Dualcore vs Linux-hjælp..

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Dualcore vs Linux-hjælp..

Indlæg af CrazyBrain »

Hey.. Ved ikke så meget om linux, men skal bruge det i et projekt på uni, til at køre nogle CFD simuleringer..

Problemet er, når jeg kører simuleringer på min dualcore maskine, bruger den kun processorkraft fra den ene kerne..

Systemet kører gennem VMWare på en XP maskine.. Den kører noget Xfce desktop environment samt noget den kalder CentOS..

Nogen der kan hjælpe?
Billede
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

*Bump*
Slet ingen der kan hjælpe her?
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

CfD... Contract For Difference - de instrumenter regner jeg også på i min hovedopgave, dog nemme at prisfastsætte i forhold til så mange andre derivater :)

... Men det er nok ikke de samme CFD'er :P
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg vil ikke anbefale at du kører linux via vmvare. Opret en lille partition ved hjælp at magic og læg linux ind - har du ikke megen kendskab til dette OS kan jeg anbefale ubuntu. Herefter skal du nok opsætte kernen hvis ikke operativsystemet selv klare den - men check altid for en sikkerheds skyld.

Jeg har kørt linux over vmware i 10 min, og det gav klart flere problemer end fordele. Ellers er det vel muligt at køre disse simuleringer viaen knoppix-cd.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

FrZ.. Ikke helt det samme.. CFD = Computational Fluid Dynamics.. :D

DJ Wonder.. Umiddelbart en god ide, men da det er en bærbar jeg har fået udleveret af Vestas (Vi laver projekt for dem) til at arbejde på, må jeg desværre ikke pille så meget ved den..

Men jeg har i mellemtiden fundet en metode til at sætte dem begge igang, ved at bruge "mpirun"..
Billede
Besvar