Jeg sidder og skal bruge en mus til min bærbar computer. Den skal helst være trådløs, da jeg synes pointen med bærbar computeren netop er, at der ingen ledninger er.
Men hvad er forskellen på en RF mus og en "normal" trådløs (2,4 ghz mus hedder de vidst)?
Og hvordan kan det være RF musene er billigere end de andre?
Og sidst, men ikke mindst: Min bærbar har USB-slots i venstre side, men da jeg er højrehåndet kunne jeg godt tænke mig at vide, om den vil kunne opfange bevægelserne fra musen på højre side af bærbaren.
Min bærbar har ikke bluetooth, så dette er ikke en mulighed.
På forhånd tak for hjælpen.
Forskel på mus (RF/Normal trådløs)
Redaktør: Moderators
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Re: Forskel på mus (RF/Normal trådløs)
Du vil sagtens kunne bruge den selvom det sidder i venstre side. Og jeg har også sendt dig links til forskellige mus på msn. Derudover er RF infrarød, så vidt jeg kan se.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Hold dig generelt fra Infrarød - det er en elendig overførselshastighed og vigtigere en elendig rækkevidde. Køb en bluetooth dongle med mus - så har du også bluetooth fremover 
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
RF er IKKE infrarød, IR er infrarød.odder skrev:Du vil sagtens kunne bruge den selvom det sidder i venstre side. Og jeg har også sendt dig links til forskellige mus på msn. Derudover er RF infrarød, så vidt jeg kan se.
RF er slet og ret en forkortelse af Radio Frequency...
Jeg kan varmt anbefale denne fra Logitech http://www.logitech.com/index.cfm/mice_ ... 5&cl=dk,da
Den er set før til 248,- (købte selv 2 af dem til denne pris) - vejl. 449,-
En skam du ikke har BT - det er langt at foretrække på en laptop
Og selvf. kan du sætte en USB BT dongle i, men fordelen ved BT onboard er, at den ikke bruger i NÆRheden af den mængde strøm,
en USB port bruger, når den søger efter enheden...
Men korrekt som frz siger - så har du jo BT, hvis du skulle få brug for det.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Det er netop den mus jeg har kigget på - den er til 249,- i El-Giganten.
Jeg tænkte slet ikke over det med bluetooth da jeg købte den, da det er noget jeg aldrig ville komme til at bruge. At jeg så kunne bruge det til mus havde jeg ikke tænkt over - D'oh.
Men det "store" spørgsmål var sådan set om en normal trådløs mus kunne finde ud af det, når USB-indgangen sad i den anden side af computeren. Jeg ta'r dig på ordet, Odder
Ang. Den logitech - har du haft problemer med løse forbindelser til f.eks. batteriet? For en af mine venner havde en magen til, men der var ledningen til batteriet røget ud af ... Ja hvor det nu skulle sidde.
Jeg tænkte slet ikke over det med bluetooth da jeg købte den, da det er noget jeg aldrig ville komme til at bruge. At jeg så kunne bruge det til mus havde jeg ikke tænkt over - D'oh.
Men det "store" spørgsmål var sådan set om en normal trådløs mus kunne finde ud af det, når USB-indgangen sad i den anden side af computeren. Jeg ta'r dig på ordet, Odder
Ang. Den logitech - har du haft problemer med løse forbindelser til f.eks. batteriet? For en af mine venner havde en magen til, men der var ledningen til batteriet røget ud af ... Ja hvor det nu skulle sidde.
BØH
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Ja, den er nemlig en lille lækker sag 
Fik ikke lige svaret på dit indlæg, da jeg har været sydpå nogle dage.
Men jeg har aldrig haft problemer med den, og det er ikke noget problem at donglen sidder på modsatte side af pc´en.
Faktisk rækker den relativt langt, og kører lææææææænge på et batteri.
Fik ikke lige svaret på dit indlæg, da jeg har været sydpå nogle dage.
Men jeg har aldrig haft problemer med den, og det er ikke noget problem at donglen sidder på modsatte side af pc´en.
Faktisk rækker den relativt langt, og kører lææææææænge på et batteri.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .