Bad sector repair
Redaktør: Moderators
Bad sector repair
Nogle der kender et godt program til reperation eller blokering af beskadige sektorer på en harddisk? Det er lidt af en jungle synes jeg. Det er ligemeget om det er freeware eller køb.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Re: Bad sector repair
Det behøver du ikke finde ekstra programmer til. Det kan windows egen diskkontrol gøre.
Højreklik på den disk du vil have chekket / kontrolleret og vælg egenskaber. Klik på fanen funktoner. Klik på undersøg nu. Afmærk de 2 felter og tryk på start.
PCén genstarter og chekker disk, forsøger at redder data fre defektorer sektorer, samt mæker defekte sektorer som ubrugelige, så de ikke forsøges anvendt igen.
Derefter kan det anbefales at køre en diskdefragmentering med et ordentligt program som eks. Perfect disk 10
Højreklik på den disk du vil have chekket / kontrolleret og vælg egenskaber. Klik på fanen funktoner. Klik på undersøg nu. Afmærk de 2 felter og tryk på start.
PCén genstarter og chekker disk, forsøger at redder data fre defektorer sektorer, samt mæker defekte sektorer som ubrugelige, så de ikke forsøges anvendt igen.
Derefter kan det anbefales at køre en diskdefragmentering med et ordentligt program som eks. Perfect disk 10
Har Disk Keeper til at defragmentering, Synes jeg havde prøvet Windows Metoden, men synes ikke rigtig det virkede. Eller den gad ikke genstarte i hvert fald og gøre det under opstart. Men forsøger da lige igen.
Jeg tror sgu jeg fik det løst
Det krævede vist bare mere tålmodighed
Tak
Var ellers kommet til den konklusion at funktionen var væk i Vista.
Var ellers kommet til den konklusion at funktionen var væk i Vista.