Jeg har normalt altid været til Canons digitalkameraer, men her den anden dag i Fields, der faldt jeg i Bingo Foto over Casios Exilim EX-S10-kamera.
Det var helt klart størrelse jeg forelskede mig. Virkelig lækker størrelse. Men rent teknisk ser det også ganske fornuftig ud. Plus en pris på ca. 1400-1700 kr. er heller ikke helt tosset, da jeg jo tidligere har været vant til digitalkameraer har ligget på ca. 3000 kr. for et godt kamera.
Men hvad er jeres erfaringer med Casios digitalkameraer?
Jeg har også overvejet lidt blot at købe et brugt Canon 6-8 megapixels i Den Blå Avis. Men på den anden side, så er det jo altid lækkert med et spritnyt gadget.
I må gerne linke til et decideret kamera-fora, men personlige erfaringer er at foretrække.
Casio Exilim EX-S10
Redaktør: Moderators
Casio Exilim EX-S10
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Medmindre du skal have forstørret billederne helt vildt op, så kan du sagtens "nøjes" med 6-8 megapixels - du kan endda sagtens få det op i plakatstørrelse med 6-8 megapixels uden det bliver for grumset til at have hængende. 3x optisk zoom er ret standard for et kompakt kamera, men du kan sagtens få mere zoom for samme pris - den digitale zoom kan man i mine øjne ikke bruge til noget, da den bare gør billedet mere kornet og pixeleret
Jeg synes istedet for du skal ta' ned i din lokale fotobix og prøve et kamera istedet for. Noget af det JEG lægger vægt på i et kamera er hvor hurtigt det er til at ta' billederne, til at starte op mm.
Jeg synes istedet for du skal ta' ned i din lokale fotobix og prøve et kamera istedet for. Noget af det JEG lægger vægt på i et kamera er hvor hurtigt det er til at ta' billederne, til at starte op mm.
BØH
Helt enig. Derfor jeg også altid har været til Canon. Jeg synes netop de har opfyldt mit behov. Jeg har på ingen måde behov for at få det op i plakatstørrelse. Det er også derfor jeg overvejer at købe brugt. På den måde skal man heller ikke være så øm over for det til fester og andet.goafreak skrev:Noget af det JEG lægger vægt på i et kamera er hvor hurtigt det er til at ta' billederne, til at starte op mm.
nco\\ CHART ATTACK 1999
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Har indtil videre haft to digitalkameraer fra Casio.
Har altid været meget tilfreds med dem.
Lige nu har jeg et EXZ100 som tager nogen udemærkede billeder til mine behov. Deres Card serie er rigtig lækker da det virkelig er kompakt og ikke meget større end en kortholder.
Hvis du kommer til .de kan du godt finde det til en 144 € - 175€
Stort tysk blad har testet det...
http://www.chip.de/artikel/Casio-Exilim ... 82581.html
Har altid været meget tilfreds med dem.
Lige nu har jeg et EXZ100 som tager nogen udemærkede billeder til mine behov. Deres Card serie er rigtig lækker da det virkelig er kompakt og ikke meget større end en kortholder.
Hvis du kommer til .de kan du godt finde det til en 144 € - 175€
Stort tysk blad har testet det...
Kode: Vælg alt
Casio Exilim EX-S10
+ flotte, attraktive Ultrakompakte, die aber ab ISO 200 kräftig rauscht.
+Preis: etwa 210 Euro
+Design und Verarbeitung
+Schnell
+Bis ISO 200 gute Bildqualität
-Rauschen ab ISO 200
-Kein optischer Bildstabilisator
Bestenlisten Platzierung:
Rang 52 / 117
Gesamtwertung: 64,9 %
Bildqualität: 81%
Ausstattung/ Handling: 41%
Geschwindigkeit: 89%
Doku/ Service: 55%I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Take Cokey. Det var lige præcist et input i stil med det jeg søgte. Altså egne oplevelser med et mærke. Jeg har nemlig altid haft Canon Ixus, og overvejede også om det skulle være det igen. Men jeg synes godt nok det er sprødt det Casio der.
Jamen amh, du må da meget gerne snakke lidt med dem. Hør gerne hvad deres erfaringer er med blitzen på kameraet. Da jeg flere steder har læst, at den ikke skulle være alt for god. De fleste af de billeder jeg kommer til at tage er nemlig nok i mørk belysning ved fester osv., og så går det jo ikke at jeg har et kamera som ikke kan lyse ordenligt op. Der har mine seneste Ixus'er været gode.
Jamen amh, du må da meget gerne snakke lidt med dem. Hør gerne hvad deres erfaringer er med blitzen på kameraet. Da jeg flere steder har læst, at den ikke skulle være alt for god. De fleste af de billeder jeg kommer til at tage er nemlig nok i mørk belysning ved fester osv., og så går det jo ikke at jeg har et kamera som ikke kan lyse ordenligt op. Der har mine seneste Ixus'er været gode.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Indbygget flash i sådan nogle kompaktkameraer er for det meste ~3 meter.
Men jeg forslår stadig, at du selv prøver at stå med det i hånden - det kan jo være du finder ud af at det slet ikke er noget for dig alligevel - det kan jo f.eks. være så småt, at du kommer til at trykke ned på halvdelen af knapperne når du skal tage et billede
Men jeg forslår stadig, at du selv prøver at stå med det i hånden - det kan jo være du finder ud af at det slet ikke er noget for dig alligevel - det kan jo f.eks. være så småt, at du kommer til at trykke ned på halvdelen af knapperne når du skal tage et billede
BØH