Computer problemer (IGEN!)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

mammut

Indlæg af mammut »

Har prøvet at smide windows cd i og trykke på r, men så skal man selv skrive hvilken command man vil bruge. :S

Hvilken en er det?
Ged
Zivago

Indlæg af Zivago »

Du skal først svare ja til reparation, anden gang du bliver spurgt om reparation når du kører cdén.

(Det skrev Echelon iøvrigt også tidligere oppe i tråden).

Zivago
mammut

Indlæg af mammut »

Jamen hvad skal jeg så gøre første gang? :D
Ged
mammut

Indlæg af mammut »

Nu sidder jeg her ved min computer startet op i fejlsikret tilstand og skal bruge lidt hjælp. Har ellers ikke kunnet starte den i fejlsikker mere, men den gad godt her nu.

Mit problem er så at jeg nu gerne lige vil smide mit musik osv. over på en ekstern harddisk for en sikkerheds skyld, men den gider ikke at finde den eksterne harddisk :S Nogen der kan hjælpe?
Ged
mammut

Indlæg af mammut »

Aaaaaargh nu har jeg fucked det endnu mere op :D

Jeg prøvede at smide den windows cd i og første gang trykker jeg installer osv. og så anden gang reparer. Det gik fint, men da den var færdig kunne jeg stadig ikke starte computeren op normalt.
Jeg prøvede så at starte den op i fejlsikker tilstand og så kommer der sådan en windows skærm op hvor der står at den er igang med at installere windows. Jeg ventede så og skulle så taste min windows kode ind. Det gik fint, men når jeg så starter computeren nu (i fejlsikker) kan jeg ikke komme ind, fordi den siger at jeg først skal aktivere windows, og det kan jeg ikke gøre i fejlsikker :S

Er der nogen måde hvor jeg kan få mine filer over på en ekstern harddisk på en eller anden måde?
Ged
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

mammut skrev:Aaaaaargh nu har jeg fucked det endnu mere op :D

Jeg prøvede at smide den windows cd i og første gang trykker jeg installer osv. og så anden gang reparer. Det gik fint, men da den var færdig kunne jeg stadig ikke starte computeren op normalt.
Jeg prøvede så at starte den op i fejlsikker tilstand og så kommer der sådan en windows skærm op hvor der står at den er igang med at installere windows. Jeg ventede så og skulle så taste min windows kode ind. Det gik fint, men når jeg så starter computeren nu (i fejlsikker) kan jeg ikke komme ind, fordi den siger at jeg først skal aktivere windows, og det kan jeg ikke gøre i fejlsikker :S

Er der nogen måde hvor jeg kan få mine filer over på en ekstern harddisk på en eller anden måde?
Opstart i en dos-prompt [lav en start cd / disk] - så kan du kopiere hele lortet over med xcopy.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Man kan da aktivere windows over telefonen - det ta'r 2 sekunder.
BØH
mammut

Indlæg af mammut »

Har lige formateret min computer, og installeret windows igen.
Mit problem nu er så at mit cd-rom drev virker pludselig ikke :S
Det virkede før jeg formaterede, brugte det jo da jeg formaterede, men nu virker det pludselig ikke, så jeg kan ikke installere drivere.
Har tjekket at stikkene sidder ordentligt i, de er ikke løse eller noget

Hvad gør jeg ? :S
Ged
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Leder efter en driver på nettet selvom et cd-rom drev næsten altid virker.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
LunH

Indlæg af LunH »

smid hardisken over i en anden computer.
Billede
Zivago

Indlæg af Zivago »

mammut skrev:Har lige formateret min computer, og installeret windows igen.
Mit problem nu er så at mit cd-rom drev virker pludselig ikke :S
Det virkede før jeg formaterede, brugte det jo da jeg formaterede, men nu virker det pludselig ikke, så jeg kan ikke installere drivere.
Har tjekket at stikkene sidder ordentligt i, de er ikke løse eller noget

Hvad gør jeg ? :S
Vista eller XP ?
mammut

Indlæg af mammut »

XP
Ged
mammut

Indlæg af mammut »

Cokeline skrev:Leder efter en driver på nettet selvom et cd-rom drev næsten altid virker.
Hvad mener du med det?

Og jeg kan ikke bruge internettet, da jeg ikke kan installere driver til mit netkort.

Når jeg går ind i bios så står der, at den sagtens kan finde mit cd-rom drev :S

Har lige prøvet at smide driver til motherboard i drevet og valgt boot fra cd.
Nu spørger den så om jeg vil:

1: Make sil3114 SATA/RAID 32bit driver disk
2: Make sil3114 SATA/RAID 64bit driver disk
3: Make nVIDIA NV11 Raid 64bit driver disk
4: Make nVIDIA NV11 Raid 32bit driver disk
5: Format Floppy disk
6: FreeDOS command promt

Please choose 1 - 6

Har i nogen gode råd til enten hvordan jeg får mit cdrom drev til at virke, eller hvad jeg skal vælge der :D
Kører 32bit version af windows, men ved ikke helt med det der sata eller raid :D
Ged
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hent driverne på nettet hos en ven, i skole etc. og smid dem på en USB nøgle.

Det lyder ydertst mærkeligt at din XP version hverken kan finde CD-rom drev eller netkort. Er det den helt gamle XP eller er SP2 eller SP3 integrated?

Prøv det her og svar mig på om du kan se dit CD-rom drev derinde...

Kode: Vælg alt

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og klik derefter på Ydelse og vedligeholdelse. 

Bemærk! Hvis du ikke får vist Ydelse og vedligeholdelse, skal du gå til trin 3. Ydelse og vedligeholdelse bliver kun vist i Kontrolpanel, hvis du bruger Kategorivisning. Hvis du bruger Klassisk visning, vises Ydelse og vedligeholdelse ikke. 
3. Klik på Administration, dobbeltklik på Computeradministration, og klik derefter på Diskhåndtering i venstre rude.
mammut

Indlæg af mammut »

Altså jeg har sådan et trådløst netkort i eller hvad det hedder, og for at det virker skal jeg have installeret drivere. Men det er underligt fordi, jeg kan heller ikke se ting, som jeg sætter i usb porten. Altså både min mus og mit tastatur er i USB og de virker fint, men når jeg f. eks. sætter min eksterne harddisk i, kan computeren heller ikke finde den.

Inde under ydelse og vedligeholdelse osv. kan jeg ikke se mit cd rom drev.
Jeg kan heller ikke se det under enhedshåndtering :/
Ged
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ahh... Så drop det trådløse til at starte med og så kabel den.

Hvilket SP er der på systemet?
mammut

Indlæg af mammut »

Service Pack 2.

Men jeg kan ikke gøre det via kabel, modemet står helt nede i kælderen og jeg er på første etage. :/ Det er bare underligt at usb portene heller ikke virker, men de skal også have drivers eller hvad?
Ged
Besvar