Hjælp til køb af bærbar computer
Redaktør: Moderators
Re: Køb af ny computer, Fujitsu Amilo Li 3710
Planen var faktisk at gå i Elgiganten en af dagene, blot for at 'trykke lidt' på et par forskellige computere og se design og hvordan den evt. var når den var startet op.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Vi fik alle pengene retur hos Komplett, til trods for computeren havde været startet op og vi havde haft installeret et par småting. Rigtig god service. Kan varmt anbefale dem til alle en anden gang.
Nu vi jeg lige en smut i Expert på Fisketorvet her til eftermiddag, og fik kig på en anden bærbar. Det var en Fujitsu Amilo Pa 3515 (008) med et indbygget ATI Radeon HD3200 grafikkort. Derudover var der 320 gigabyte harddisk og 4 gigabyte ram. Prisen var kr. 3799,-
Hvad kan der siges positivt/negativt om den?
Evt. var der også en Fujitsu Amilo Pi 3540 (004) med nogenlunde samme specs, blot et andet grafikkort og processor. Den kostede i stedet kr. 4999,-
Begge computere er indenfor vores budget. Hvad kan der siges om de to? Dwr eventuelt? :)
Nu vi jeg lige en smut i Expert på Fisketorvet her til eftermiddag, og fik kig på en anden bærbar. Det var en Fujitsu Amilo Pa 3515 (008) med et indbygget ATI Radeon HD3200 grafikkort. Derudover var der 320 gigabyte harddisk og 4 gigabyte ram. Prisen var kr. 3799,-
Hvad kan der siges positivt/negativt om den?
Evt. var der også en Fujitsu Amilo Pi 3540 (004) med nogenlunde samme specs, blot et andet grafikkort og processor. Den kostede i stedet kr. 4999,-
Begge computere er indenfor vores budget. Hvad kan der siges om de to? Dwr eventuelt? :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
- Processor:
- 3515: ATI Radeon™ HD 3200 graphics (shared memory)
- scorer 110 pts i Estimated 3DMark Vantage Graphics Score - 3540: NVIDIA® GeForce® 9300M GS (256 MB GDDR3) with NVIDIA® PureVideo® technology and DirectX® 10 support
- scorer 279 pts i Estimated 3DMark Vantage Graphics Score
Min MacBook Pro har et 8600GT som scorer 634 pts - til sammenligning.
GMA X4500MHD (det der var i den i sendte tilbage) scorer 10 pts.
Grafik - 3515: Interfaces: DVI-I, eSATA, USB 2.0, ExpressCard, S/PDIF, 15-in-1 card reader
- 3540: Interfaces: HDMI, VGA, eSATA, USB 2.0, ExpressCard, S/PDIF, 15-in-1 card reader
Der er vel ikke så stor forskel, men min tanke er, at HDMI som stik vel er mere fremtidsikret, men jeg er ikke ekspert på området.
Vægt: - 3515: Weight: 2.95 kg
- 3540: Weight: 3.2 kg
Irrelevant - det alligevel marginaler.
Det er bare sådan lidt snus-fornuft, der siger mig, at en stigning på over 150% i effekt af grafikkortet bør være sagen værd. Iøvrigt kan jeg fortælle, at en af de store grunde til denne forskel ligger i den delte hukommelse på grafikkortet hos den billige bærbare - og så en langsommere GPU.
Jeg ville anbefale den dyre af dem. En intel processor er ofte også mere effektiv selvom den er dyrere, men det er sikkert ikke engang den, der gør forskellen her.
Ikke altid, men meget meget ofte hænger pris og kvalitet eller hvad man nu kan sige sammen.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Vi går i Expert og køber 3540'eren i dag så. Den er dyrere på EDB-priser, end den er i butikken hos dem. Nu håber jeg virkelig at det er den for os, for jeg tvivler på at Expert er lige så flinke med at tage retur og give penge tilbage.
Tak igen Dwr. Du er mit computer-alter-et-eller-andet :)
Tak igen Dwr. Du er mit computer-alter-et-eller-andet :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Det var så lidt... Jeg tager dog mine sædvanlige forhold at det er med min bedømmelse som alle andre bedømmelser (f.eks. af fladskærms-tv, biler, mobiltelefoner og alt muligt andet), at jeg udelukkende bedømmer ud fra de specifikationer den har og, at specifikationer ikke altid er 100% sigende for en computers performance - selvom de ofte giver et ganske ok billede af situationen.
Vi har ikke købt endnu, men faldt lige over denne her:
Packard Bell RS 66-U-320 NC:
http://kortlink.dk/expert/6q2g
Hvad er der at sige om den? (du må snart være træt af mig) :)
Packard Bell RS 66-U-320 NC:
http://kortlink.dk/expert/6q2g
Hvad er der at sige om den? (du må snart være træt af mig) :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Den synes jeg ser rigtig pæn ud... Bedste grafikkort blandt dem I har set på indtil videre - faktisk generelt ser den glimrende ud af en bærbar at være indtil videre.
Den ser helt sikkert rigtig fed ud.
Eneste seriøse minus er den relativt langsomme harddisk (5400 rpm), det er dog svært at finde noget hurtigere til en fornuftig pris.
Eneste seriøse minus er den relativt langsomme harddisk (5400 rpm), det er dog svært at finde noget hurtigere til en fornuftig pris.
Vi endte med at købe Packard Bell'en og det er altså en rigtig lækker computer. Virkelig glad for vi fik leveret Fujitsuen retur og købte denne i stedet. Den er lille og smart - og vigtigst af alt, den afvikler hendes møgspil tilfredsstillende. Plus jeg er endda ved at vænne mig til Vista på den.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Det var da godt, at det hele endte godt.
Nesia - jeg ser det ikke som et minus. Langsommere harddisk betyder længere batteri-tid. Og lets face it... Det er jo ikke en monster-maskine, så hun vil formentlig ikke mærke harddiskens hastighed alligevel.
Nesia - jeg ser det ikke som et minus. Langsommere harddisk betyder længere batteri-tid. Og lets face it... Det er jo ikke en monster-maskine, så hun vil formentlig ikke mærke harddiskens hastighed alligevel.
Indtil videre intet negativt at sige om den.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Re: Hjælp til køb af bærbar computer
Skriver lige i denne tråd i stedet for at lave en ny, da det er samme emne.
Skal ud og købe mig en bærbar computer til brug i gymnasiet og har kigget lidt på denne.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 4406903110
Computeren skal kunne køre Photoshop og gerne kunne køre en del programmer samtidigt. F.eks. skal jeg kunne have Photoshop, Football Manager, MSN, Word og et par internetsider kørende samtidigt. Derfor vil jeg lige høre jer ad med denne computer hvad synes i om den? Har i evt. nogen forslag til en anden en.
Da det er en 17" har jeg tænkt på om den bliver for stor, når jeg skal cykle med den i skole osv. Hvad er jeres erfaringer med den størrelse?
Skal ud og købe mig en bærbar computer til brug i gymnasiet og har kigget lidt på denne.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 4406903110
Computeren skal kunne køre Photoshop og gerne kunne køre en del programmer samtidigt. F.eks. skal jeg kunne have Photoshop, Football Manager, MSN, Word og et par internetsider kørende samtidigt. Derfor vil jeg lige høre jer ad med denne computer hvad synes i om den? Har i evt. nogen forslag til en anden en.
Da det er en 17" har jeg tænkt på om den bliver for stor, når jeg skal cykle med den i skole osv. Hvad er jeres erfaringer med den størrelse?
Ged
Føl velkommen til at slå dig løs i tråden :)
Jeg synes personligt selv at 17" bliver for voldsomt. Så er der ligesom ikke så meget bærbar over den mere synes jeg. Men på den anden side, så har det jo andre fordele, så som højere opløsning og andet. Umiddelbart synes jeg den computer virker lidt dyr. Komplett.dk er et godt sted at kigge computer hvis det er.. Læs evt. hele tråden igennem her.
Jeg synes personligt selv at 17" bliver for voldsomt. Så er der ligesom ikke så meget bærbar over den mere synes jeg. Men på den anden side, så har det jo andre fordele, så som højere opløsning og andet. Umiddelbart synes jeg den computer virker lidt dyr. Komplett.dk er et godt sted at kigge computer hvis det er.. Læs evt. hele tråden igennem her.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Endte med at købe en 16" i stedet, da jeg også synes den blev for stor. De havde et tilbud med computer + printer for 5000 kroner, og den er stort set ligeså god som den anden. Derudover får jeg også Windows 7 til 150 kr når det kommer, så det er jo helt perfekt 
Ged
Lækkert. Tillykke med det.
Hvordan fungere det Windows 7 upgrade? Fik du en coupon med eller?
Hvordan fungere det Windows 7 upgrade? Fik du en coupon med eller?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Det er et tilbud som Acer kører med, så jeg fik et link til deres hjemmeside hvor jeg skal gå ind og skrive computerens produktnummer og et par andre ting, og så får jeg det tilsendt når det kommer.
Ged