Nu tænker jeg ikke udelukkende fuktionsmæssigt, men også på popularitet. Jeg er klar over at der findes et hav af MIDI-controller på markedet, men mange sværger stadig til CDJ når der skal afvikles, både DVS og CD. Desuden så vil jeg skyde på at Pioneer kommer med en MIDI-controller inden for nærmeste fremtid som vil nyde godt af CDJ-seriens popelaritetDjMail skrev:Øhhh der findes en milliard af midi controller som kan gøre det ud for en CDJ.
Hvis nu jeg skulle have et lille DJ anlæg
Redaktør: Moderators
Det er rigtigt, men for 5-6 år siden sværgede alle til en technics 1210 - dem ser du ikke mange af længere.
Og en midi controller fra pioneer, betyder da på ingen måde at deres CDJ serie bliver holdt i live, tværtimod vil de da så selv være med til at slå den ihjel.
Jeg er helt sikker på at bærbar er vejen frem, da du kan tilpasse det hele, så det blir 100% som du vil have det.
Det er det der gør at jeg tror PC løsningen vil slå de nye USB afspillere i det lange løb.
Men den vil selvfølgelig slå an i undergrunden før den rammer det mainstreame, præcis som det altid har været.
Og ofte er det techno djsne der tager den til sig først, da det ofte er små hardware nørder
Og en midi controller fra pioneer, betyder da på ingen måde at deres CDJ serie bliver holdt i live, tværtimod vil de da så selv være med til at slå den ihjel.
Jeg er helt sikker på at bærbar er vejen frem, da du kan tilpasse det hele, så det blir 100% som du vil have det.
Det er det der gør at jeg tror PC løsningen vil slå de nye USB afspillere i det lange løb.
Men den vil selvfølgelig slå an i undergrunden før den rammer det mainstreame, præcis som det altid har været.
Og ofte er det techno djsne der tager den til sig først, da det ofte er små hardware nørder
Fuldstændig enig! Personlig tilpasning er nøgle emnet indenfor dj'ing i disse år. Jeg siger blot at overgangsperioden til at "alle" begynder at anvende DVS er meget lang. Men jeg glæder mig godt nok til at følge udviklingen de næste par år.DjMail skrev: Jeg er helt sikker på at bærbar er vejen frem, da du kan tilpasse det hele, så det blir 100% som du vil have det.
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Re: Hvis nu jeg skulle have et lille DJ anlæg
17.09.09 kommer den nye generation af pioneers dj produkter. Bliver efter hva rygterne fortæller en hybrid mellem cd-sfspiller, USB interface og PC indgang(nok også via et USB kabel) alt i det velkendte cdj udseende! Til pc'en skulle så medfølge noget software til styring og sortering af musikken.
Dawn of a new species
Dawn of a new species
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Re: Hvis nu jeg skulle have et lille DJ anlæg
Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg i denne tråd.
Men jeg kan anbefale Pioneer CDJ-400, da jeg rent tilfældig prøvede dem i går, da jeg har en kammerat som har købt sådan et sæt. Det skal lige siges jeg ikke en brik har forstand på at lege DJ, men rent faktisk kunne jeg finde ud af og lave lidt effekter på CDJ-400, da det var såre simpelt. Jeg har selv overvejet og købe et sæt CDJ-400 men syntes det er pænt pebret for sådan noget legetøj, men bestemt sjovt og lege med.
det var sådan et sæt magen til dette jeg prøvede i går, da ham som skulle spille hele tiden skulle ud og ryge.
http://www.dj-udstyr.dk/product.asp?product=31
Men jeg kan anbefale Pioneer CDJ-400, da jeg rent tilfældig prøvede dem i går, da jeg har en kammerat som har købt sådan et sæt. Det skal lige siges jeg ikke en brik har forstand på at lege DJ, men rent faktisk kunne jeg finde ud af og lave lidt effekter på CDJ-400, da det var såre simpelt. Jeg har selv overvejet og købe et sæt CDJ-400 men syntes det er pænt pebret for sådan noget legetøj, men bestemt sjovt og lege med.
det var sådan et sæt magen til dette jeg prøvede i går, da ham som skulle spille hele tiden skulle ud og ryge.
http://www.dj-udstyr.dk/product.asp?product=31