Jeg har et Hitachi DVD/HDD kamerat (klubbens) hvorpå harddisken der ligger noget video jeg gerne skal have ud men kan ikke få andet end et .vro format og skal bruge noget andet for at kunne splitte filen op i f.eks. Adobe Premiere.
Noget der har et forslag til hvordan jeg fikser det?
På forhånd tak for hjælpen
vro til avi konvertering
Redaktør: Moderators
vro til avi konvertering
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Re: vro til avi konvertering
Oki så får jeg lige skrevet de ting jeg glemte i foregående indlæg.
Undskyld...
1: Jeg bruger mac og har ikke adgang til en PC
2: Jeg har brug for specifik erfaring. Brugte et par timer igår på google og hvad de foreslog men ingen resultater gav hvad jeg søgte. Dette skulle jeg måske have gjort klart fra starten.
Undskyld...
1: Jeg bruger mac og har ikke adgang til en PC
2: Jeg har brug for specifik erfaring. Brugte et par timer igår på google og hvad de foreslog men ingen resultater gav hvad jeg søgte. Dette skulle jeg måske have gjort klart fra starten.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
Her er der en der har haft held med at konvertere til mp4 med et program der hedder Handbrake. Det kunne du da prøve. Han havde ikke held med at bruge sin fil i final cut men det kan ikke udelukkes at den vil virke i premiere før det er prøvet.
Efter lidt mere søgen skulle gratis programmet Avidemux kunne konvertere .vro til mpeg.
Eller sidst men ikke mindst skulle du også kunne bruge Mpeg Streamclip til at kunne convertere din fil til avi.
Så er der lidt at prøve. Hvis ikke må du have noget mere professionel hjælp.
Efter lidt mere søgen skulle gratis programmet Avidemux kunne konvertere .vro til mpeg.
Eller sidst men ikke mindst skulle du også kunne bruge Mpeg Streamclip til at kunne convertere din fil til avi.
Så er der lidt at prøve. Hvis ikke må du have noget mere professionel hjælp.
Så prøv at søge på google efter: vro converter mac
Der dukker en del ting op. Der må være noget du kan bruge.
F.eks noget der hedder streamclip kan konvertere VRO filer på MAC.
http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html . Det er freeware !
Der er også en windows udgave på siden, hvis det har interesse.
Zivago
Der dukker en del ting op. Der må være noget du kan bruge.
F.eks noget der hedder streamclip kan konvertere VRO filer på MAC.
http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html . Det er freeware !
Der er også en windows udgave på siden, hvis det har interesse.
Zivago
Hmm havde skrevet en gang før... Men tror databasenedbruddet i går har slettet mit indlæg, så det kommer lige igen.
Har du prøvet at omdøbe til .vob og bare importere den. Filformatet kan ofte snyde, så dekodere ikke læser matrixet. Jeg har ført haft held på Panasonic-modeller at ændre til .vob fordi jeg ikke kunne importere til Premiere Pro eller FCP2.
Det var kun Avid, der stadig ikke ville æde filen.
Har du prøvet at omdøbe til .vob og bare importere den. Filformatet kan ofte snyde, så dekodere ikke læser matrixet. Jeg har ført haft held på Panasonic-modeller at ændre til .vob fordi jeg ikke kunne importere til Premiere Pro eller FCP2.
Det var kun Avid, der stadig ikke ville æde filen.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright