Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Hey CA
Jeg står og overvejer at købe ny mobil. Den skal kunne synkroniseres med PC med hensyn til email, kontakter, og kalender.
Jeg har kigget på iPhone 3G og Samsung Omnia.
Det jeg kan lide ved iPhonen er når den kombineres med et MobileMe abonnement. Tilgengæld vinder Samsung'en på kameraet og GPS'en. Nogen der ved om Sansungen kan synces med en PC over Wi-fi eller 3G?
Med andre ord: Jeg vil have en løsning hvor telefon og PC kan synkronisere hinanden automatisk.
Nogen forslag til hvordan jeg kan gøre, og hvilke produkter kan i anbefale?
I øvrigt, hvis i har nogle kommentare på iPhone 3G og Samsung Omnia, så kom gerne med dem
Maunus skrev:har lige købt mig en iPhone, jeg er fint tilfreds, men jeg udnytter ikke dens synkronisering, fuldt ud.
spørg hvis du har spørgsmål til den.
3G modellen? Hvilket abonnement har du, og hvordan er dækningen?
Bruger du GPS'en, og hvordan er billederne den tager?
Det er 100% synkroniserings delen af iPhonen der tiltaler mig mest, men det falder lidt til jorden hvis dækningen sutter.
har haft 3g siden dag 1 i dag. og jeg bruger den med et MobileMe abb.. og det virker kanon.. jeg har ion abb og tænker ik over data. men har ingen 3g dækning med telia. men det sync der er virker 100% over edge også.
har min iCal på macbooken, ical udgaven på http på en msi wind damen altid har med sig også på min mobil. på den måde har vi altid hiandens kalender og kontakter på os. hvilket er pisse lækkert. desunden kører mail delen også perfekt med mobileme og exchange server.
GPS delen har jeg brugt lidt.. har adresse, email osv på alle mine kontakter og det er let hvis man skal frem til en i en anden by. dog kan man savne den rigtig ægte gps del. men mener faktisk der kommet et app til det. men det ik noget jeg skal bruge gå google map er giver mig et fint overblik over hvor jeg er og hvor jeg skal hen af..
cam'et på iphone er kun 2mpixel desværre.. men hvis du har gode lysforhold tager den ok fine billeder. men det ik' wow effekt. men det nogen af de bedste billedere jeg har set med 2mpixel cam fra mobil.
har ikke prøvet Omnia så den kan jeg ik udtale mig om, men har prøvet den anden touch mobil samsung har ude pt.. og hvis Omnia har samme touch flade osv den. så er valget ikke særlig svært.. for puha det ku jeg ik' leve med og slet ik når man har prøvet en iphone.. det tager lidt tid men man vender sig hurtig til at skrive på iphonen og vil mene at jeg kan skrive ligeså hurtig på den nu som jeg kan på en telefon med knapper.. hvis ikke hurtigere... hvis du har flere sprøgsmål så fyr løs
det skal måske lige tilføjes at hvis du ikke har mac, kan det ikke betale sig for dig og købe et MobileMe abb. men blot køb dig til en Exchange server et sted. denne kan sync dine mail kontakter og kalender på samme måde
mobileme er sådan set det samme bare med et på flotte web apps til og en fin @me.com email
Det lyder til at det bare virker mt
Jeg har ikke Mac, men en MSI Wind jeg gerne vil kunnne synce med min telefon. Har du et forslag til et alternativ til Mobile Me? Jeg er ikke pisse skrap til opsætning af computer og netværk, så det skal helst være noget der virker forholdsvis med det samme.
jamen. køb dig til noget mail server på nettet med exchange support. lige præcis på det punkt er jeg heller ik super stærk. men der er sikkert nogen her inde som ved hvor og hved hvem man skal købe. så sætter du det op med dit outlook og telefonen.. også spiler det bare
Du behøver ikke at tilkøbe exchange? jeg bruger min gmail til min iphone og det virker fantastisk.. mht kontaktpersoner så har jeg oprettet mig på Zyb.com og den syncronisere fint..
som en ekstra ting købte jeg det application der hedder FriendsSync som er en facebook app som går ind og ser hvem af dine kontakt personer i din tlf har du også på facebook og så henter den billeder ned på tlf af dine kontakter.. ganske smart da jeg nu har billede på næsten alle i min tlfbog..
Nå, jeg var jo lige nede og prøve diverse touch mobiler, og damm hvor følte jeg mig gammeldaws. Det kan jeg slet ikke finde ud af. Tror jeg sigter efter en Nokia N82 sammen med Zyb istedet. Tak for rådene alle sammen.