ny bærbar
Redaktør: Moderators
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
ny bærbar
Jeg starter på noget studie til januar og har i den forbindelse tænkt at jeg må have en ny bærbar som kan følge med. Jeg er villig til at bruge ca 10.000 kr og vil helst købe et kvalitets produkt. mine krav er:
15.x skærm
god batteritid
støjsvag
webcam
bærbar, og ikke slæbbar
Hurtig/kraftig processor og ram
skal kunne spille spil som cs og battlefield med god grafik.
Nævn gerne specifikke modeller/mærker, som koster omkring de 10.000
Nævn også gerne hvad for noget hardware jeg skal gå efter.
Feffe
15.x skærm
god batteritid
støjsvag
webcam
bærbar, og ikke slæbbar
Hurtig/kraftig processor og ram
skal kunne spille spil som cs og battlefield med god grafik.
Nævn gerne specifikke modeller/mærker, som koster omkring de 10.000
Nævn også gerne hvad for noget hardware jeg skal gå efter.
Feffe
Re: ny bærbar
Hmm, bliver nok ikke den første der vil anbefale dig en Macbook Pro så. Den koster godt nok 12.5k for den billigeste 15" model, meeeeen, helt klart det værd. Ca. 7 timers batteritid ved normalt brug, den kan nemt spille cs og battlefield. Den køre f. eks Call of Duty 4 flydende. Meget støjsvag, du kan faktisk slet ikke høre den det meste af tiden. Der er webcam, den er ikke en slæbbar. Ja, det var bare for at nævne lidt =)
Og med hensyn til dine spil og måske andre programmer, er det muligt at installere windows på den også.
Men er du ikke til Mac, så ved jeg det ikke helt. Måske en fra Dell's nye serie, XPS, har hørt godt om dem.
Der er lidt her, men ellers søg lidt rundt på Dells side, da der er er par muligheder der. http://www1.euro.dell.com/content/produ ... hs1&~ck=mn
Håber det kunne hjælpe lidt :-)
Og med hensyn til dine spil og måske andre programmer, er det muligt at installere windows på den også.
Men er du ikke til Mac, så ved jeg det ikke helt. Måske en fra Dell's nye serie, XPS, har hørt godt om dem.
Der er lidt her, men ellers søg lidt rundt på Dells side, da der er er par muligheder der. http://www1.euro.dell.com/content/produ ... hs1&~ck=mn
Håber det kunne hjælpe lidt :-)
-
Feffe
- Site Admin
- Kontakt:
Jeg har aldrig rigtig været mac fan. Men den batteritid lyder lækker,men hvad med en ibm.?
7 timer er vidst lige at sætte den på spidsen. 5 timer er der på min med nyt batteri ved surfing.
Du kan bare køre med windows på Mac'en. Det er ikke noget problem med det nye BootCamp system. Det er meget bruger venligt og når man har bare lidt styr på computere, så er det ikke noget problem at administrere. Du skal bare gemme en lille partition til dit Mac OSX, så du kan hente firmware opdateringer til computeren.
IBM er ikke at anbefale til spillecomputere.
Dell laver glimrende spille bærbare, men prisklassen for dem der er noget værd er alligevel op omkring MacBook Pro'en.
Du kan bare køre med windows på Mac'en. Det er ikke noget problem med det nye BootCamp system. Det er meget bruger venligt og når man har bare lidt styr på computere, så er det ikke noget problem at administrere. Du skal bare gemme en lille partition til dit Mac OSX, så du kan hente firmware opdateringer til computeren.
IBM er ikke at anbefale til spillecomputere.
Dell laver glimrende spille bærbare, men prisklassen for dem der er noget værd er alligevel op omkring MacBook Pro'en.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
-
Feffe
- Site Admin
- Kontakt:
okay...det er sku svært
Sony Vaio 
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Kode: Vælg alt
XPS M1530 (N00X5301)
Intel® Core™ 2 Duo-processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk
Microsoft® Works 9.0/Dansk - omfatter ikke Microsoft® Word
1 års Premium-garantisupport
15,4" TFT-skærm i bredformat med WUXGA (1920 x 1200) og TrueLife™
4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x2048]
160 GB harddisk (7.200 omdr./min.) med Free Fall Sensor
NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB dedikeret grafikhukommelse
Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software
9-cellet primært lithium-ion-batteri (85 W/t)
Kamera på 2,0 megapixel og Tuxedo Black CCFL-skærm
kr 11.629,00.Kode: Vælg alt
MacBook Pro 15-inch
* 2.53GHz Intel Core 2 Duo
* 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
* 250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
* SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
# Backlit Keyboard (Danish) & User’s Guide (Danish)
NVIDIA GeForce 9400M
SD card slot
DKK12,499.00 Re: ny bærbar
Har en Dell studio til ca 10000. Med deres rabatter røg den i 7500. Aner ikke om den er værd at spille på, men nok lidt svagt grafik kort til det. Ellers dual 2.3, 500BG, 4 GB ram blu ray og masser af "godhed". Jeg nævner den fordi den også har 9 cellet batteri og det holder 5 timer +- lidt afhængig af hvor tungt jeg bruger den. Ellers har jeg ikke forstand på spil. Min Dell pakker en rar'et dvdr ud på 2½ minut og det er et af mine succeskriterier 
Har også en Travelmate arbejds pc og den kører absolut som smurt på 2. år, men hvis du snupper 17" bliver den jo lidt stor i det. Udover det ser den superfin ud og burde klare alt i spil
(Jeg ville dog google lidt rundt og se andres erfaringer)
+1 on that!Sig-Mund skrev:Sony Vaio
Har selv en Sony Vaio FW-VGN21Z som kostede 9.999 kroner.. Den kører pisse godt! Grafikken fejler intet, og den er ret hurtig.. Yderligere har den en pisse lækker skærm, med en opløsning på 1920x1080 samt Bluray drev..
Såvidt jeg kan se, så eksisterer der en Sony Vaio FW-VGN41M.. Den koster præcis 9.999 kroner i fona..
Vaio'erne bliver dog ikke lavet med 15" (hvad jeg ved).. Denne model er 16", og ifølge sony.dk så findes der også modeller i 14".. (14" er ikke FW serien, men CS serien)
http://www.sony.dk/product/vn-fw-series/vgn-fw41m-h
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 4400120130
chreddy1 skrev:+1 on that!Sig-Mund skrev:Sony Vaio
Har selv en Sony Vaio FW-VGN21Z som kostede 9.999 kroner.. Den kører pisse godt! Grafikken fejler intet, og den er ret hurtig.. Yderligere har den en pisse lækker skærm, med en opløsning på 1920x1080 samt Bluray drev..
Såvidt jeg kan se, så eksisterer der en Sony Vaio FW-VGN41M.. Den koster præcis 9.999 kroner i fona..
Vaio'erne bliver dog ikke lavet med 15" (hvad jeg ved).. Denne model er 16", og ifølge sony.dk så findes der også modeller i 14".. (14" er ikke FW serien, men CS serien)
http://www.sony.dk/product/vn-fw-series/vgn-fw41m-h
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 4400120130
Fornuftigt valg, jeg er også forelsket i min Vaio. Fuck Mac, Vaio er vejen frem
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
-
Feffe
- Site Admin
- Kontakt:
Jeg har kig på en dell studio xps 16
den i midten med 2.8 ghz
http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet ... ~ck=anavml
fås til 8200 ex moms
den i midten med 2.8 ghz
http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet ... ~ck=anavml
fås til 8200 ex moms
- Pesimisten
- Geografisk sted: Sådan ca midt i DK
2 ord (og et tal)
Dell Vostro 1500 (tror den hedder 1510 nu)
Har selv sådan en satan - og den kører dejligt!
Men med de krav du har så behøver du sgu ikke og smide 10k efter en ny puter! Du kan nok nøjes med det halve...
Men med de krav du har så behøver du sgu ikke og smide 10k efter en ny puter! Du kan nok nøjes med det halve...
Dada fucking Life
we want, to serve you cookies with a smile...
Lige musik for mig!
Lige musik for mig!
-
Feffe
- Site Admin
- Kontakt:
Tror måske du mener disse:Pesimisten skrev:2 ord (og et tal)
http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet ... hs1&~ck=mn
Hvis jeg vælger den store processor med 6mb 2,8 ghz, så kommer den op på de mange penge alligevel
Hvis du vælger Dell, så er her en 10% kode der gælder t.o.m. 30.09.09 7C67GQK7PSMWS9 Det gode ved Dell er at man kan kombinere rabatter. Dvs. hvis du har en rabat fra siden kan du yderligere hugge 10% af med koden her 
-
Feffe
- Site Admin
- Kontakt:
tak for tippet, men jeg er allerede bekendt med det via: http://www.kupongkode.com/blogg/dellkupon/
Dog irretere det mig at jeg ikke kan bruge den 5% rabatkode fra mit uddannelses sted + de 10
Dog irretere det mig at jeg ikke kan bruge den 5% rabatkode fra mit uddannelses sted + de 10
- Pesimisten
- Geografisk sted: Sådan ca midt i DK
Deres Vostro købes igennem "små virksomheder bla bla bla", men man kan bare købe den som privatperson også... Ikke at man sparer noget, bare en computer som der tit er lidt ekstra rabatter ved....Feffe skrev:Tror måske du mener disse:Pesimisten skrev:2 ord (og et tal)
http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet ... hs1&~ck=mn
Hvis jeg vælger den store processor med 6mb 2,8 ghz, så kommer den op på de mange penge alligevel
Dada fucking Life
Lige musik for mig!
Lige musik for mig!
-
Feffe
- Site Admin
- Kontakt:
Endte med at købe følgende fra dell:
Pris: 10.800kr inkl moms. godt jeg kun skal betale prisen uden 
Kode: Vælg alt
Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor T9600 (2.80Ghz, 6MB, 1066MHz)
Display : Black Leather 16in Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
Camera : Integrated Camera with Facial Recognition Software (Software install, no media)
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Free Fall Sensor (7200RPM)
Optical Drive : INTERNAL BLU-RAY ROM COMBO(BLU-RAY,DVD AND CD READ,DVD & CD WRITE)
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : 1GB ATI Radeon HD 4670 graphics card
TV tuner (MLK base) : Integrated DVB-T TV tuner and Antenna
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European
Operating System : Danish Genuine Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) including Media
Studio XPS 16 Order - Denmark