Original Absinthe..

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
nastyinc

Original Absinthe..

Indlæg af nastyinc »

Hej hej..

Jeg overvejer at bestille en originale flaske absinthe.

Den skal være grøn, procenten skal være min. omkring 80% og så skal den selvfølgelig være brygget på malurt som i de gamle dage, ved godt at alle absinthe er brygget på det, men mængden af malurt er faldet meget.

jeg har ledt og ledt, men kan ik finde en som passer på overstående?

Hvis i har en ide om hvor jeg kan få sådan en må i gerne sige det, har hørt det kun er i Tjekkiet man kan få den gamle slags?

Hvis jeg nu finder sådan en, hvor stor er chancen så for den bliver taget i tolden, og hvis den gør, hvad sker der så?

håber i kan hjælpe, da det er en gave til mig selv :D fejrer at jeg har fået arbejde..
Kærlighed ? Ja hva' tror du selv kælling !
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Tror du skal regne med at det bliver svært at finde den 'rigtige', brygget på malurt, da nalurt så vidt jeg ved er kategoriseret som et euforiserende stof på linie med hash i de fleste lande..

Så hvis du endelig finder noget, skal du vist krydse fingre for at den ikke bliver tjekket i tolden..
Billede
wernermeyer

Indlæg af wernermeyer »

Synes der var en anden tråd, hvor en bestilte det hjem fra Holland. Der var også et link til hjemmesiden..
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Original Absinthe..

Indlæg af FrZ »

nastyinc skrev:Hej hej..

Jeg overvejer at bestille en originale flaske absinthe.

Den skal være grøn, procenten skal være min. omkring 80% og så skal den selvfølgelig være brygget på malurt som i de gamle dage, ved godt at alle absinthe er brygget på det, men mængden af malurt er faldet meget.

jeg har ledt og ledt, men kan ik finde en som passer på overstående?

Hvis i har en ide om hvor jeg kan få sådan en må i gerne sige det, har hørt det kun er i Tjekkiet man kan få den gamle slags?

Hvis jeg nu finder sådan en, hvor stor er chancen så for den bliver taget i tolden, og hvis den gør, hvad sker der så?

håber i kan hjælpe, da det er en gave til mig selv :D fejrer at jeg har fået arbejde..
Kig her: http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... 3&start=20
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

CrazyBrain skrev:Tror du skal regne med at det bliver svært at finde den 'rigtige', brygget på malurt, da nalurt så vidt jeg ved er kategoriseret som et euforiserende stof på linie med hash i de fleste lande..

Så hvis du endelig finder noget, skal du vist krydse fingre for at den ikke bliver tjekket i tolden..
Tja, der er Malurt i alle absinth, så det er ikke helt korrekt :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
weisz

Indlæg af weisz »

www.google.dk --> søg efter noget med "juuls vinhandel" / Habsburg Absinthe !

De har den grønne flaske på 75%

Og den røde flaske på 85%

SMAGER KONGE !
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

FrZ skrev:
CrazyBrain skrev:Tror du skal regne med at det bliver svært at finde den 'rigtige', brygget på malurt, da nalurt så vidt jeg ved er kategoriseret som et euforiserende stof på linie med hash i de fleste lande..

Det ved jeg, men mængderne i absinthe idag er temmeligt små..
Kunne se på den side du linkede til, at grænsen ligger omkring 10/35 mg/l thujone iflf Mammut.. De mængder er for små til at stoffet reelt set har en virkning..
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

CrazyBrain skrev:
FrZ skrev:

Det ved jeg, men mængderne i absinthe idag er temmeligt små..
Kunne se på den side du linkede til, at grænsen ligger omkring 10/35 mg/l thujone iflf Mammut.. De mængder er for små til at stoffet reelt set har en virkning..
Læste netop en artikel om Absinth her i går - det har vist sig af de prøver man har taget af Absinth fra 1800 tallet, at det har indeholdt ca. samme mængder som i dag.

Absinths ry stammer faktisk fra vinbønderne, der mistede markedsandele til den nye drik, endvidere var der en bevægelse i starten af 1900-tallet, der så sig sure på destilleret alkohol. Derfor blev det forbudt...

Men det er jo en helt anden historie :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Idag er det ret filtreret i forhold til dengang. Det var stadig forbudt op igennem 80'er 90'erne i nogen EU lande. Faktisk blev det først lovligt 1981 / 1998

Det skyldes at malurtens stof absinthol eller nærmere Thujon som er en nervegift som medfører svimmelhed, tvangsforestillinger, depression og krampe. Da Absinth igen bleb lovligt i 1981 måtte det indeholde 10 mg/l Thujon. Det tal blev ændret til 35 mg. i 1998.
I USA blev det først lovligt i 2007

En studie i 2008 viste dog at det dengang ca. indeholdte 25mg/l og det er ikke nok til at man får nogen følgevirkninger nok nærmere af alkoholen.

Van gogh skar sit øre af fordi han ikke drak andet :)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:Idag er det ret filtreret i forhold til dengang. Det var stadig forbudt op igennem 80'er 90'erne i nogen EU lande. Faktisk blev det først lovligt 1981 / 1998

Det skyldes at malurtens stof absinthol eller nærmere Thujon som er en nervegift som medfører svimmelhed, tvangsforestillinger, depression og krampe. Da Absinth igen bleb lovligt i 1981 måtte det indeholde 10 mg/l Thujon. Det tal blev ændret til 35 mg. i 1998.

En studie i 2008 viste dog at det dengang ca. indeholdte 25mg/l og det er ikke nok til at man får nogen følgevirkninger nok nærmere af alkoholen.

Van Gogh skar sit øre af fordi han var skingrende sindsyg. Studier har netop vist, at selvom mængden af tilført malurt var langt større i gamle dage, så forsvandt det meste ved distillering, hvorfor det endelige produkt ikke var så forskelligt fra det man ser i dag.

I Frankrig er Absinth stadig ulovligt - og det bunder stadig i at vinbønder fik vedtaget det i starten af 1900-tallet. Absinth hetzen bunder i løgne og uvidenhed.
nastyinc

Indlæg af nastyinc »

Fandt den her, tror i det kunne være noget?

http://www.absolutelyabsinthe.com/absin ... stine.html

Man skal godt nok selv lave det, men hvor svært kan det være? :wink:

ser hvert fald temmelig lovende ud. :D
Kærlighed ? Ja hva' tror du selv kælling !
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

FrZ skrev:
Cokeline skrev:Idag er det ret filtreret i forhold til dengang. Det var stadig forbudt op igennem 80'er 90'erne i nogen EU lande. Faktisk blev det først lovligt 1981 / 1998

Van Gogh skar sit øre af fordi han var skingrende sindsyg.
Pga. absinthen ;)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

kan se at vores hotel i weekenden omkring trance energy, ligger nogle få gader fra den forretning som Fair linkede til.

måske man skulle afsætte en time til smagsprøver og lidt absinth shopping :)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Pas nu på du ikke mister et øre så Mail :-P
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg har to, hvad skal jeg med dem ?

Det er ok at miste en, når man har to "organer".
Det er meget værre med næsen, tungen, dilleren, den der klamme klump kød der hænger i munden og tror den hedder drøbel, når den rigtigt hedder "klamt klump kød"
Besvar