Serato, Traktor, Virtual .... Hvad skal man vælge ?
Redaktør: Moderators
Serato, Traktor, Virtual .... Hvad skal man vælge ?
Nogen der vil hjælpe med info om cons and pros med de forskellige programmer
?
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? 
Jeg bruger Pioneer DJS og det synes jeg fungerer super sammen med mit setup - summa summarum:
Det er smag og behag, og hvad der føles godt for nogen er knap så godt for andre.
Prøv at orientere dig om markedet, som du jo allerede er igang med
, og ta' så dit valg udfra hvad du synes om de forskellige (og lidt økonomi)
Det er smag og behag, og hvad der føles godt for nogen er knap så godt for andre.
Prøv at orientere dig om markedet, som du jo allerede er igang med
Mix music - not drugs!
Vil klart anbefale dig at anskaffe Traktor Pro (eller den tidligere version - Traktor 3) samt Audio8 boksen lavet af firmaet bag Traktor (Native Instruments), hvis du har tænkt dig at spille live med det.chreddy1 skrev:evt kan du jo prøve at hente en trial af alle 3 programmer, for at teste dem.. ved i hvert fald at der findes af Virtual DJ, men mon ikke også at der findes af de andre to..?
Det var jo lige præcis det jeg gerne ville =0) Altså spille live med det.Silian^ skrev:Vil klart anbefale dig at anskaffe Traktor Pro (eller den tidligere version - Traktor 3) samt Audio8 boksen lavet af firmaet bag Traktor (Native Instruments), hvis du har tænkt dig at spille live med det.chreddy1 skrev:evt kan du jo prøve at hente en trial af alle 3 programmer, for at teste dem.. ved i hvert fald at der findes af Virtual DJ, men mon ikke også at der findes af de andre to..?
Hvad ligger priserne på ?
kan man købe boksen for sig selv, og kan softwaren hentes via en hjemmeside, hvor det er lidt "billigere" ? men stadigvæk bruges, sammen med boksen ?? =0)
Okay, er det med vinyler & cd'er ... hva med Audio8 boksen den kan umuligt være inklusiv jo... Og 2 kilo KUN for softwaren er for dyrt når man kan få en samlet pakke med alt til 5000 kr.sweebz skrev:du kan købe traktor pro for 2000 på native-instruments.com / de.. det virker rigtig godt, men at spille live med det ville jeg aldrig selv gøre.. det er simpelthen for kedeligt og wannabeagtigt....
Har traktor pro til salg hvis det har interesse
Havde lige dj ti6er forbi, så jeg lige kunne snuse til Traktor, det virker altså supersprødt, hvis man rejser meget og ikke gider slæbe sig ihjel og desuden virker det også meget stabilt
Sweebz....
Det lyder som om du ikke sys man er rigtig dj, hvis man køre med traktor...
Men faktum er: Der er ikke nogen forskel på det du laver med cd'er og det du lave med traktor... (Alstå hvis man ikke bruger midicontrollers.)
Hvis du bare køre med dine cdafspillere, så er traktor super hurtig og mega effektivt...
Søgedelen i traktor er helt sublim...
Søg på what ever... Og derfra kan du gå videre til numre i eks. samme bpm range...
så du kommer faktisk mere rundt i musikken end man måske ellers ville.
Har selv kørt med traktor de 3-4 mdr. Og er SUPER tilfreds.
Med traktor, cdj1000mk3 og djm 800 mixer så kan ALT jo faktisk lade sig gøre...
Så bare host op med pengene og lad os komme derudaf...
Og Weiszy... Håber den lille demo var lækker nok, ellers kan jeg jo bare kigge forbi igen.... Eller omvendt..
Ti6eR
Det lyder som om du ikke sys man er rigtig dj, hvis man køre med traktor...
Men faktum er: Der er ikke nogen forskel på det du laver med cd'er og det du lave med traktor... (Alstå hvis man ikke bruger midicontrollers.)
Hvis du bare køre med dine cdafspillere, så er traktor super hurtig og mega effektivt...
Søgedelen i traktor er helt sublim...
Søg på what ever... Og derfra kan du gå videre til numre i eks. samme bpm range...
så du kommer faktisk mere rundt i musikken end man måske ellers ville.
Har selv kørt med traktor de 3-4 mdr. Og er SUPER tilfreds.
Med traktor, cdj1000mk3 og djm 800 mixer så kan ALT jo faktisk lade sig gøre...
Så bare host op med pengene og lad os komme derudaf...
Og Weiszy... Håber den lille demo var lækker nok, ellers kan jeg jo bare kigge forbi igen.... Eller omvendt..
Ti6eR
Nu er det jo sådan at kun cdj400 har usb, hvor imod resten af cdj serien ikke har den mulighed. Du går ind og generalisere på baggrund af et eneste produkt, i en hel produkt serie, hvilket må siges at være en ligegyldig observation. Og ja, det slog mig lidt for brystet at du kalder Traktor wannabe-agtigt, men nu er udstyret aldrig bedre end dj'en der står bag det.sweebz skrev:hold nu op søde ven, har det selv, inkl cdj400 og djm400, køre over usb kabler
Fesent at bruge traktor ?
Hmmm dejlig snæversynet.
Se en af techno musikkens pioner anvende traktor på linket nedenfor.
Han kommer med nogle rigtig gode pointer, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at bare er et spørgsmål om tid før alle skifter til et PC system.
Jeg går selv med tanken om det, da det vil give mig frihed til at lave mange andre ting, end at beatmatche og beatmixe mine numre. Jf. videoen neden for.
http://www.native-instruments.com/index ... chiehawtin
Hmmm dejlig snæversynet.
Se en af techno musikkens pioner anvende traktor på linket nedenfor.
Han kommer med nogle rigtig gode pointer, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at bare er et spørgsmål om tid før alle skifter til et PC system.
Jeg går selv med tanken om det, da det vil give mig frihed til at lave mange andre ting, end at beatmatche og beatmixe mine numre. Jf. videoen neden for.
http://www.native-instruments.com/index ... chiehawtin
Det er vel også derfor at Pioneer smed en usb indgang på deres 400-afspillere, om det er mp3 fra en mac/pc eller fra en USB nøgle/ipod osv. kommer ud på ét, det handler vel om muligheder, og om at rejse let, ja for mig er det noget andet end at rode i en pladekuffert, eller have sjældne vinyler med ægte nostalgisk værdi, men hvis man rejser meget så kan jeg sagtens se flere fordele frem for ulemper.. Mit valg på fremtidige spillejobs fremover, må være en kombination af både analogt og digitalt. Så kan jeg altid have min private samling af vinyler & cd'er hjemme i stuen 
"jaah men før i tiden brugte vi timer hver dag hos den lokale plade-pusher for at finde lige præcis det rigtige nummer, i nye DJs idag har det alt for nemt, med jeres internet og jeres mp3, nej du i gamle dage, der var man en rigtig DJ, der slæbte vi rundt på mælkekasser i massevis og hilste på hinanden når man mødte en anden mælekasse i toget"
Tillod mig lige at citere en bekendt, argumenterne som kan bruges imod det citat er utallige, så vil lade det være op til jer
Jeg forstår bare ikke hvorfor at folk vil begrænse sig selv....
"jaah men før i tiden brugte vi timer hver dag hos den lokale plade-pusher for at finde lige præcis det rigtige nummer, i nye DJs idag har det alt for nemt, med jeres internet og jeres mp3, nej du i gamle dage, der var man en rigtig DJ, der slæbte vi rundt på mælkekasser i massevis og hilste på hinanden når man mødte en anden mælekasse i toget"
Tillod mig lige at citere en bekendt, argumenterne som kan bruges imod det citat er utallige, så vil lade det være op til jer
Jeg forstår bare ikke hvorfor at folk vil begrænse sig selv....