Sort skærm på bærbar.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Sort skærm på bærbar.

Indlæg af Infected »

Hey CA'er...
Jeg har en veninde som har en bærbar hvor skærmen er gået i sort.. Hun kan høre at windows starter op og klar til brug, men intet billede..
Vi har prøvet at koble en ekstra skærm til for se om vi kunne billedet derovre, men uden held..
Så nu snakker vi om at pille hdd'en ud af bærbaren og sætte den til en stationær pc.. Men det er lige til eller..? har kablerne og det til det...

Det skal lige siges det er HP bærbar med Xp på..

På forhånd tak..
Billede
BilledeBillede
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Har hun haft den sat til en projektor og så bare taget stikket ud imens billedet kun var vist på projektoren?

Hvis du har kablerne så burde det være lige til.

Ellers send den i hovedet på HP så får hun den fixet hvis det er ingen for deres 2 års garanti :)
He who dies with honor is a dead man!
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand eller boote op fra en CD, hvis ingen af delene virker, så er det en hardware fejl.
Det kan være:

- Fejl på grafikkortet
- fejl på udgangen
- fejl på motherboardets tilkobling af grafikkortet
- fejl på selve skærmen (men det burde det ikke være siden I heller ikke har billede på en ekstern skærm).
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Infected

Indlæg af Infected »

hun siger at hun har siddet og arbejdet på den før nytår, og så nu gider den ikk vise billede.. Hun har ikk haft projektor på, var nemlig også min første tanke..

Det er lidt svært at boote op i fejlsikkertilstand når man ikk kan se noget på skærmen.. Den er helt sort fra starten af, der kommer intet billede på noget tidspunkt..
Billede
BilledeBillede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Så er det en hardware-fejl. Du kan prøve at cleare CMOS, hvis det er... Der er sikkert en kombination i manualen til den bærbare på hvordan. Ellers er der ikke mange udsigter, hvis du spørger mig. Så skal den nok på værksted.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Pil batteriet ud fra bundkortet og flash laptoppen på den måde. Den bør vise billede så hvis det ikke er hardware fejl.

En anden ting sidder der noget i USB portene når der bootes op? For har en gang før været ude for computeren ikke ville starte op hvis der var noget i USB porte.
He who dies with honor is a dead man!
Infected

Indlæg af Infected »

Må lige prøve på at flashe den.. Men der sidder intet i den, udover strømstikket..
Og ellers har vi fundet kvittering på den, så ryger den sq bare ind til rep.. :D Men takker for hjælpen..
Billede
BilledeBillede
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Har haft samme fejl det var fejl på grafikkortet, sendt til reperation og en uge efter havde jeg den igen ;)
Barry Lloyd
BetteMand

Indlæg af BetteMand »

Og lad være med at gå il butiken, vil jeg lige sige, ring hellere til HP, jeg ved nemlig ved Acer, så får du en bedre og hurtigere service, ved at gå til producenten end forretningen (;.
BetteMand Out..:D
Besvar