Folks holdning til download?
Redaktør: Moderators
-
DanskDranker
Folks holdning til download?
Hey.
Hvad er jeres holdning til at folk downloader musik, film, spil osv, i stedet for at købe dem???
Hvad er jeres holdning til at folk downloader musik, film, spil osv, i stedet for at købe dem???
Re: Download
Det er for dårligtDanskDranker skrev:Hey.
Det samme som din formentlig - det er ikke hensigtsmæssigt, men jeg gør det alligevel fra tid til anden...DanskDranker skrev:Hey.
Daffy
Hvorfor overhovedet stille sådan et spørgsmål på et forum som det her? Det er et livsvigtigt emne som ekstrabladets nationen uden tvivl har relevante og velovervejede ting at sige til.
Og bare lige for at være en flueknepper, så er det ikke ulovligt at downloade musik, film, spil, osv. Jeg downloader massere af musik og betaler ikke direkte for det - men det er fuldt ud lovligt
(YouSee PLAY)
Og bare lige for at være en flueknepper, så er det ikke ulovligt at downloade musik, film, spil, osv. Jeg downloader massere af musik og betaler ikke direkte for det - men det er fuldt ud lovligt
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Mange downloader vel også for at se om det er noget de gider at bruge penge på..
Sådan jeg har det i hvert fald med rigtig mange film, som man ikk har været i bio og fået set..
Fanme træls at bruge 150-250kr på en dvd/blu-ray hvis filmen stinker langt væk, og man kun får set den en gang eller så noget..
Sådan jeg har det i hvert fald med rigtig mange film, som man ikk har været i bio og fået set..
Fanme træls at bruge 150-250kr på en dvd/blu-ray hvis filmen stinker langt væk, og man kun får set den en gang eller så noget..
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Hehe... har du overvejet det spørgsmål inden du satte dig til tasterne..?! 
Men anyway... Jeg vil bl.a. give Infected ret...
Jeg tror at rigtigt mange herinde bruger downloads til at se om det de henter er værd at smide penge efter..
Hvis du går tilbage i lign. tråde om dette emne, vil du finde ud af at mange af CA's brugere ligger i den høje ende af skalaen når det drejer sig om indkøb af original musik og film.
Som eksempel kan jeg nævne at jeg fx har flere meter dvd-film...og jeg giver en øl hvis du kan finde en uoriginal iblandt dem...
(Har så en del mp3 liggende... men det er en anden historie..
)
Men anyway... Jeg vil bl.a. give Infected ret...
Jeg tror at rigtigt mange herinde bruger downloads til at se om det de henter er værd at smide penge efter..
Hvis du går tilbage i lign. tråde om dette emne, vil du finde ud af at mange af CA's brugere ligger i den høje ende af skalaen når det drejer sig om indkøb af original musik og film.
Som eksempel kan jeg nævne at jeg fx har flere meter dvd-film...og jeg giver en øl hvis du kan finde en uoriginal iblandt dem...
(Har så en del mp3 liggende... men det er en anden historie..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
DanskDranker
Hva har jeg ikke lov til at spørge???
Det lyder som som om i ikke synes det er i orden
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Det er skam helt i orden at spørge..
Man kan måske bare syntes at det virker lidt sjovt at spørge folk på et "pirat-forum" om deres holdning til pirateri..
Men godt ord igen..
Man kan måske bare syntes at det virker lidt sjovt at spørge folk på et "pirat-forum" om deres holdning til pirateri..
Men godt ord igen..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Altså manden er jo tydeligvis ny herinde - lad ham dog lige finde sig til ro herinde.
Ikke givet at han er klar over siden omfang i forhold til pirateri - så ro på bøller
Jeg synes det er helt fair at du stiller det spørgsmål, specielt som ny bruger herinde.
Personligt kan jeg sige at det er ret begrænset hvad jeg henter af musik, det er af flere grunde.
En af de vigtigste er at, jeg spiller selv musik, og det er alt sammen lovligt musik, og bruger meget af min tid på at lytte samples på div. webshops - så lytter faktisk ikke rigtig til andet musik end det jeg selv køber og så selvfølgelig djs mixes.
Jeg henter til tider en film eller to, men heller ikke noget voldsomt - da jeg ikke ser ret mange film.
Software er more or less lovligt eller open source udgaver - f.eks NeoOffice og Open Office.
Men der er da lidt ulovligt imellem.
Jeg synes egentlig ikke det er iorden at download musik, film, spil, software eller andet - men jeg gør det alligevel.
Jeg går også over for rødt og nogle gange kommer bilen over 80 km/t på landevejene.
Så alt i alt synes jeg det er forkert, uanset folks undskyldning om at ville lytte igennem først osv - men jeg er ikke meget bedre selv.
Ikke givet at han er klar over siden omfang i forhold til pirateri - så ro på bøller
Jeg synes det er helt fair at du stiller det spørgsmål, specielt som ny bruger herinde.
Personligt kan jeg sige at det er ret begrænset hvad jeg henter af musik, det er af flere grunde.
En af de vigtigste er at, jeg spiller selv musik, og det er alt sammen lovligt musik, og bruger meget af min tid på at lytte samples på div. webshops - så lytter faktisk ikke rigtig til andet musik end det jeg selv køber og så selvfølgelig djs mixes.
Jeg henter til tider en film eller to, men heller ikke noget voldsomt - da jeg ikke ser ret mange film.
Software er more or less lovligt eller open source udgaver - f.eks NeoOffice og Open Office.
Men der er da lidt ulovligt imellem.
Jeg synes egentlig ikke det er iorden at download musik, film, spil, software eller andet - men jeg gør det alligevel.
Jeg går også over for rødt og nogle gange kommer bilen over 80 km/t på landevejene.
Så alt i alt synes jeg det er forkert, uanset folks undskyldning om at ville lytte igennem først osv - men jeg er ikke meget bedre selv.
Selvfølgelig har du lov til at spørge - men i og med at dette er et internetforum, hvor vi ikke kan se hinandens ansigtsudtryk når vi udtrykker os, så virker dine gentagende spørgsmålstegn (???) mere provokerende end de måske egentlig er ment....DanskDranker skrev:Hva har jeg ikke lov til at spørge???
Jeg er af samme (grundlæggende forkerte) holdning som DjMail så fint udtrykker her:
DjMail skrev:Jeg synes egentlig ikke det er iorden at downloade musik, film, spil, software eller andet - men jeg gør det alligevel.
Re: Folks holdning til download?
Jeg mener, at kunne sige jeg er af samme holdning som DjMail.
Uddybende til dit spørgsmål kan jeg hive en fem år gammel tråd frem, hvor stort set samme spørgsmål blev stillet. Vi har også haft en debat med Jan Olsen fra Tune! om samme emne.
Uddybende til dit spørgsmål kan jeg hive en fem år gammel tråd frem, hvor stort set samme spørgsmål blev stillet. Vi har også haft en debat med Jan Olsen fra Tune! om samme emne.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeg kunne godt tænke mig at høre DanskDrankers holdning til dette.
For man finder mange emner på warez.dk, hvor denne bruger uploader til folk. Ikke at jeg direkte ser noget galt i dette, men jeg vil helst dække mig ind under Mails holdning.
Så jeg går ud fra, at DD selv anser det som i orden.
...
For man finder mange emner på warez.dk, hvor denne bruger uploader til folk. Ikke at jeg direkte ser noget galt i dette, men jeg vil helst dække mig ind under Mails holdning.
Så jeg går ud fra, at DD selv anser det som i orden.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Jeg ved det er forkert, men der er mange ting omkring film og musik branchen jeg synes er uhensigtmæssige. Jeg er dog ikke af den opfattelse af det retfærdiggør ulovlig download af nogen grad. Dog mener jeg at download med henblik på egen fortjeneste er langt mere moralsk forkastlig. Her tænker jeg på de gamle frozen cd'er eller de harddisk ordninger der også har eksisteret(og måske stadig gør). Det er ren snyltning på andres arbejde. Jeg henter ikke for andre mennesker, det må de selv stå for. Jeg er bevidst om konsekvenserne og skulle jeg en dag blive knaldet vil jeg acceptere det. Er man gammel nok til at bryde loven er man også gammel nok til at tage straffen. Den juridiske støtteordning som piratgruppen har synes jeg er forkastlig. Hvorfor skal folk have støtte fordi de har valgt at bryde loven og nu er ved at tude over at skulle betale prisen.
En ting jeg er pisse irriteret over, er at der på nyindkøbte dvd-film er en reklame for at droppe kopierne og bevare originalerne eller You wouldn't steal a car kampagnen.. Ja, det er sgu da derfor jeg har købt filmen, så skal jeg vel ikke sidde med en skyldfølelse oven i hatten for de herlige 200 kr. jeg har smidt for min dyrt betalte underholdning. Ganske gode kampagner iøvrigt, de skulle bare være distribueret anderledes!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Jeg får altid et smil på læberne når jeg tænker på den reklame
for den er som regel fjernet fra piratkopiere så dem så skal udsættes for den er dem som rent faktisk betaler for varen.. Det er sku for griner..