Cue brænding

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
raffay

Re: Cue brænding

Indlæg af raffay »

Ja, før gjorde jeg som jeg plejede. Valgte CDROM (ISO), og copy-pastede de mapper med musik som jeg ville brænde. Det virkede som sagt ikke i bilen. Nu prøvede jeg så din metode, men da jeg valgte "Burn Image" skulle jeg vælge en image fil (.cue) fil at brænde. Ud fra hvad jeg lige hurtigt prøvede formåede jeg kun at brænde én .cue fil på en skive. Det kan da ikke rigtig passe hva?
Skal man skrive noget her?
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Hehe, nej. Hvis du bruger Nero, så skulle det som nævnt tage et par minutter projektet er klar til brænding. Kan du evt åbne .cue med notepad og copy/paste indholdet her... Det skal nok komme til at virke ;)
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Jeg tror ikke jeg fik formuleret det rigtigt så før. Når jeg anvender din metode vil Nero have mig til at browse efter en fil efter jeg har valgt "Burn Image". Jeg har ikke (umidelbart) muligheden for at vælge flere .cue filer, hvilket vil sige at jeg i realiteten kun har brændt én .cue fil = CD1 på ASOT2009. Og det er der jo ikke meget MP3-disc over... Leder som sagt efter muligheden for at smide en 700mb albums med .cue på 1 CD. Kan du følge mig? :roll:
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

som jeg har sagt tidligere i denne tråd, så kan afspillere udover plugins i winamp osv, afspille cue filer...
du kan kun bruge cue filer til at splitte en mp3 op og brænde den ud som audio-CD

du kan desværre ikke lave en mp3 cd med 5-6 albums og så benytte cue-filerne den vej...
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Hvis du har tænkt dig at splitte dem op og brænde dem ud - som DaClown sagde det - så kan Mediecal Cue Splitter anbefales :)
Det bliver næsten ikke lettere at splitte en mp3 med cue ;)..
http://www.medieval.it/content/view/28/70/
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Men som alle skriver, er det fuldstændigt unødvendigt at splitte mixet (mp3'en) op. Nero æder snildt den cue, og laver en smuk audio-cd ud af det (således at man kan skippe tracks 1 af gangen). Hvis ikke det virker, er der to grunde;

1) I gør det forkert!
2) Afspilleren har et problem med brændte cd'er - generelt!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Kan godt være jeg er en smule småforvirret nu, men vil det så sige at det IKKE kan lade sig gøre at brænde - lad os sige 6 albums med hver sin cue fil - ned på en mp3 CD? Virker det KUN på en alm. audio-CD? I så fald det KAN lade sig gøre, er der så ikke én der vil lave en dummy guide hertil? Jeg ved ikke hvad det er jeg gør forkert, og jeg tror næsten ikke det er cue filerne eller afspilleren i bilen der er noget i vejen med...

Jeg vil gerne undgå at manuelt splitte cue filen op i separate tracks sådan så jeg ligger inde med 2 kopier af et album (ét med cue og ét med separate tracks).

Tilgiv mig for min uvidenhed på dette område...! :oops:
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

1 cue + mp3 til 1 audio cd. Hvis du vil brænde 6 cue + mp3 skal du bruge 6 audio cd'er. Tror der måske er en fejl i dit cuesheet.... men det plejer Nero at fortælle :?:

(Hvis du laver den copy/paste jeg nævnte kan vi se om der er fejl + vi skal bruge mp3 filens komplette navn. Det skal nemlig stå det rigtige sted i cue filen)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

raffay skrev:... men vil det så sige at det IKKE kan lade sig gøre at brænde - lad os sige 6 albums med hver sin cue fil
Nej, du kan ikke smide 6 cd'er med mp3 ned på en audio-cd. Det har man aldrig kunnet... Men du kan splitte dem, og lave en data cd med de 6 cd'er. Hvis du vil benytte dig af en mp3-afspiller i bilen - men det er jo bare en normal data-cd.

Så vil du lave en ca. 80 min. audio-cd, eller en ca. 700 mb. data cd? Til førstnævnte skal du bruge .cue filen til at fortælle nero, hvor der skal laves skip mellem tracks. Til sidstnævnte skal du bruge et mp3-split program, da mp3afspilleren i bilen, ikke kan finde ud af .cue filer.

Gav det mere mening?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

FrZ skrev:
raffay skrev:... men vil det så sige at det IKKE kan lade sig gøre at brænde - lad os sige 6 albums med hver sin cue fil
Nej, du kan ikke smide 6 cd'er med mp3 ned på en audio-cd. Det har man aldrig kunnet... Men du kan splitte dem, og lave en data cd med de 6 cd'er. Hvis du vil benytte dig af en mp3-afspiller i bilen - men det er jo bare en normal data-cd.

Så vil du lave en ca. 80 min. audio-cd, eller en ca. 700 mb. data cd? Til førstnævnte skal du bruge .cue filen til at fortælle nero, hvor der skal laves skip mellem tracks. Til sidstnævnte skal du bruge et mp3-split program, da mp3afspilleren i bilen, ikke kan finde ud af .cue filer.

Gav det mere mening?
Ja, det gav lidt mere mening, og jeg er jo interesseret i at smide for en 700mb albums med tilhørende cue sheets ned på en data-CD og afspille den i bilens CD afspiller. Så hvis jeg har forstået det ret, så kan Nero ikke alene klare at lave en data-CD med cuesheets, dertil behøver man også et mp3-split program?

arox - Har problemer med at komme ind på computeren derhjemme lige i øjeblikket, skal nok smide cue filen op når det lykkedes mig at tænde for den bærbare :)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Damn i er slow gutter, raffay snakker om mp3 cder altså data cder med mp3 filer på til afspilling i feks bilanlæg der kan tage mp3 cder.

raffay det du skal gøre er at trække de antal mapper med mp3 filer over som du vil have på din data cd, det er alt glem alt om cue osv, langt de fleste anlæg kan enten ikke læse cue eller bruger den ikke til noget.

Alt efter hvor avanceret dit anlæg er kan du nu vælge mellem de forskellige mapper eller du kan vælge mellem en lang liste med alle dine mp3 filer på.

Hvis du vil gøre din test lidt letter så køb evt en cdrw skive da lang de flest anlæg som spiller mp3 også kan læse denne type skive, så har du en slettebar cdr som du kan genbruge op til 1000 gange.

Ps. en del anlæg kan heller ikke læse mp3 filer placeret i mapper så det kan være du skal starte med bare at smide dem alle i roden og så tage det der fra.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Så Raffay vil lave en DATA cd - hvor mixene stadig er splittet op, da anlægget ikke kan æde en .cue fil. Dertil er rådet givet tidligere i tråden at han skal bruge en cue-splitter, få at få "skip" mulighed i mix.

Men det fremgik ikke helt tydeligt, hvad det var manden ønskede...
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Ja, kan sku godt se det hele virker lidt rodet. Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok eller også har jeg forklaret for meget blot for at skabe yderligere forvirring. Men ja, ultra kort fortalt, vil jeg have 700mb musik på mp3 ned på en CD til afspilning i bilen MED virkende cuesheets. Men lad nu det ligge, jeg vil helst ikke gøre mig selv mere til grin ved at jokke videre i det her :)

Arox, du kan se min cue fil nedenunder. Tror skam ikke det er den der er noget i vejen med...

Her er mappen navnet: VA-A_State_Of_Trance_2009__Mixed_By_Armin_Van_Buuren-2CD-2009-TGX
Og her er mp3'en som cue'en linker til: 101-va-a_state_of_trance_2009__mixed_by_armin_van_buuren

Kode: Vælg alt

PERFORMER "VA"
TITLE "A State of Trance 2009 (Mixed by Armin van Buuren)"
FILE "101-va-a_state_of_trance_2009__mixed_by_armin_van_buuren.mp3" MP3
  TRACK 01 AUDIO
    TITLE "Never Fade Away (Andy Duguid Mix - On the Beach Intro Edit)"
    PERFORMER "John O'Callaghan feat. Lo-Fi Sugar"
    INDEX 01 00:00:00
  TRACK 02 AUDIO
    TITLE "Change Your Mind (Myon and Shane 54 Remix)"
    PERFORMER "Sunlounger feat. Kyler England"
    INDEX 01 06:01:13
  TRACK 03 AUDIO
    TITLE "Paradise Lost"
    PERFORMER "M6"
    INDEX 01 10:12:17
  TRACK 04 AUDIO
    TITLE "Riddles In The Sand"
    PERFORMER "Ron Hagen & Pascal M"
    INDEX 01 14:10:27
  TRACK 05 AUDIO
    TITLE "The Fractal Universe"
    PERFORMER "Mat Zo"
    INDEX 01 18:28:53
  TRACK 06 AUDIO
    TITLE "Iselilja (Sunn Jellie & The Blizzard Dub Remix)"
    PERFORMER "The Blizzard with Gaate"
    INDEX 01 23:21:63
  TRACK 07 AUDIO
    TITLE "Miami Vibe (Omnia Remix)"
    PERFORMER "Monogato"
    INDEX 01 28:27:21
  TRACK 08 AUDIO
    TITLE "Deep Down"
    PERFORMER "Josh Gabriel presents Winter Kills"
    INDEX 01 33:32:55
  TRACK 09 AUDIO
    TITLE "Helpless (Monster Mix)"
    PERFORMER "Myon and Shane 54 feat. Aruna"
    INDEX 01 40:19:74
  TRACK 10 AUDIO
    TITLE "You Walk Away"
    PERFORMER "tyDi feat. Audrey Gallagher"
    INDEX 01 44:43:60
  TRACK 11 AUDIO
    TITLE "Faces"
    PERFORMER "Andy Moor & Ashley Wallbridge feat. Meighan Nealon"
    INDEX 01 49:46:05
  TRACK 12 AUDIO
    TITLE "Nothing At All"
    PERFORMER "Rex Mundi feat. Susana"
    INDEX 01 55:37:62
  TRACK 13 AUDIO
    TITLE "Shaguar"
    PERFORMER "Jerome Isma-Ae"
    INDEX 01 62:13:40
  TRACK 14 AUDIO
    TITLE "Man On The Run (Nic Chagall Remix)"
    PERFORMER "Dash Berlin with Cerf, Mitiska & Jaren"
    INDEX 01 67:39:47
DoMiNaToR
Chart Attack VIP

Indlæg af DoMiNaToR »

Den eneste måde det der virker på er hvis din cd afspiller understøtter cue filer, ellers skal du dele mp3 filer i "bidder" altså så du har 14 mp3 filer som din cue indeholder, det gør så også at der vil være 2 sek pause mellem hvert nr da det ikke er ret mange afspiller der understøtter gapless playback.
Billede
DoMiNaToR
Chart Attack VIP

Indlæg af DoMiNaToR »

Du kan evt bruge dette program til at splitte din mp3 file med:

http://www.medieval.it/content/view/28/70/
Billede
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Super Domin, tak for assistancen :) Og tak til jer andre også for tålmodigheden ;)

Mit sidste lille irritations moment, ville så være at jeg lå inde med et stk ASOT mixed album, og et stk ASOT UNmixed album på en i forvejen proppet harddisk. Men hvis det er den eneste vej ud, so be it ... :)
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

Det er jo ikke unmixed, bare fordi du har splittet det op (via en cue) :)..
Hvis det skulle være unmixed, ville det være fulde versioner som ikke var mixet sammen med hinanden ;)..
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

chreddy1 skrev:Det er jo ikke unmixed, bare fordi du har splittet det op (via en cue) :)..
Hvis det skulle være unmixed, ville det være fulde versioner som ikke var mixet sammen med hinanden ;)..
Det kan det vel også meget muligt være? Flere artister udgiver nu om dage mixed og unmixed...

Eks;
Deadmau5-Random_Album_Title__Mixed-(UL1868)-WEB-2008-320
Deadmau5-Random_Album_Title__Unmixed-(UL1905)-WEB-2008-320
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

FrZ skrev:
chreddy1 skrev:Det er jo ikke unmixed, bare fordi du har splittet det op (via en cue) :)..
Det kan det vel også meget muligt være? Flere artister udgiver nu om dage mixed og unmixed...

Eks;
Deadmau5-Random_Album_Title__Mixed-(UL1868)-WEB-2008-320
Deadmau5-Random_Album_Title__Unmixed-(UL1905)-WEB-2008-320
Altså jeg tolker unmixed som at ingen tracks på albummet er mixet sammen (og det er desuden også ofte fulde versioner, hvorimod mixede albums jo er forkortet/ændret/noget tredje på en eller anden måde).. Dermed mener jeg heller ikke at et album pludseligt bliver unmixed, fordi man splitter det op med en cue-fil.. Hvis du forstår hvad jeg mener.. ;)

Sidst jeg tjekkede (hvilket var for nyligt) var ASOT 2009 ikke udkommet som unmixed..
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

VA-A_State_Of_Trance_2008_The_Full_Versions_Vol.2-WEB-(ARDI984)-2009-CopyCAT << er sådan noget der ikke full-version af numrene? Jeg ved det ikke, men det lyder da sådan :S
Besvar