Køb af forstærker :)

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kjeldsen

Køb af forstærker :)

Indlæg af Kjeldsen »

Hey alle

Jeg sidder og skal ud og invistere i en ny forstærker, har ca 3 kilo. Men ved ikke helt hvad jeg skal købe, har ikke så meget styr på hvad der er godt og hvad der ikke er godt. Så håbede at der var nogle kloge hoveder her inde som kunne hjælpe mig :)

Har 2 front højtaler, to bag højtaler en center og en subwoofer.

De to front højtaler er fra Cerwin - kan dog ikke lige huske model.

De to bag højtaler er fra Jamo, bare to små højtaler.

Center højtaleren er også fra jamo og det samme er Subwoofer.

Det spiller udemærket, men som sagt mangler en ny forstærker :)
Så håber der er nogle der har tiden og lysten til at hjælpe mig :O)

Hilsen kjeldsen
Kjeldsen

Re: Køb af forstærker :)

Indlæg af Kjeldsen »

Har set lidt på den her men ved ikke om det vil være et godt køb? :)

http://www.getmore.dk/specifikationer-s ... 15_ps.html

Hilsen Kjeldsen
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Ellers er der også.

http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... Tabcontent

Hilsen Kjeldsen
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Er det en decideret forstærker du skal have eller er det en AV-reciever? Mange skriver nemlig forstærker men mener faktisk en reciever. Jeg tror det du søger er en reciever og kommer her med tre forslag til køb:

Harman/Kardon AVR 155 har fået positive anmeldelser hvad angår lyd. Det er den mindste i Harman/Kardons nye serie, men selvom det er den mindste surround reciever fra firmaet så plejer de at lave gode produkter. Den er kun på 40 watt pr. kanal, men nu er det heldigvis ikke kun watt det hele kommer an på for flot (og høj) lyd. Se mere om den her

Jeg kan iøvrigt informere om jeg selv har en HarmanKardon, dog en ældre model, og er fantastisk glad for den.

Pris: 2.900,- - 3.500,- kr

Panasonic SA HR50EG-K er en ganske udemærket forstærker til prisen. Panasonic leverer ofte meget høj teknologi for små penge. Eksempelvis lancerede de en Blu-Ray afspiller til 2500,- kr. der er lige så god som PS3 til afvikling af Blu-Ray. En konkurrerende afspiller i samme kvalitet ligger i prislejet 8-10.000,- kr. Se mere om den her

Pris: 2.300,- - 3.200,- kr.

Pioneer VSX 917V-S er der ikke så meget at sige om... Pioneer leverer som regel toppen af poppen. Mange større hjemmebiografer i +100.000,- kr.-klassen er udstyret med Pioneers professionelle serie. Læs mere om den her

Pris: 2.900,- - 3.600,- kr.

Det er en skam du ikke har 1.500,- kr. mere at smide i, da udvalget bliver en anelse større. Blandt andet bliver det her interessant at se på Yamaha, Sony og Denon, samt antallet af udgange bliver mere tilgængeligt og flere lydformater understøttes. Men da du benytter et 5.1-setup og måske ikke overvejer en udvidelse, så lad være med at gå efter den der udnytter 6.1 og 7.1 (Dolby-EX, Dolby Digital-EX, Dolby TrueHD, DTS-ES, DTS-HD, DTS 70mm og hvad de ellers hedder allesammen der understøtter mere end fem højtalere og en subwoofer)

Yderligere, lad være med at lade dig blænde af et THX-logo (det fås nok ikke i prisklassen, men nu får du lige den alligevel). Langt de fleste AV-recievere kan videreføre THX i et vist omfang. Hos de dyre serier er prisen så høj at man vil bruge penge THX-certifikater og det efterfølgende godkendelseslogo til at smide på den hjemmebiografens hjerne (læs: recieveren). Til gengæld, har du en fladskærm af større format så kan du roligt holde øje med hvorvidt der er opskaleringsmuligheder på billedesiden. Så kan dvd-film nemlig tilpasses til et HD-format, og det er jo en ganske udemærket ting.

God fornøjelse :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
wernermeyer

Indlæg af wernermeyer »

Kan se qzl kom mig i forekøbet, men du får lige mit forslag.. Nemlig en Denon receiver

http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... silver.htm

Med hensyn til Harman/Kardon's lavere watt udgang, skyldes det vidst en anden måde at udregne det på.. Tag ikke fejl, der er masser af guf i de forstærkere..

Jeg har dog ikke den helt store forstand på det. Der sidder et par nørder herinde som nok er bedre til at hjælpe :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja, så vidt jeg har forstået så er det noget med flerkanalseffekt sat overfor enkeltkanalseffekt. Altså de 40 watt fra Harman/Kardon er den styrke de kan levere på samme tid, mens eksempelvis er 100 watt fra er ren udgangseffekt i en kanal af gangen, hvor styrken så justeres ud. Så hver kanal kan trække de 100 watt, men i bund og grund aldrig gør det medmindre man sender al lyd ud gennem den ene kanal. Sådan ca. på den måde :)
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Tror det bliver Denon receiveren.

Men jeg siger mange tak for hjælpen til jer begge :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Også godt valg. Du kan med fordel købe en anden fjernbetjening. CNET og andre anmeldersider er ofte ret hårde ved Denons valg af fjernbetjening...
CNET skrev: Same frustrating remotes
We consistently knock Denon for included confusing remotes with its receivers, and there looks to be no major changes this year. That means buyers may want to build in the cost of a quality universal remote when considering a Denon
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

QrazyLeg skrev:Også godt valg. Du kan med fordel købe en anden fjernbetjening. CNET og andre anmeldersider er ofte ret hårde ved Denons valg af fjernbetjening...
CNET skrev: Same frustrating remotes
We consistently knock Denon for included confusing remotes with its receivers, and there looks to be no major changes this year. That means buyers may want to build in the cost of a quality universal remote when considering a Denon
Okay skal jeg så købe en speciel fjernbetjening? Forstår ikke helt hvad problemet er med deres fjernbetjening? :)

Hilsen Kjeldsen
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Du kan sagtens beholde den. Designet og betjeningen er bare lidt ikke-intuitiv :) Så var der en all-round betjening som nogle af Logitechs der kan programmeres til at Denon via touch-screen
wernermeyer

Indlæg af wernermeyer »

Syntes ikke den er noget problem... CNET skriver de er forvirende. Det kan godt være de er forvirende, men man vender sig vel hurtigt til dem. Tag ned i din lokale Hif-klub og prøv dem.. :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg har ikke haft problemer med min Denon fjernbetjening.
Besvar