Jeg har forgæves forsøgt at installere Win 7 på en vens computer via bootcamp. Jeg har dog opgivet efter alt for mange problemet, og genoprettet mac partitionen. Problemet er så at den nu vil boote fra en cd når man starter op, og ikke harddisken, hvor kan man gå ind og ændre på det?
På forhånd tak
Boot på Mac
Redaktør: Moderators
Boot på Mac
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Re: Boot på Mac
Genoprette mac partitionen? Du brugte vel bootcamp hjælpe assistenten i osx og rørte kun den partition der blev oprettet af den.
Men hold option/alt tasten nede og du kan vælge hvad der skal bootes fra, hvis ikke du har smadret det hele
Men hold option/alt tasten nede og du kan vælge hvad der skal bootes fra, hvis ikke du har smadret det hele
Han har næppe smadret det hele. Han skal bare huske, at en Mac skal bruge en EFI-partition til boot-indstilling. Lidt som en slags BIOS.
Men ja - hold alt/options nede når du booter op. Så får du valg muligheder.
Her er en guide til Boot Camp:
http://manuals.info.apple.com/en_US/Boo ... p_10.6.pdf
Men ja - hold alt/options nede når du booter op. Så får du valg muligheder.
Her er en guide til Boot Camp:
http://manuals.info.apple.com/en_US/Boo ... p_10.6.pdf
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Tak for svarene. Er med på at man skal holde alt nede så jeg får valgmulighederne, men det skulle jo helst ikke være sådan så man skal det hver gang. Hvis ikke jeg holder den nede, så efterspørger den en cd den kan boote fra, og det må man kunne slå fra et sted?
EDIT:
Lige for at uddybe, så skriver den (hvis jeg ikke holder alt knappen nede, og vælger Macintosh HD):
No bootable device -- insert boot disk and press any key
EDIT:
Lige for at uddybe, så skriver den (hvis jeg ikke holder alt knappen nede, og vælger Macintosh HD):
No bootable device -- insert boot disk and press any key
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Hold alt nede.
Gå ind i Mac OSX, åben System Preferences og vælg en ny Startup Disk.
Gå ind i Mac OSX, åben System Preferences og vælg en ny Startup Disk.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Det løste problemet, tak dwr