NAS-server til DLNA

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
PR

NAS-server til DLNA

Indlæg af PR »

Har investeret i Samsung nye LED tv som er forbundet til mit trådløse netværk. Derfor skal jeg ud og købe en NAS-server så jeg kan afspille 1080p Blu-Ray rips uden at brænde dem ned på en skive.

Det første kriterie er selvfølgelig at NAS'en skal kunne klare filer over 4 Gb, hvilket nogle garanteret ikke kan. Så vidt jeg har forstået, skal serveren blot være kompatibel med filsystemet NFTS (??)
Dernæst skal den min. have 1 TB HDD og ikke være for stor (fysiske dimensioner).

Har kigget på en Western Digital, som opfylder mine behov og krav. Men er der nogle invendinger eller anden brugbar information?
WD 1TB NAS -> http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=195699

På forhånd tak.
Uploaders are like girlfriends. Without them you won't get any.
bpm
Geografisk sted: TPD APG

Re: NAS-server til DLNA

Indlæg af bpm »

jeg har både en zyxel nsa-220 og en synology 209+II og de er begge gode til dlna til fx en ps3. men syns ikke funktionen hører til på et tv, det bliver aldrig rigtig godt.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg har læst, at man kan gøre det direkte fra computeren - altså uden en NAS-server. Er der nogen der ved hvad det kræver af computeren før man kan? Og kan man se f.eks. HD film over det trådløse uden problemer?
BØH
wernermeyer

Indlæg af wernermeyer »

Har set Blu-ray rips 1080p streamet over trådløst net uden probs..
Besvar