad er kompatible med de gældende standarder for, hvordan et website skal være kodet i HTML og CSS. Især nu hvor Chrome vælter ind med understøttelse af CSS3, der gør en masse ting meget nemmere, kan man blive fristet til at tage disse funktioner i brug, selvom det resulterer i websites, der ser besynderlige ud i Internet Explorer 6.

På den anden side, kan endnu en ny browser føre til, at udbredelsen af Internet Explorer 6 og lignende bliver så lav, at den ryger under bagatelgræsen for, hvad man skal have fokus på, når man udvikler websites.

Under alle omstændigheder, bliver det spændende at se hvordan Chrome kommer til at klare sig.

* Dette bliver selvfølgelig kun aktuelt, hvis Chrome opnår en vis udbredelse, hvilket jeg godt kunne forestille mig den ville.
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Feffe skrev:genvejen med adresse + ctrl + enter virker heller ikke optimalt da den skriver adressen som .com istedet for .dk.
Det gør Firefox også :)

Det jeg elsker ved Chrome er dens simpelthed. Der er ikke ret meget mere end en adresselinie. It's fucking nice med den grafiske lethed.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Den blev min standart browser med det samme og med meget få undtagelser er jeg fuldt ud tilfreds. Ved ikke om det er mig der er langsom, men jeg fandt lige ud af at hvis man skriver et ord i www feltet, så starter der en alm googlesøgning. Havde ellers undret mig over hvor det søgefelt var ;) Super at spare plads på den måde :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Er der noget med Google Chrome og facebook ikke kan samarbejde ordentligt?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Helt godt er det hvert i fald ikke.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg har fundet ud af, at få den til at crashe. Gav den et par cmds samtidig, og det er mere, end den kan klare. Jeg har ingen problemer med fjæsbogen, til gengæld har jeg problemer her, stadigvæk. Men stadig favoritbrowseren.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Faldt lige over denne artikel:
http://www.comon.dk/news/advarsel.mod.g ... 37561.html

Zivago
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Min version er heldigvis .30 så det skal nu nok gå alt sammen :) Men tak for oplysningen i hvert fald :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Google Chrome er nu ude af beta stadiet og den seneste version er: 1.0.154.36
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Besvar