Lan over strømnettet
Redaktør: Moderators
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Lan over strømnettet
Jeg har prøvet at lede lidt på edbpriser.dk men jeg kan sgu ikke lige helt finde ud af hvad det her hedder eller hvilken katagori. Har også ledt på linksys hjemmeside. No luck yet.
Jeg skal prøve at flytte noget ethernet over mit strømnetværk. Det er altså ikke poe (power over ethernet) men modsat.
Hvad hedder det og hvor finder jeg sådan noget linksys grej henne ?
Jeg skal prøve at flytte noget ethernet over mit strømnetværk. Det er altså ikke poe (power over ethernet) men modsat.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Re: Lan over stømnettet
Håber dette kan bruges : http://www.computercity.dk/Products/Pro ... id=2554430Ace skrev:Jeg har prøvet at lede lidt på edbpriser.dk men jeg kan sgu ikke lige helt finde ud af hvad det her hedder eller hvilken katagori. Har også ledt på linksys hjemmeside. No luck yet.
Ellers har Laurits Knudsen også et sæt, det har jeg testet og det virker helt fint.
Vær opmærksom på at man ikke kan sende data mellem de forskellige grupper, så det er måske en god idé at undersøge om de to rum du skal sende imellem er på samme gruppe
http://www1.lk.dk/katalog.jhtml <-- kig under data systemer, for at se deres løsning.
Vær opmærksom på at man ikke kan sende data mellem de forskellige grupper, så det er måske en god idé at undersøge om de to rum du skal sende imellem er på samme gruppe
http://www1.lk.dk/katalog.jhtml <-- kig under data systemer, for at se deres løsning.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

Hvordan f*nden fungere det egentligt? Synes det lyder helt utroligt man kan gøre det. Kunne man i princippet smide en hel opgang på sådan en lokalnetværk over el-stikket? Eller sætter ens H(P)FI-anlæg nogle begrænsninger for det?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Hvis alle i opgangen køre på samme gruppe så burde der ikke være problemer i det, men det gør de jo nok sjældent, ud over det er hastighederne ikke imponerenede på den slags 

-
Ace
- [Ltd edition]
Har set noget på både et par og 80 mbps og så også noget linksys der river 200 mbps.

Smid det op i en gammel ejendom og pludselig vil du se at din nabo´s netværk er åben.
Flere og flere har installeret den type lan, men i gamle bygninger er strømnettet til tider lidt dodgy, så der kan du opleve at se din nabos net.
Skete for en kammerat at han pludselig kunne se flere computere på sit netværk end han selv ejede
Flere og flere har installeret den type lan, men i gamle bygninger er strømnettet til tider lidt dodgy, så der kan du opleve at se din nabos net.
Skete for en kammerat at han pludselig kunne se flere computere på sit netværk end han selv ejede
200 til 300 mbit er vidst standarden i dag, men det er dog langt fra den faktiske hastighed, selvfølgeligt alt efter hvor godt dit kabel er.
http://shg.dk/p/2115450 <-- der er feks et link til et cheap sæt.
Kig evt på shg.dk under hardware/netværk/homeplug de har et ok udvalg af forskellige enheder.
Det med at man kan se hinanden sker kun hvis elnettet ikke er lavet korrekt med adskilte grupper osv, hvilket selvfølgeligt godt kan ske i gamle ejendomme, eller steder hvor der har gået hjemmefusker og lavet el.
http://shg.dk/p/2115450 <-- der er feks et link til et cheap sæt.
Kig evt på shg.dk under hardware/netværk/homeplug de har et ok udvalg af forskellige enheder.
Det med at man kan se hinanden sker kun hvis elnettet ikke er lavet korrekt med adskilte grupper osv, hvilket selvfølgeligt godt kan ske i gamle ejendomme, eller steder hvor der har gået hjemmefusker og lavet el.

Det er jo sådan de udbyder internet i Norge.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
-
Ace
- [Ltd edition]
Det er ny kabelføring i et baghus, og det er ikke sammen med andre lejligheder i huset. Men om rummene er på samme gruppe, hvordan tjekker man lige det, hvor mange sikringer der sidder på boksen eller hvad er åbenlyst her ?DoMiNaToR skrev:Det er måske en god idé at undersøge om de to rum du skal sende imellem er på samme gruppe![]()
Angående at se andres computere/netværk, så er det vel derfor at der er kryptering inbygget i boksene. ..

Re: Lan over strømnettet
Når man kan se naboens net, så er det typisk fordi man har den originale el i en gammel 5-værelses herskabs-lejlighed, som siden er blevet delt i en 2- og 3-værelseslejlighed.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.