Privacy options i Facebook

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
raffay

Privacy options i Facebook

Indlæg af raffay »

Nu har jeg ledt og ledt, men kan ikke finde den boks jeg skal hakke af, hvis jeg gerne vil blokerer for visningen af mine "venner" når en "ikke-ven" søger på mit navn? Nogen der ved det?

...Hvis I kan følge mig?
Skal man skrive noget her?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Re: Privacy options i Facebook

Indlæg af Maunus »

altså dem som ikke er ven med dig må ikke kunne se dine venner!?
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

den er så vidt jeg ved blevet fjernet ligesom mange andre indstillinger, da facebook mener at man skal dele så meget som muligt :)
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Maunus skrev:altså dem som ikke er ven med dig må ikke kunne se dine venner!?
Ja, nøjagtig. Jeg ved at den funktion må kunne findes, for jeg har da selv set andre personer hvor kun nærmest navn, profil billede og friend request er muligt som "ikke-ven". Altså, noget ligende den her random profil jeg fandt. Kender ikke selv nogen ved det navn. Og ja, det ser lidt ud som om den profil ikke rigtigt er aktiv, men altså, den illustrere meget godt det jeg prøver at forklare.

http://www.facebook.com/search/?q=peter ... 3927794..1
Brugeravatar
CCK^

Indlæg af CCK^ »

Er ret sikker på den profil er tom. Der var en del postyr over de nye indstillinger, og selv zuckerberg fik åbnet en del af sin profil op, som han ikke ønskede. På samme tid blev det, så vidt jeg ved, umuligt at gemme visse oplysninger (profilbillede og venneboksen). Er ret sikker på at der er en blog post om det på fb
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

OK, nu var "per petersen" jo også bare en random dude jeg lige fandt, men mener stadig jeg har set en aktiv profil uden adgang til venneliste for ikke-venner... Men jeg kan så forstå at det ikke er sådan ligetil alligevel.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

http://www.facebook.com/settings/?tab=p ... ion=search

Er næsten sikker på det er på overstående side du skal ændre dine indstillinger. Under 'Facebook Search Results' skal du vælge 'Only Friends' eller evt. 'Friends of Friends' hvis du vil åbne lidt op for dine venners venner.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

nco skrev:http://www.facebook.com/settings/?tab=p ... ion=search

Er næsten sikker på det er på overstående side du skal ændre dine indstillinger. Under 'Facebook Search Results' skal du vælge 'Only Friends' eller evt. 'Friends of Friends' hvis du vil åbne lidt op for dine venners venner.
ovenstående handler om hvorvidt man kan finde dig, hvis man søger på dit navn, altså om du vil dukke op i søgeresultaterne. Det har intet at gøre med, om man kan se din venneliste, når man ser din profil. Den mulighed findes ikke længere.
Billede
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Ahh okay. Så har jeg misforstået spørgsmålet.

Men ja, det er korrekt, det kan man ikke mere:
http://feedproxy.google.com/~r/InsideFa ... N12MFAJ1I/
nco\\ CHART ATTACK 1999
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Noget helt andet er jo så bare. Hvorfor er man så desperat efter at skjule sine oplysninger og sig selv? Så bør man vel ikke have en profil på facebook overhovedet, hvis man ikke vil have, at folk man ikke kender, skal vide noget. Det fatter jeg overhovedet ikke.
Billede
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg har mange arbejdskollegaer som har tilføjet mig som ven. Mange af dem har jeg ikke interesse i at de skal kunne se mine billeder og andre opdateringer. Dem har jeg så lavet lavet en rimelig restriktiv gruppe til, så de stortset kun kan se de ting som Facebook ikke tillader man skjuler. Hvis der er så engang i mellem er undtagelser, så kan jeg vælge det når jeg skriver ting eller tilføjer billeder. Kunne jeg skjule min venner for dem, så gjorde jeg det også.

Alternativt kunne jeg lade helt være med at tilføje dem. Uden tvivl ville man så blive spurgt hvorfor man ikke vil være ven med dem og for at undgå det spørgsmål, siger jeg så god for dem.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

raffay skrev:Nu har jeg ledt og ledt, men kan ikke finde den boks jeg skal hakke af, hvis jeg gerne vil blokerer for visningen af mine "venner" når en "ikke-ven" søger på mit navn? Nogen der ved det?
jeg har fundet ud af hvordan man gør!

Gå til din profil. Klik på "blyanten" nede i friends boksen og fjern fluebenet ved "show friend list to everyone" - det burde gøre det du efterspørger.

Billede
Billede
Brugeravatar
CCK^

Indlæg af CCK^ »

Gør den ikke bare så man ikke kan trykke vis alle? jeg mener boksen med 6-12 personer altid vil være der
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

CCK^ skrev:Gør den ikke bare så man ikke kan trykke vis alle? jeg mener boksen med 6-12 personer altid vil være der
det ved jeg faktisk ikke. Det må vel komme an på en prøve.

edit: Nej du tog fejl - den gør det, jeg skrev.
Billede
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Den indstilling havde jeg helt glemt. Men jeg havde faktisk slået det fra allerede.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Jeg tror også det virker nu, tak for svar alle :)
Besvar