Brokketråd
Redaktør: Moderators
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
ufatteligt at du ikke kan absorbere fra det og så koncentrere dig om noget andet fremfor at bruge tiden så negativt. Vil give dig ret i at det kan være forstyrrende hvis folk kommer larmende ind i lokalet efter forelæsningen er gået igang, men at folk går før tid eller kommer for sent er ikke noget man burde have ondt i røven over. Det kommer til at ramme dem selv i den sidste endeDjMail skrev:Uh vil lige tilføje endnu en brok til "min dag på uni" brok
Hvem er det der tror det er ok at gå 10 min før tid - fordi nu er vi jo alligevel næsten færdige. Ironisk nok var det selv samme person som kom 20 min for sent og som også lige tog en 10 min længere pause end os andre.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
qftDeejay_Wonder skrev:ufatteligt at du ikke kan absorbere fra det og så koncentrere dig om noget andet fremfor at bruge tiden så negativt. Vil give dig ret i at det kan være forstyrrende hvis folk kommer larmende ind i lokalet efter forelæsningen er gået igang, men at folk går før tid eller kommer for sent er ikke noget man burde have ondt i røven over. Det kommer til at ramme dem selv i den sidste endeDjMail skrev:Uh vil lige tilføje endnu en brok til "min dag på uni" brok
Hvem er det der tror det er ok at gå 10 min før tid - fordi nu er vi jo alligevel næsten færdige. Ironisk nok var det selv samme person som kom 20 min for sent og som også lige tog en 10 min længere pause end os andre.
Barry Lloyd
abstrahere*
Absorbere betyder noget helt andet.
Derudover kan jeg sagtens tilslutte mig frustrationen over det. Hvis folk ikke gider komme til tiden til en forelæsning, kan de ligeså godt blive væk i stedet for at vade ind og forstyrre midt i det hele, eller gå før tid. Det er ekstremt forstyrrende både for underviseren og for de studerende, der er mødt op og prøver at få noget ud af det.
På mit studiehold har vi lavet en aftale som hedder, at hvis man kommer for sent, venter man til den næstkommende pause med at gå ind. Det er rigtig skønt, og det blev vedtaget enstemmigt. Så der er flere der irriteres over det end som så.
Derudover kan jeg sagtens tilslutte mig frustrationen over det. Hvis folk ikke gider komme til tiden til en forelæsning, kan de ligeså godt blive væk i stedet for at vade ind og forstyrre midt i det hele, eller gå før tid. Det er ekstremt forstyrrende både for underviseren og for de studerende, der er mødt op og prøver at få noget ud af det.
På mit studiehold har vi lavet en aftale som hedder, at hvis man kommer for sent, venter man til den næstkommende pause med at gå ind. Det er rigtig skønt, og det blev vedtaget enstemmigt. Så der er flere der irriteres over det end som så.
-
Deejay_Wonder
- Kontakt:
so true hahaSunshine skrev:abstrahere*Absorbere betyder noget helt andet.
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Et eksempel: Jeg abstraherer fra det faktum at min konto er i minus fordi mine regninger har absorberet alle pengene 
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Wonder nu er det sådan at jeg møder op til mine forelæsninger for at få noget ud af dem. jeg har en interesse i at hører hvad min forelæser har at sige. Jeg er derimod ikke stor fan af lyden af tasker der lukkes, windows lukke lyde og stole der larmer.
Og når de fleste af vores forelæsninger foregår i seminar rum, så er larmen i forvejen ret massiv. Så kan det være svært at høre hvad forelæseren siger, hvad mine medstuderende spørger om osv.
Og når de fleste af vores forelæsninger foregår i seminar rum, så er larmen i forvejen ret massiv. Så kan det være svært at høre hvad forelæseren siger, hvad mine medstuderende spørger om osv.
Jeg er fuldkommen enig med DjMail i den debat her. Det er faktisk grunden til jeg sidder på forreste række til hver forelæsning (Nå ja, der er så også flest stik til ens computer
). De skide kommunikationsstuderende larmer simpelthen for meget
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
Deejay_Wonder
- Kontakt:
Vi havde samme problem på et tidspunkt (3. semester), og det resulterede i at vi var nogen der sendte en mail rundt hvori vi bad folk om at komme til tiden eller vente med at gå ind til der var pause. Det hjalp og nu kommer folk til tiden eller venter udenfor til der er pause.
Måske I skulle overveje at gøre det samme
,,,,,,,, sæt selv de kommaer
Måske I skulle overveje at gøre det samme
,,,,,,,, sæt selv de kommaer
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
Døjer stadig med virus i halsen, hvilket betyder, at jeg skal pudse næse hele tiden og flere gange om dagen hoster jeg store slimklatter op.
Endvidere har jeg reddet mig endnu en lang ringbanetjeneste i dag, og så det allerstørste problem. Jeg har ikke mere Coca-Cola i hjemmet.
Jeg føler mig som en ryger uden smøger, en alkoholiker kun med danskvand, en bilejer uden benzin. Kort sagt jeg savner min kolde Cola.
Jeg vil lige benytte dette indlæg til at brokke mig over min lokale Fakta. I mangel på Coca-Cola på tilbud valgte jeg at gå i Fakta igår efter de billige Faxe Kondi-sodavand. Der er en kæmpe kø i butikken, og da konen sad med pizzaer ude i bilen gik jeg op og spurgte om de ikke kunne åbne en kasse mere.
Den anden kasse i butkken virkede dog ikke, så jeg efterlod mine sodavand for ikke at få tyve minutter koldere pizzaer.
Fik jeg nævnt, at jeg skal på ringbane i dag
Det gjorde jeg vist, men jeg brokker mig gerne en ekstra gang over det alligevel.
Metro havde nogle gode søndagstilbud igår. Man burde dog kunne straffe butikkerne for ikke at have nok af deres varer, når man kan melde udsolgt af varer under 15 minutter efter åbningstid. De havde USB-sticks på 8 Gb til 62.50, hakket oksekød (16-18%) til 8 kroner pr. halvkilo, og nogle andre varer, der også var udsolgt.
At der var udsolgt af USB-sticksene gjorde, at man så valgte at sætte 16 Gb ned til 125.-, mens man nede i slagterafdelingen arrogant svarede, at man kunne komme igen i morgen (i dag mandag). Da jeg så spurgte om man så ville holde prisen nede var svaret naturligvis nej. Der var det normalpris.
...
Endvidere har jeg reddet mig endnu en lang ringbanetjeneste i dag, og så det allerstørste problem. Jeg har ikke mere Coca-Cola i hjemmet.
Jeg føler mig som en ryger uden smøger, en alkoholiker kun med danskvand, en bilejer uden benzin. Kort sagt jeg savner min kolde Cola.
Jeg vil lige benytte dette indlæg til at brokke mig over min lokale Fakta. I mangel på Coca-Cola på tilbud valgte jeg at gå i Fakta igår efter de billige Faxe Kondi-sodavand. Der er en kæmpe kø i butikken, og da konen sad med pizzaer ude i bilen gik jeg op og spurgte om de ikke kunne åbne en kasse mere.
Den anden kasse i butkken virkede dog ikke, så jeg efterlod mine sodavand for ikke at få tyve minutter koldere pizzaer.
Fik jeg nævnt, at jeg skal på ringbane i dag
Metro havde nogle gode søndagstilbud igår. Man burde dog kunne straffe butikkerne for ikke at have nok af deres varer, når man kan melde udsolgt af varer under 15 minutter efter åbningstid. De havde USB-sticks på 8 Gb til 62.50, hakket oksekød (16-18%) til 8 kroner pr. halvkilo, og nogle andre varer, der også var udsolgt.
At der var udsolgt af USB-sticksene gjorde, at man så valgte at sætte 16 Gb ned til 125.-, mens man nede i slagterafdelingen arrogant svarede, at man kunne komme igen i morgen (i dag mandag). Da jeg så spurgte om man så ville holde prisen nede var svaret naturligvis nej. Der var det normalpris.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Enig, det er ikke optimalt, men det skal butikkerne ikke straffes for. Beslutningen om hvor store vare partier butikken skal have, bliver truffet lidt højere oppe i systemet end på butiksplan. Butikkerne kan herefter så lave et kæmpe arbejde med at sende overskudsvare rundt til hinanden, endtil at alle har fået det de havde brug for. Desuden, det var dog også nogle kanonpriser de havde der, så kan godt forstår at USB sticksne var røget.3dotz skrev: Man burde dog kunne straffe butikkerne for ikke at have nok af deres varer, når man kan melde udsolgt af varer under 15 minutter efter åbningstid. De havde USB-sticks på 8 Gb til 62.50, hakket oksekød (16-18%) til 8 kroner pr. halvkilo, og nogle andre varer, der også var udsolgt.
-
odder
- Bæver Bekæmper
Jeg vil bare brokke mig over den forbandede lange togtur jeg har været ude på til ingen verdens nytte. Jeg kørte 4.5 timer i tog for at finde ud af at mødet var aflyst, og så kunne jeg værsgo tage tilbage igen. Det blev så først i dag for jeg gad virkelig ikke tage toget hjem samme dag.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Jeg er så træt af sygeplejersker og deres deltidsordninger. Alle andre kan arbejde fuld tid, men ikke et par kvindelige høns (Sorry Sunshine), der ikke mener de kan få familielivet til at hænge sammen, hvis de arbejder en time ekstra om dagen eller en ekstra dag om ugen.
Hvad med alle os andre, der er tvunget til at arbejde fuldtid. Hold da op det kunne være sjovt, hvis samtlige lokomotivførere i Danmark gik en arbejdsdag ned om ugen. Så skal I se offentlige transportproblemer.
Jeg har siddet alt for mange gange på et sygehus og ventet i mange timer på at komme ind. I mens man ser diverse sygeplejersker klukke rundt og drikke kaffe eller ligefrem bestille pizza til fællesfrokost.
Senest da min kone besvimede sidste år. Først måtte vi vente mere end to timer på at komme ind til første orientering, og siden fik at vide, at der nok ville gå tre timer før der skete mere. Da jeg skulle møde tidligt næste morgen valgte vi at tage hjem sidst på aftenen.
Jeg har ikke set Heltene på Hillerød Hospital, men min egen opfattelse af sygeplejersker er ikke godt. Forkælede k**linger.
...
Hvad med alle os andre, der er tvunget til at arbejde fuldtid. Hold da op det kunne være sjovt, hvis samtlige lokomotivførere i Danmark gik en arbejdsdag ned om ugen. Så skal I se offentlige transportproblemer.
Jeg har siddet alt for mange gange på et sygehus og ventet i mange timer på at komme ind. I mens man ser diverse sygeplejersker klukke rundt og drikke kaffe eller ligefrem bestille pizza til fællesfrokost.
Senest da min kone besvimede sidste år. Først måtte vi vente mere end to timer på at komme ind til første orientering, og siden fik at vide, at der nok ville gå tre timer før der skete mere. Da jeg skulle møde tidligt næste morgen valgte vi at tage hjem sidst på aftenen.
Jeg har ikke set Heltene på Hillerød Hospital, men min egen opfattelse af sygeplejersker er ikke godt. Forkælede k**linger.
...
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Syntes det kunne være endnu sjovere hvis togene bare en enkelt dag kunne køre til tiden, ingen aflysninger, ingen togfører mangel, ingen nedbrud, ingen køreledninger der falder ned, skinner der er våde, glatte, varme eller hva der ellers kan hives op af hatten hos DSB.3dotz skrev:Hvad med alle os andre, der er tvunget til at arbejde fuldtid. Hold da op det kunne være sjovt, hvis samtlige lokomotivførere i Danmark gik en arbejdsdag ned om ugen. Så skal I se offentlige transportproblemer.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Hvis kunderne så samtidig gad placere sig ved alle døre i stedet for at forsøge at få 100 ind ad den samme dør.
Det kunne endda være skægt, hvis de kom til tiden og ikke kom halsende efter toget 20 sekunder efter vi skulle være kørt og så lige skal holde dørene for deres fem fede venner, som ikke kan bevæge sig mere end 1 meter på 3 sekunder.
Vi kunne også spare en masse tid, hvis alle gratisterne ikke stod og hang ud af døren hver gang toget standsede, så man ikke kan overskue toget før grødhovedet har flyttet hovedet ind igen.
...
Det kunne endda være skægt, hvis de kom til tiden og ikke kom halsende efter toget 20 sekunder efter vi skulle være kørt og så lige skal holde dørene for deres fem fede venner, som ikke kan bevæge sig mere end 1 meter på 3 sekunder.
Vi kunne også spare en masse tid, hvis alle gratisterne ikke stod og hang ud af døren hver gang toget standsede, så man ikke kan overskue toget før grødhovedet har flyttet hovedet ind igen.
...
Det er helt i orden3dotz skrev:Jeg er så træt af sygeplejersker og deres deltidsordninger. Alle andre kan arbejde fuld tid, men ikke et par kvindelige høns (Sorry Sunshine), der ikke mener de kan få familielivet til at hænge sammen, hvis de arbejder en time ekstra om dagen eller en ekstra dag om ugen.
...
Det er bare så pisse ærgeligt, for det er patienterne det går ud over i den sidste ende. Og det, som mange godt kan glemme, som er i faget, er at patienter også er mennesker.
-
odder
- Bæver Bekæmper
Jeg har siddet i over en time og spillet America's Army, og nu er jeg ved at være frustreret. Jeg har nemlig prøvet at gennemføre den training, som giver mig class som Special Forces, men jeg kan bare ikke greje, hvordan jeg skal bevæge mig igennem det sidste objective og jeg kan bare ikke finde en guide nogen steder.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
wernermeyer
Har det noget med det har at gøre?
http://www.youtube.com/watch?v=1pzeTku1S4A
Kender ikke til spillet, men det var bare første link på google..
http://www.youtube.com/watch?v=1pzeTku1S4A
Kender ikke til spillet, men det var bare første link på google..