Leder du efter et musiknummer, et album eller bare titlen på en sang? Så er det her du skal skrive, hvad du har behov for. Læs retningslinierne øverst i dette område.
Han sang hele tiden noget med at åbne bajere, og talte hele tiden opad igennem sangen - altså luk 1 bajer op luk 2 bajere op og et eller andet.
Omkvædet var noget ala:
Hvad er bedst i livet øl eller tørst .. .
Den lød lidt halvgammel, måske lidt som John Mogensen
Det er De glade sømænd - Knap en bajer op.
Kommer fra albummet Søforklaringer fra 2008.
Den første danske version er iøvrigt med Papa Bue’s viking jazzband / Bjarne Liller. Den har jeg på original LP fra 1974. Plade nr: Storyville SLP 605
Originalen er engelsk og hedder Roll Jordan Roll, og er egentligt en negro spirutal som er blevet lavet en hel del om, og fået en noget sjovere tekst - som Henrik Lund har skrevet.
Men der er nu mange der har udgivet det nummer. De glade sømænds version er dog nok den bedste. (Hele skiven er faktisk ok). Den har jeg da også - men den kan du finde på rigtig mange torrent sites.
Den findes vist nok på bibliotekernes side, men aner ikke hvordan man får den ned på computeren og får den rippet, da musikken på biblioteket vist nok er låst af en eller anden kode.... Så der er sikkert nogen genier herinde som kan noget jeg ikke kan.....