Frimusik.com

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

LunaPark
Kontakt:

Frimusik.com

Indlæg af LunaPark »

Heysa..

HADER Telia mage til udueligt teleselskab skal man lede længe efter, kun TDC nærmer sig :-)

MENnår det så er sagt...
Er denne musik tjeneste så ikke monster fed !!
Synes prisen er fornuftig og samvittigheden er ren :-)

Skal lige se hvordan det fungerer med ens MP3 afspiller med synkroniseringen,
for det ser jo også ud til at ligge i programmet.... Det virker sgu fedt,
nogen som har gode/dårlige inputs ??

http://frimusik.com
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
DjMail
Chart Attack VIP

Re: Frimusik.com

Indlæg af DjMail »

Virker som et ganske ok tilbud.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Nej. Den tjeneste har overhovedet ikke min interesse, da der er begrænsninger i afspilningen af musikken. Hvis man læser under spørgsmål og svar, finder man dette:

Kan jeg spille den musik, jeg downloader til min computer på min mobiltelefon?
Vil du tage din musik med dig på din mobiltelefon, skal du have et abonnement hos Telia og en mobiltelefon der understøtter tjenesten.
Du skal have Telia Music Player på din computer og din mobiltelefon.

Kan jeg brænde musik jeg har downloadet via Telia Music Player?
Musikken er DRM-beskyttet, og kan derfor ikke brændes. Det er pladeselskaberne der beslutter hvilken musik der skal være DRM-beskyttet.

Kommentar: Jeg vil kunne afspille min musik hvor jeg vil, når jeg vil og med hvad jeg vil. Jeg kan ikke acceptere begrænsninger i musik jeg har betalt for. Musikken skal kunne tages med overalt, og kunne afspilles på alm. HIFI anlæg, bilstereo osv., uden at man skal tilslutte sin mobiltelefon eller PC. Har jeg betalt for online musik, er det et ubetinget krav, at det skal kunne brændes på cdér - og ikke på nogen måde kræve en online forbindelse, som dette jo gør, grundet licensnøglen. Det er et ubetinget krav fra min side, at musik jeg har købt, betalt og downloadet online, skal kunne håndteres på samme måde, som hvis jeg har købt en fysisk CD eller LP

Kan jeg beholde min musik og personlige spillelister, hvis jeg afslutter abonnementet?
Den musik du har hentet med Fri Musik inkl. dine egne spillelister, vil blive blokeret hvis du afslutter dit abonnement. Aktivere du servicen igen, kan du fortsætte med at lytte til musik og personlige spillelister, som du hentede tidligere.

Kommentar: Det er uacceptabelt, at man skal have abonnement hos en teleudbyder, for at kunne høre musik man har betalt for. Årsagen til abbonnementskravet, er at musikken er DRM beskyttet og skal hente DRM oplysninger hos udbyderen. Dertil kan det nævnes, at hvis Telia i en Worst case situation går konkurs, eller bare vælger at lukke tjenesten - så kan man pludselig ikke mere høre det musik man har betalt for. En situation som faktisk er sket i udlandet flere gange.

Hvordan virker licensnøglen?
Alle sange hentes på mobiltelefon og computeren sammen med en licens nøgle. Nøglen gælder for 2 mobiltelefoner og 3 computere, i alt 5 enheder, men kun med et SIM-kort. Licens nøglen er gyldig i 30 dage ad gangen.

Kommentar: Da licensnøglen løber ud, skal der hentes nye nøgler hos Telia - via datatrafik. Der er ikke nævnt noget på siden, om man skal betale for denne ekstra trafik.

Kan jeg lytte til min musik når jeg ikke er online?
Med Telia Fri Musik har du ubegrænset adgang til at hente musik til din computer og mobiltelefon, og musikken er tilgængelig, selv når du ikke er online. Du kan derfor trygt lytte til musik når du er offline, er i udlandet eller uden for dækning.

Kommentar: Det er ikke helt rigtigt. Det er kun hvis man har en aktiv licensnøgle. Hvis du ikke er online, når licensen løber ud, kan du ikke afspille musikken. Er du i udlandet når licensnøglen til et musiknummer løber ud, bliver det meget dyrt - grundet dattrafikken, hvis du opdater licensnøglen. Bruger du tjenesten, hvis du er i udlandet - kommer der ekstra regninger, akkurat som man får regninger for datatrafikken, hvis man downloader musikken mens man er i udlandet

Hvilket lydformat understøtter Telia Music Player?

SDC, AAC, APL, MP3, WMA, WAV, M4A, AAC/AAC og MP4
Sangene i hentet med Telia Fri Musik er i AAC 64kbitrate.

Kommentar: ACC 64K er elendig kvalitet. Dertil vil jeg ikke være afhængig af Telias musikplayer, for at kunne afspille musikken

Jeg vil aldrig komme til at bruge tjenester af denne art, da de ikke kan leve op til mine krav. Det musik jeg køber og betaler for online (hvilket er en del), skal være uden nogen for for DRM.

Zivago
Zivago

Indlæg af Zivago »

Lidt intressant at læse om Telias frimusik:
http://mobilsiden.dk/?aId=9364#
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Well jeg synes nu stadig at tilbudet er fair. Man betaler en ligegyldig sum og derfor kan jeg godt affinde mig med begrænsningerne.
Derud over er det klart at man ikke kan bruge det når man stopper hos Telia, præcis som du heller ikke kan hos TDC - hvor du OGSÅ betaler for dit Play. Om end det er noget mindre.

Jeg kunne godt overveje det til de mere poppede numre som man en gang imellem falder for.
Mit musik bliver alligevel kun hørt her hjemme, og så en gang imellem på min iPod, men der må jeg så undvære de numre fra telia.

Man skal huske på at man ikke køber musikken her, du køber adgang til musikken.
Præcis som du heller ikke køber de film du lejer på VOD.
Zivago

Indlæg af Zivago »

DjMail skrev:Well jeg synes nu stadig at tilbudet er fair. Man betaler en ligegyldig sum og derfor kan jeg godt affinde mig med begrænsningerne.
Derud over er det klart at man ikke kan bruge det når man stopper hos Telia, præcis som du heller ikke kan hos TDC - hvor du OGSÅ betaler for dit Play. Om end det er noget mindre.

Jeg kunne godt overveje det til de mere poppede numre som man en gang imellem falder for.
Mit musik bliver alligevel kun hørt her hjemme, og så en gang imellem på min iPod, men der må jeg så undvære de numre fra telia.

Man skal huske på at man ikke køber musikken her, du køber adgang til musikken.
Præcis som du heller ikke køber de film du lejer på VOD.
Det er korrekt at TDC har nogenlunde de samme begrænsninger. En af årsagerne til, at jeg heller ikke kunne finde på at bruge TDC. TDC har dog en fordel i forhold til Telia. Deres musik er i bedre kvalitet end Telias, som åbenbart kun er 64K Acc.
Telenor kommer også med en musik tjeneste, som de indtil videre kalder wimp. Der kommer jo desværre også begrænsninger på.

Jeg vil eje - ikke leje, og vil have musikken i en ordentlig kvalitet. Nogle har nok andre krav / ønsker.

Vil man nøjes med adgang til musikken - istedet for at eje den, kan man ligeså godt låne gratis på bibliotekerne. Det kan jo også foregå online på bibliotekernes netmusik. Der er også DRM beskyttelse på, så musikken holder op med at kunne afspilles efter 30 dage. (Man kan jo så bare downloade det igen ) Der er da vist nok en kort karantæneperiode for ny udgivelser. Men det kan man vel leve med, og så er kvaliteten jo bedre end det som Telia tilbyder.

Kan i nu have en god weekend.
Zivago
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Vidste faktisk ikke at bibliotekerne havde en online musik udlejning.
Det skal da tjekkes ud.
Zivago

Indlæg af Zivago »

DjMail skrev:Vidste faktisk ikke at bibliotekerne havde en online musik udlejning.
Det skal da tjekkes ud.
Hi hi. Du er ikke den eneste. Jeg kender mange, som bliver meget forbavset, når jeg fortæller det.

Hvis du ikke har login, så kontakt dit bibliotek :-). Det er 100% gratis
Adresse:
http://netmusik.shop2download.com/cgi-b ... /TShop.woa

Det fungerer faktisk rigtigt godt.

Zivago
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Jeg brugte meget bibliotekernes netmusik det år jeg var på efterskole.. Ret go side.. :)
Jeg mener de har næsten samme katalog som TDC (er ikke 100% sikker, men alt jeg har søgt under på netmusik har givet præcist samme resultat hos TDC).. ;)
Zivago

Indlæg af Zivago »

" Nogen " kan have interesse i, at fjerne DRM beskyttelsen på bibliotekets filer for at kunne afspille dem på MP3 afspillere / mobiltelefoner. Til det formål har der flere gange været omtalt et program her på CA, som kan klare det problem. Det er protected music converter. (Det er jo ikke alle f.eks MP3 afspillere der understøtter DRM ).
Da jeg lærte netmusik at kende for nogle år siden, var der begrænsning på, hvor meget man kunne hente om måneden. Det er der vist ikke i dag.
Jeg kan se at netmusik også har de nye ting, som eks. Madonna´s nye opsamling. Så må de jo have fjernet den karantæne tid, der var i starten for nye albums / tracks.

Zivago
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Ja, biblioteket er leverandør til en hel del music - også mainstream :D
..og så løber man aldrig ind i problemet, at bibliotekets eneste eksemplar, allerede ER udlånt...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Kan godt se de minusser ikke er de fedeste plusser ;)
Så må man jo bare vente på f.eks Spotify,
for det lyder sgu til at være suværent.
http://beep-dyn.tv2.dk/entry.php/id-336193.html
/Lunapark

wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

LunaPark skrev:Kan godt se de minusser ikke er de fedeste plusser ;)
Så må man jo bare vente på f.eks Spotify,
for det lyder sgu til at være suværent.
http://beep-dyn.tv2.dk/entry.php/id-336193.html
Godt link Luna!!

Tid til at tænke. Hvad plejede en kunstner at tjene på en cd til 150 kr? 10-20 kr pr album ?
Nogle som har det reele tal.?
Syntes det er fint KODA beskytter kunstnerne, men stor del af indtjening af 1.solgt cd, er jo mellem led, produktionen af cover/cd'en i sig selv. Et af grundlagene for KODA er vel, at de er bange for deres eksistens fremover, da det hele bliver digitaliseret og man mere eller mindre kan handle direkte med coldplay, thomas helmig osv på deres hjemmesider ? altså springe KODA leddet over ?!

Hvorfor bremse en udvikling i Danmark, når det er succes i andre lande ?

Hvorfor bremse generel udvikling, ja vi har bredbånd om igen. " 56k, ISDN, adsl, ja weee nu fiber ? "
the sound won't listen!
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

AAARRRGGHhhhhhggghh!!!!!!!!

Var ellers i godt gang med en work-around så jeg kunne få Spotify på min PC og min HTC Hero.
Det hele gik også fint med at få erhvervet svensk IP og adgang til Spotify samt installation.

Men så gik det galt....
Enten skal man inviteres eller oprette en "Premium Account" og det snedige lort
kigger på hvor ens creditcard er registret... Det hjælper altså ikke med blot Visa eller Mastercard....
God dammit... :-(

Så må ud at snakke godt med en svensker eller nordmænd.
Hører da gerne fra jer, hvis i finder en fidus..
/Lunapark

LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Nu kom jeg sgu lidt længere....
Fik sgu en konto oprettet, så jeg nu har adgang til den gratis mulighed.
/Lunapark

LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Så lykkedes det at komme hele vejen...
Det hele spiller nu både på min PC og min HTC Hero.

Og det ses tydeligt at Spotify blot er klar til at trykke på knappen,
så det også er tilgængeligt i Danmark. Det boomer med dansk musik.

Sådan får du SPOTIFY i Danmark:
-- Spotify er REN streaming af musik - Tilgengæld er der meget af det og det er billigt --

Vælg den kontoform du ønsker....
Den ene er noget enklere at opsætte ;-)

Spotify Free
Denne type gratis konto er ret let at komme i besiddelse af.
På denne måde kan du snuse lidt til Spotify. Mellem enkle sange vil der komme reklame,
og offline tilstanden er ikke mulig. Det er heller ikke muligt at bruge sin Iphone eller Android-telefon.

1)
Af en eller anden grund så har Frankrig lov til at oprettes konti uden invitationer.
Det starter man med at benytte sig af, så længe det varer. Gå ind på siden http://hiload.org/
og på denne side indtaster du denne adresse "https://www.spotify.com/en/get-started/" og klikker GO

2)
Der dukker en lille meddelelse op hvor du vælger "Continue Anyway"

3)
Nu tror Spotify du er fransk og udfylder felterne...
Username
Password

Email (vælg evt. en hotmail eller gmail etc.)
Country (Står til France, kan laves om senere)
Postal code (her skriver du 69008)
Date of birth

Udfyld også det bogstaverne fra billedet, som sikrer du ikke er en robot.
Og så et flueben eller to :-)
Klik så på "Create account and proceed"

4)
Nu har du jo så egentlig en Spotify konto, som kan bruges.
Husk at downloade programmet, mens du er logget på med skjult IP :-)
Dog uden at have det undersøgt helt vildt, så tror jeg der er forskel på hvilken musik,
der er tilgængeligt afhængigt af hvilket land din konto er registret til.

Derfor har jeg haft min ændret til både svensk og engelsk, som er fyldt med "Kim Larsen", "Bamse og Kylling" osv :-)
Du kan let ændre din konto tilbage til eksempelvis svensk eller engelsk.

Her skal du blot huske at benytte et at nettets utallige måder at give dig henholdsvis svensk eller engelsk IP-adresse.
Når du eksempelvis har svensk IP så går du ind på siden "https://www.spotify.com/en/account/profile/"
og retter land og postnummer.... Meget enkelt.

Men ellers GOD fornøjelse med musikken......

Hvis du ønsker....

Spotify Day pass eller Premium
For at få glæde af offline tilstanden eller muligheden for at smide Spotify på din Iphone/Android
skal du have en af ovenstående konti.

Desværre så kan man ikke betale med sit danske Visakort eller Mastercard,
da kortet skal være registret i samme land som din Spotify-konto (som du jo har fusket med)

MEN hvis du registrerer din Spotify-konto til England, så får du muligheden for at betale med Paypal.
Så troede jeg jo at problemerne var knust, da jeg så blot ville logge på min paypal og betale.
Men nææhh nej, min Paypal blev heller ikke godkendt, da den var registret som dansk.

Oprettede en ny Paypal account hvor jeg valgte "United Kingdom" som land,
og tilføjede min danske Mastercard.... Og SÅ LYKKEDES det :-)

Med stædighed kan man komme langt :-)
Giv endelig tilbage meldinger om det lykkedes for jer, eller om jeg har overset noget i min lange liste.

Pøj pøj med det....
/Lunapark

LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Spotify på Android
Husk dette kræver "Spotify Premium". Jeg har gjort dette med min HTC Hero, og det virker.

Da man ikke kan finde "Spotify" på sit Android Market, så skyldes det jo igen
fordi vi er på dansk jord og danske IP-adresser.
Dog kan man hente Spotify manuelt på deres side,
og installere det igennem "HTC Sync".
(Det samme kan man sikkert med sin totale Itunes låste skod Iphone)

På siden http://m.spotify.com/ kan du vælge din mobiltype og downloade den rette version.

Derefter logger du ind med dit brugernavn og password som du allerede har krejlet,
og så er du kørende på din mobile enhed også.
/Lunapark

chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Tusind tak for denne fantastiske guide til Spotify! :)
Det virker jo præcist som det skal!!
Jeg kunne dog ikke finde nogen proxy til fx. UK eller Sverige, så lige pt. er min account stadig med France som land :P
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Hey chreddy1.

Jeg søgte også bare desperat rundt i de sene nattetimer,
og somsagt så var stædigheden stor.
Derfor gad jeg ikke bøvle med de problemer også,
og så måtte man jo gribe til dankortet.

Med andre mod lidt betaling burde det være let at finde.... :-)
Men ved også der er masser af gratis proxys derude....

Svensk IP købte jeg her:
https://www.relakks.com/?cid=gb (111 dKr)

Engelsk IP købte jeg her:
http://www.hide-ip-soft.com/ (175 dKr)

Det er forholdvis billige penge, ihvertfald let og uden bøvl.
/Lunapark

cyrus
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Indlæg af cyrus »

Sygt nok LunaPark hvordan regner man lige sån noget ud, takker for guiden. utrolig godt lavet..
Celebrate Your Life With House
Besvar