SVHS (TV sort-hvid)
Redaktør: Moderators
SVHS (TV sort-hvid)
Jeg vil gerne have det således, at jeg kan se film mm. På mit TV direkte fra min computer.
Det er sat op sådan:
Computer (Grafikkort: Geforce 8800GT) -> SVHS -> SCART-Adapter -> TV
Problemet er bare, at billedet på fjernsynet er i sort-hvid. Lige når jeg sætter det til kan der ses farve i 3-4 sekunder, men så går den over til sort-hvid.
Jeg har prøvet at sætte den til PAL-B (Som jeg mener den skal hedde) og har læst mig frem til noget der hedder et colorfix-kabel, der skulle kunne ordne dette, men burde den kunen vise farve i få sekunder, hvis det er et colorfix-kabel der skal til?
Jeg er ved at løbe tør for idéer og håber derfor I har nogle.
På forhånd tak
Det er sat op sådan:
Computer (Grafikkort: Geforce 8800GT) -> SVHS -> SCART-Adapter -> TV
Problemet er bare, at billedet på fjernsynet er i sort-hvid. Lige når jeg sætter det til kan der ses farve i 3-4 sekunder, men så går den over til sort-hvid.
Jeg har prøvet at sætte den til PAL-B (Som jeg mener den skal hedde) og har læst mig frem til noget der hedder et colorfix-kabel, der skulle kunne ordne dette, men burde den kunen vise farve i få sekunder, hvis det er et colorfix-kabel der skal til?
Jeg er ved at løbe tør for idéer og håber derfor I har nogle.
På forhånd tak
BØH
Prøv du at sætte den direkte i SVHS indgangen på TVet hvis den har en. Det virker hver gang.
Ellers kan jeg ikke lige huske hvad det var man gjorde... Har ikke hævet skærmbillede over på en CRT Skærm/TV i meget lang tid - dog ved jeg, at der var tonsvis og tonsvis af guides til det og jeg mener også der var noget, der var specifikt Nvidia.
Ellers kan jeg ikke lige huske hvad det var man gjorde... Har ikke hævet skærmbillede over på en CRT Skærm/TV i meget lang tid - dog ved jeg, at der var tonsvis og tonsvis af guides til det og jeg mener også der var noget, der var specifikt Nvidia.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
http://209.85.129.132/search?q=cache:Xb ... =firefox-aguys, guys, guys,
i know this problem pretty well.
this is...in a sense...an nvidia driver problem.
the problem is that tv out only comes in black and white.
the issue here is that the nvidia driver defaults the saturation level on tv out
for some reason, to zero.
if you play around enough in the nvidia control panel, you will find where the saturation level is set to zero. it has nothing to do with the wrong hardware, or tinfoil on the cables, or whatever.
although, for the life of me, i can't remember exactly where this setting is changed.
the stupid "nview desktop manager" has a lot of different screens in it.
keep looking, you will find where to adjust it
if i find it, i'll post the exact answer.
Ved ikke om det er noget værd for dig.
Jeg har ikke en direkte SVHS forbindelse i mit TV. Kan det være dét der er galt? At den ikke kan finde ud af det når det er SVHS?
Jeg har en HDMI indgang (2 HDMI indgange faktisk) men jeg ville først se om man kunne UDEN at skulle gå ud og købe sådan et kabel - de kan jo godt være ret krydret i prisen.
Jeg har forresten også prøvet at sætte den til min forstærker...
Computer -> SVHS -> Forstærker -> TV
Men stadig ingen farver.
Jeg har en HDMI indgang (2 HDMI indgange faktisk) men jeg ville først se om man kunne UDEN at skulle gå ud og købe sådan et kabel - de kan jo godt være ret krydret i prisen.
Jeg har forresten også prøvet at sætte den til min forstærker...
Computer -> SVHS -> Forstærker -> TV
Men stadig ingen farver.
BØH
Det var et af de første ting jeg tjekkede (Bare for at sikre mig jeg ikke havde gjort noget åbenlyst dumt)dwr skrev:http://209.85.129.132/search?q=cache:Xb ... =firefox-aguys, guys, guys,
i know this problem pretty well.
this is...in a sense...an nvidia driver problem.
the problem is that tv out only comes in black and white.
the issue here is that the nvidia driver defaults the saturation level on tv out
for some reason, to zero.
if you play around enough in the nvidia control panel, you will find where the saturation level is set to zero. it has nothing to do with the wrong hardware, or tinfoil on the cables, or whatever.
although, for the life of me, i can't remember exactly where this setting is changed.
the stupid "nview desktop manager" has a lot of different screens in it.
keep looking, you will find where to adjust it
if i find it, i'll post the exact answer.
Ved ikke om det er noget værd for dig.
BØH
Hvis du vil bruge SVHS signal, så skal dit TV også kunne fortolke SVHS signal, Du skal gerne have en Scart-kanal1, Scart-kanal2 og så en Scart-kanal2S på dit tv. Du skal bruge den med "S".
Hvis du ikke har så brug en composite-converter fra SVHS Til composite.
Husk at kvaliteten af billedet er rangeret cirka sådan her:
HMDI
DVI-DSub
VGA
SVHS
Composite
Hvis du ikke har så brug en composite-converter fra SVHS Til composite.
Husk at kvaliteten af billedet er rangeret cirka sådan her:
HMDI
DVI-DSub
VGA
SVHS
Composite
der er ingen billede mæssig forskel på HDMI og DVI dwr.
Signalet er det samme, forskellen er blot at HDMI har lyd med.
Derud over vil selve composite overførslen give dig lige så god kvalitet, der hvor dvi/hdmi ofte er en fordel, er kvaliteten af encoder og decoder i henholdsvis tv og video kilde.
Det er en skrøne at digital er bedre end analog på den afstand som man må opleve i et alm hjem.
Derimod har det digitale signal en knap så stejl kurve når det kommer til fald i kvalitet i forhold til afstand.
Argumentet for de digitale signaler har i lang tid været, at det er uden afkodning fra dvd skiven til plasma tvét - fordi hele kæden er digital. Det er dog ikke rigtig da der anvendes forskellige formater til overførsel fra dvd skiven eller f.eks digital parabolen.
For ikke at blive nørdet vil jeg sige, hdmi, dvi, composite er nærmest et fedt, så længde dit udstyr er af en vis kvalitet. Har du en billig dvd afspiller eller dine kabler er billige og ikke balancerede godt nok, så vil dvi vinde. Men har du en kvalitets afspiller og har du købt ordentlig kabler så er composite lige så god.
Der er nogle ret gode artikler rundt omkring på nettet, har ikke lige link til dem, men kan måske forsøge at finde dem senere.
Signalet er det samme, forskellen er blot at HDMI har lyd med.
Derud over vil selve composite overførslen give dig lige så god kvalitet, der hvor dvi/hdmi ofte er en fordel, er kvaliteten af encoder og decoder i henholdsvis tv og video kilde.
Det er en skrøne at digital er bedre end analog på den afstand som man må opleve i et alm hjem.
Derimod har det digitale signal en knap så stejl kurve når det kommer til fald i kvalitet i forhold til afstand.
Argumentet for de digitale signaler har i lang tid været, at det er uden afkodning fra dvd skiven til plasma tvét - fordi hele kæden er digital. Det er dog ikke rigtig da der anvendes forskellige formater til overførsel fra dvd skiven eller f.eks digital parabolen.
For ikke at blive nørdet vil jeg sige, hdmi, dvi, composite er nærmest et fedt, så længde dit udstyr er af en vis kvalitet. Har du en billig dvd afspiller eller dine kabler er billige og ikke balancerede godt nok, så vil dvi vinde. Men har du en kvalitets afspiller og har du købt ordentlig kabler så er composite lige så god.
Der er nogle ret gode artikler rundt omkring på nettet, har ikke lige link til dem, men kan måske forsøge at finde dem senere.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Nu så jeg denne tråd lidt sent, men der kunne også være den løsning,
at TV´et er udstyret med 2 scart tilslutninger.
I mange tilfælde er det ene scart en RGB indgang, den anden SVHS indgang.
Hvis du kobler SVHS kablet til en RGB forbundet scart, får du sort/hvidt billede!
Men da du har HDMi er det naturligvis løsningen, da den er identisk med DVI - blot med et andet stik på kablet...
at TV´et er udstyret med 2 scart tilslutninger.
I mange tilfælde er det ene scart en RGB indgang, den anden SVHS indgang.
Hvis du kobler SVHS kablet til en RGB forbundet scart, får du sort/hvidt billede!
Men da du har HDMi er det naturligvis løsningen, da den er identisk med DVI - blot med et andet stik på kablet...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .