Hjælpe til nero burning
Redaktør: Moderators
Hjælpe til nero burning
Når jeg vil brænde en musik cd i nero 9 kan jeg ikke få den til at afspille i mit anlæg den skriver no disc.
Den brænder cden fint og kan se der også er brænder spor på skiven.
Har prøvet 3 forskellige slags medier men samme fejl på alle no disc. så jeg tror ikke det er medierne der er noget galt med
Hvad er der galt?
Håber en kan hjælpe
Den brænder cden fint og kan se der også er brænder spor på skiven.
Har prøvet 3 forskellige slags medier men samme fejl på alle no disc. så jeg tror ikke det er medierne der er noget galt med
Hvad er der galt?
Håber en kan hjælpe
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Re: Hjælpe til nero burning
Har du ved et uheld fået slået ´Finalize disc´ fra?
Så kan det nemlig meget vel være, at din afspiller ikke vil tage den.
De fleste afspillere skal bruge både et start og slut index.
Kan skiven spille på din computer f.eks?
Hvis den kan, så ER der jo rent faktisk kommet noget på skiven, og fejlen må ligge et andet sted...
Din afspiller kan jo også være slidt, eller ude af kalibrering.
Så kan det nemlig meget vel være, at din afspiller ikke vil tage den.
De fleste afspillere skal bruge både et start og slut index.
Kan skiven spille på din computer f.eks?
Hvis den kan, så ER der jo rent faktisk kommet noget på skiven, og fejlen må ligge et andet sted...
Din afspiller kan jo også være slidt, eller ude af kalibrering.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Nero 7, 8 og 9 (og nogle udgaver af 6) er kendt for at være elendig til at brænde audio cdér, afhængig af hardware, operativsystem osv. Den sidste udgave af Nero, som har brændt audio tilfredsstillende skulle være Nero 6.6
Det er omtalt mange steder på nettet, og problemerne med Nero har også været nævnt tideligere på CA. Se f.eks: http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... ll#p117027
Nogle gange "hakker" cdérne - andre gange kan de slet ikke afspilles.
Prøv et andet program.
Bemærk:
Der er ikke alle cd afspillere som kan afspille CD-R skiver, og nogle kan kun afspille bestemte fabrikater. Jeg bruger altid Verbatim skiver. De er lidt dyrere men kan afspilles på alt der kan læse CD-R. Jeg gider ikke de "billigere" skiver, som kan have problemer på flere forsk. måder.
Er det første gang du prøver at afspille CD-R på den afspiller ?.
Zivago
Det er omtalt mange steder på nettet, og problemerne med Nero har også været nævnt tideligere på CA. Se f.eks: http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... ll#p117027
Nogle gange "hakker" cdérne - andre gange kan de slet ikke afspilles.
Prøv et andet program.
Bemærk:
Der er ikke alle cd afspillere som kan afspille CD-R skiver, og nogle kan kun afspille bestemte fabrikater. Jeg bruger altid Verbatim skiver. De er lidt dyrere men kan afspilles på alt der kan læse CD-R. Jeg gider ikke de "billigere" skiver, som kan have problemer på flere forsk. måder.
Er det første gang du prøver at afspille CD-R på den afspiller ?.
Zivago
det har virket fint med at afspille de cd-r medier og mit anlæg plejer altid vil læse cd-r skiver.
Jeg kører med windows 7 så jeg ved ikke om nero 6.6 kan kører i det.
Er der andre gode programmer til at brænde audio cder i?
Jeg kører med windows 7 så jeg ved ikke om nero 6.6 kan kører i det.
Er der andre gode programmer til at brænde audio cder i?
CDBurnerXP og InfraRecorder
Begge freeware og ganske fremragende.
Til ISO-filer er ImgBurn efter min mening klart det bedste.
Det kan altså også skyldes dit anlægs læser er ved at være slidt/beskidt. Jeg har selv lidt problemer med at læse DVD-R og DVD R1 og R3 i tiden. Den skriver disc error, mens R2-diske ikke har problemer. Så mon ikke jeg klarer mig med en ordentlig rensning af læsehovedet.
Begge freeware og ganske fremragende.
Til ISO-filer er ImgBurn efter min mening klart det bedste.
Det kan altså også skyldes dit anlægs læser er ved at være slidt/beskidt. Jeg har selv lidt problemer med at læse DVD-R og DVD R1 og R3 i tiden. Den skriver disc error, mens R2-diske ikke har problemer. Så mon ikke jeg klarer mig med en ordentlig rensning af læsehovedet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
har prøvet det cdburnerxp det virker perfekt men det tager langtid og brænde en skive
Jeg kender ikke programmet. Men er der ikke mulighed for at indstille brænder hastigheden ?.Tigerdyr skrev:har prøvet det cdburnerxp det virker perfekt men det tager langtid og brænde en skive
Zivago
Har lige chekke programmets hjemmeside. Iflg. dette screenshot http://cdburnerxp.se/pages/screenshots/burnoptions.png så kan du da indspille brænder hastigheden.
Zivago
Zivago
Ellers prøv InfraRecorder 
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
kan glimrende tilslutte mig InfraRecorder - det er nemt og ligetil - og er som sagt gratis!!
Og så har det den fineste grafik når den ´brænder´

Og så har det den fineste grafik når den ´brænder´

. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Synes Nero er ok, men ikke noget særligt (og fyldt med lort). Bruger mest Easy CD-DA Extractor http://www.poikosoft.com/ (og har brugt den i mange år) for den kan det hele rigtig godt og er ikke fyldt med lort. Hvis man bare er til DVDR/iso etc er IMG Burn det rigtige 
-
Dj Dk
- Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
- Kontakt:
Jeg sidder og skal have 6 Avi filer ned på en dvd skive, hvad skal jeg gøre ?
Bruger DVDfab. Så får du det lavet som en DVD skive med Menu.Dj Dk skrev:Jeg sidder og skal have 6 Avi filer ned på en dvd skive, hvad skal jeg gøre ?
Det kan også lægge undertekster med ind, hvis du har dem løse.
Zivago