jeg kan starte med at sige at Piña Colada er min favorit
Favorit-drinks
Redaktør: Moderators
Favorit-drinks
Tænkte jeg lige ville oprette en tråd med alle jeres favorit drinks..
Make love not war - Condoms are cheaper than guns!
Uha den er svær. Men en White Russian er så absolut ikke at undervurdere.
I den gode ende ligger også Mojito, såvel som Strawberry Mohito.
Aldrig tage fejl af en god whiskey eller cognac - begge dele hverken med is eller cola... tsk tsk. Remy Martin VSOP eller derover er nok den poppede favorit inden for cognacen, hvor Justerini & Brooks (J&B) Reserve 15 års blended whisky sammen med Glenfiddich 15 og 18 års single malt whisky får tænderne til at løbe i vand.
En long island icetea kan også være fremragende lige såvel som den kan være elendig til det ypperste hvis den er lavet forkert...
I den gode ende ligger også Mojito, såvel som Strawberry Mohito.
Aldrig tage fejl af en god whiskey eller cognac - begge dele hverken med is eller cola... tsk tsk. Remy Martin VSOP eller derover er nok den poppede favorit inden for cognacen, hvor Justerini & Brooks (J&B) Reserve 15 års blended whisky sammen med Glenfiddich 15 og 18 års single malt whisky får tænderne til at løbe i vand.
En long island icetea kan også være fremragende lige såvel som den kan være elendig til det ypperste hvis den er lavet forkert...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Uh ja Irsk Kaffe er fantastisk!
Det må være Mojito, caipirinha og så bacardi razz blandet med schweppes lemon og rød sodavand. Den sidste er måske lidt en pige drink, men det smager satme godt.
Forresten er der nogen der har nogen tips til hvordan man laver en satans god caipirinha. Har fået fat i noget af det rom der som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, ganske vist kun en flaske til 100 kr i tyskland, men det var det eneste jeg kunne finde.
Fik for en måned siden en fantastisk caipirinha i Barcelona, men da jeg selv prøvede at lave en den anden dag blev den sku ikke særlig god
Har i nogen tips og tricks? Hvilken slags sukker plejer i at bruge, fremgangsmåde osv.
Forresten er der nogen der har nogen tips til hvordan man laver en satans god caipirinha. Har fået fat i noget af det rom der som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, ganske vist kun en flaske til 100 kr i tyskland, men det var det eneste jeg kunne finde.
Fik for en måned siden en fantastisk caipirinha i Barcelona, men da jeg selv prøvede at lave en den anden dag blev den sku ikke særlig god
Har i nogen tips og tricks? Hvilken slags sukker plejer i at bruge, fremgangsmåde osv.
Ged
Jaaa.. Jeg vil nu hellere have en black russian.CrazyBrain skrev:En White Russian er nu god..
Men en alabama slammer, tequila sunrise, frensh kiss eller white lady - er nu også ok.
Det er sku´da ikke let at vælge en favorit.
Hmmm. iøvrigt meget meget lang tid siden, jeg har fået en Gin / lime. Den er da vist gået i glemme bogen.
Skal det være "clean" - så er Southern comfort nu også ok, eller whiskey on the rocks - som eks. Black Bush eller Jameson´s 12 års whiskey. (prøv en master selection - hvis i har råd. Det er MUMS)
Noget jeg ikke gider bruge penge på, er de mange typer "slik" sodavand.
Zivago
Er normalt ikke den helt store drink mand, men en god mojito eller en long is land ice tea er altid godt. Men bedste drink til dato er en Piña Colada fra Bora Bora mens man raver i vandkanten på Play D'Bossa.
De der R2D ting som cult shaker osv, er jeg ikke meget for, men de kan da drikkes. Den eneste som smager bare nogenlunde er Sharks nye - Shark Up, den er modsat Shaker lavet på ren vodka og ikke en cider blanding.
De der R2D ting som cult shaker osv, er jeg ikke meget for, men de kan da drikkes. Den eneste som smager bare nogenlunde er Sharks nye - Shark Up, den er modsat Shaker lavet på ren vodka og ikke en cider blanding.
Bombay Gin med lemon eller tonic er satme også en klassiker i mængden.
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Whisky +Cola, Caipirinha, Jägerbombs, Black Russian...
Ikke nødvendigvis i den rækkefølge
Stjålet fra drinksdatabasen, men det er også sådan jeg laver dem. Vigtigt at der er MEGET is i glasset, vigtigt at den trækker og ellers nogen lunde vigtigt, at det er en ordentlig cachaca.
Se evt. http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... ht=cachaca
Ikke nødvendigvis i den rækkefølge
mammut skrev:Forresten er der nogen der har nogen tips til hvordan man laver en satans god caipirinha.
Kode: Vælg alt
8 cl Cachaca
3 tsk rørsukker
1 Lime (8 skiver)
Knus sukker og lime i en morter.
Hæld i en glas og fyld glasset med is.
Hæld cachaca over.
Serveres med sugerør, evt en lille ske.
Nydes langsomt, så cachaca'en når at trække smagen fra lime og sukker.Se evt. http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... ht=cachaca
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Jack og Cola... er all time number 1...
ellers er jeg os med mojito... synes dog det mere end man ka nyde et par stykker af en varm sommer dag.. det ik noget jeg ku drik mig i hegnet med..
Gin & lemon kan også drikkes...
der ud over kan Grey Goose blandes med Moët Et Chandon... det er os altid et hit.. eller GG og Cult / Red Bull.. alt efter hvad der nu er hvor man befinder sig ..
er ik så meget til alle de søde/ farvede drinks... med razz og alt det pjat.
ellers er jeg os med mojito... synes dog det mere end man ka nyde et par stykker af en varm sommer dag.. det ik noget jeg ku drik mig i hegnet med..
Gin & lemon kan også drikkes...
der ud over kan Grey Goose blandes med Moët Et Chandon... det er os altid et hit.. eller GG og Cult / Red Bull.. alt efter hvad der nu er hvor man befinder sig ..
er ik så meget til alle de søde/ farvede drinks... med razz og alt det pjat.

FrZ skrev:
Stjålet fra drinksdatabasen, men det er også sådan jeg laver dem. Vigtigt at der er MEGET is i glasset, vigtigt at den trækker og ellers nogen lunde vigtigt, at det er en ordentlig cachaca.
Se evt. http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... ht=cachaca
Tror sku også det var fordi jeg ikke lod den trække nok. Var ivrig så drak den alt for hurtigt. Og tror måske også jeg skulle have knust isen noget mere. Hvad bruger i til at knuse is? Blender eller en god gammeldags kødhammer?
Ged