Hej
Jeg har opdelt min harddisk i to drev, C og D. På C drevet har jeg valgt kun at opbevare windows samt programmer som winamp og winrar. Jeg valgte at denne partition skulle fylde 10 gb, og de resterende 90 gb skulle på D-drevet.
Mit problem er følgende, at jeg kun har 500 mb tilbage til rådighed på C drevet, tiltrods for at når jeg markerer alle mapperne i c-drevet, står der det fylder 6,5 gb. Hvor er de sidste 3,5 gb, og kan jeg gøre noget så de kommer igen? Det er en original windows jeg kører med, hvis det har nogen betydning.
Håber der er nogen som kan hjælpe.
Problemer med harddisk-plads
Redaktør: Moderators
Det kan måske skyldes du ikke kan se en række skjulte mapper og filer.
Lige til en information, så vil jeg mene 10GB er for lidt plads til dit styresystem. Er der tale om Windows Vista er det ca 10 GB for lidt i hvert fald.
Desuden bliver der oprettet en systemfil når din computer kører. Denne fylder sandsynligvis omkring de 2,5 GB - dette kan sættes lavere men anbefales absolut ikke. Husk også at alle dine cookies, og midlertidige internetfiler også lagres på drevet, hvor Windows er installeret
Jeg havde valgt en større partition og smidt flere programmer på samme drev som Windows. Programpakker som Office, Adobe og lignende skal bruge en række filer under Windows for at køre optimalt - og nogle programmer kan slet ikke køre uden at have fuld adgang til de filer.
Jeg har iøvrigt slettet dit indlæg under off-topic
Det gør ikke spor, og alle kan jo lave fejl.
Velkommen til
Lige til en information, så vil jeg mene 10GB er for lidt plads til dit styresystem. Er der tale om Windows Vista er det ca 10 GB for lidt i hvert fald.
Desuden bliver der oprettet en systemfil når din computer kører. Denne fylder sandsynligvis omkring de 2,5 GB - dette kan sættes lavere men anbefales absolut ikke. Husk også at alle dine cookies, og midlertidige internetfiler også lagres på drevet, hvor Windows er installeret
Jeg havde valgt en større partition og smidt flere programmer på samme drev som Windows. Programpakker som Office, Adobe og lignende skal bruge en række filer under Windows for at køre optimalt - og nogle programmer kan slet ikke køre uden at have fuld adgang til de filer.
Jeg har iøvrigt slettet dit indlæg under off-topic
Velkommen til
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
jeg har heller ikke mere end 10 gb på mit c-drev, og når alt er installeret er der stadig 5-6gb tilbage hvilket er mere end rigeligt
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Kør noget windows window washer eller des lige - du vil kunne fjerne mange GB hurtigt ved første kørsel.
Men ja, 10 GB er FOR LIDT! - Er begyndt at sætte 60 GB af til system drev. Kan så også godt lide at have mine programmer installeret på system drevet, og med lidt matematik programmer og des, bruger man hurtigt en 20 GB.
Men ja, 10 GB er FOR LIDT! - Er begyndt at sætte 60 GB af til system drev. Kan så også godt lide at have mine programmer installeret på system drevet, og med lidt matematik programmer og des, bruger man hurtigt en 20 GB.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Reducer størrelsen af skraldespanden.
Slå systemgendannelse fra.
Så har du frigjort noget plads, men du er nok nødtil at gøre dit drev større.
Sikkerhedskopier alt på dit D:\ drev og så se og få fjernet den partition og gør c drevet større.
Kan godt gøres mens windows kører, men du bør nok lige sikre dine filer på d drevet først inden du laver noget.
Brug partition magic f.eks.
Slå systemgendannelse fra.
Så har du frigjort noget plads, men du er nok nødtil at gøre dit drev større.
Sikkerhedskopier alt på dit D:\ drev og så se og få fjernet den partition og gør c drevet større.
Kan godt gøres mens windows kører, men du bør nok lige sikre dine filer på d drevet først inden du laver noget.
Brug partition magic f.eks.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson