Installation af Win 7 med Recovery muligheder

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Installation af Win 7 med Recovery muligheder

Indlæg af amh »

Som topic siger, er der mulighed for at lave Recovery mulighed hvis man installerer en Win 7 fuld version fra bunden, eller skal man bruge Upgrade til at gøre det. Lige pt. kører jeg med Win Vista som maskinen er født med, men det system efter en re-install er det stadigvæk røv langsomt...

På forhånd tak.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Installation af Win 7 med Recovery muligheder

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg skal lige forstå det korrekt?

1) Du ønsker en recovery-mulighed af din nuværende installation
2) Du bruger pt. en Windows Vista
3) Du vil installere Windows 7, og få genskabt hele lortet på den nye Windows, så installationerne fra Vista bliver smidt ind i den nye Windows 7 installation.
4) Du ønsker at punkt 3 skal udføres uden først at skulle installere Vista for derefter at opgradere til 7?

Er det sådan nogenlunde korrekt forstået?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Har en Compaq maskine nu (HP software mv.) og ønsker Compaq's (HP) Recovery software også virker på Win 7 hvis jeg installerer den. Maskinen er født med Win Vista som har Recovery funktionen liggende, som jeg gerne ville overfører til en Win 7. Enten ved at lave en opgradering, eller en ren-installation af Win 7. Håber det gav mere mening ? :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Har HP/Compaq ikke en upgrade-mulighed man kan købe. Ved Lenovo havde noget tilsvarende i hvert fald, og HP plejer da at være ret godt med på den front.

Fordelen ved den producentbestemte installation er alle de eventuelle muligheder, der ligger indbygget i computeren, lige ligger til højrebenet når det skal konfigureres/installeres. Så måske du skal undersøge det gennem HP/Compaq :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Nu var det bare lige fordi jeg lå inde med en Ultimate version af Win 7, og overvejede at installerer den. Jeg har dog i tidernes morgen oprettet 2 stk DVDR med Recovery på, ville jeg kunne bruge dem hvis jeg installerede Win 7? og hvad med den Recovery partition som ligger på harddisken også? Vil den ryge,hvis jeg installerer Win 7 Ultimate?
Zivago

Indlæg af Zivago »

amh skrev:Nu var det bare lige fordi jeg lå inde med en Ultimate version af Win 7, og overvejede at installerer den. Jeg har dog i tidernes morgen oprettet 2 stk DVDR med Recovery på, ville jeg kunne bruge dem hvis jeg installerede Win 7? og hvad med den Recovery partition som ligger på harddisken også? Vil den ryge,hvis jeg installerer Win 7 Ultimate?
Nej. Du kan ikke bruge dine VISTA recovery disks til Win 7.
Recovery partitionen behøver ikke at bliver overskrevet. Men du har intet at bruge de data der ligger på den til, da det er en VISTA backup. Alt hvad du har af recovery fra din originale VISTA, kan ikke bruges til Win 7.

Hvis du efter at have installeret win 7, bruger dine recovery disks, så dukker VISTA frem igen.

Før du installerer Win 7, skal du chekke på HP`s hjemmeside, om der er lavet drivere / software til Win 7 til din maskine. Nogle Vista drivere osv, kan vist bruges på Win7 - men det er ikke sikkert.

Zivago
Besvar