Lyd fra PC til Fjernsyn

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Am0k

Lyd fra PC til Fjernsyn

Indlæg af Am0k »

Hej!

Jeg har forøsgt at tilslutte min pc til min fjernsyn igennem HDMI ingangen. Og det virker helt fint med billede osv, men lyden bliver ikke overført! Dvs. det er kun min pc der afspiller lyden selvom der er samme billede på fjernsynet!

Hvad gør jeg galt? Vil gerne kunne afspille film igennem computeren da den har blu ray drev!

På forhånd tak!
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lyd fra PC til Fjernsyn

Indlæg af Liquid^ »

Uden at jeg ved så meget om det vil mit bud være at hdmi udgangen på din pc sikkert sidder på grafikkortet som jo ikke levere noget lyd men kun billede og så kan det jo ikke lade sig gøre. Så vil det nok være bedst at køre det igennem en forstærker med et optisk kabel eller noget. Men som sagt er det kun et bud.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Det er noget med på nogle grafikkort, skal der sidde et kabel fra grafikkortet over til lydkortet som så kan sende lyden ud via HDMI. Min kammerat havde samme problem, indtil han fandt kablet i sin kasse med sit grafikkort, ellers var det med lydkortet.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Jeg har samme problem..
Det skal dog lige siges at det er på min lappy, så jeg har ikke mulighed for at rode med grafikkort og alt det..
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

chreddy1 skrev: Det skal dog lige siges at det er på min lappy
Hva faen er det et nyt slang for Laptop? Lige som nogle siger de lige skal ud og handle i Følle, og i Bille.. ;)
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

amh skrev:
chreddy1 skrev: Det skal dog lige siges at det er på min lappy
Hva faen er det et nyt slang for Laptop? Lige som nogle siger de lige skal ud og handle i Følle, og i Bille.. ;)
Off-Topic: Omg.. Rigtig mange jeg kender siger lappy ;).. Har derimod ALDRIG hørt Følle og Bille :P..
Am0k

Indlæg af Am0k »

chreddy1 skrev:Jeg har samme problem..
Det skal dog lige siges at det er på min lappy, så jeg har ikke mulighed for at rode med grafikkort og alt det..
Jeg har også problemet med min bærbar... Så må jeg nok bare acceptere at jeg ikke får lyd over på tvét på den måde!

Jeg går i tænkeboks for at finde en anden løsning ;)

Tak for hjælpen..
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Am0k skrev:
chreddy1 skrev:Jeg har samme problem..
Jeg har også problemet med min bærbar... Så må jeg nok bare acceptere at jeg ikke får lyd over på tvét på den måde!

Jeg går i tænkeboks for at finde en anden løsning ;)

Tak for hjælpen..
Jeg har bare sat en lille effektiv højttaler på pc en :)
BetteMand
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af BetteMand »

det med lyden på HDMI, jeg trror det er fordi, der som regel står HDMI A når det er bærbare (; Men bare mit bud (;
Har nemlig kigget efter det der HDMI A (;
BetteMand Out..:D
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Har ASUS gfx med HDMI, på AGP port - det transporterer fint lyden med over...

Problemet er sikkert konfig. relateret, uden at jeg dermed kan sige hvad det er der skal ændres.
Tjek GUI til lydkortet - der må være nogle settings, i stil med når man laver clone billede på en ekstra.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Besvar