Max størrelse på SD kort - TomTom One New model

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Max størrelse på SD kort - TomTom One New model

Indlæg af amh »

Er der nogle som kan fortælle mig max størrelsen denne GPS kan modtage? Det jo godt at udgive et kort på ca. 2 GB, og når SD kort på 2 GB er formateret er der ikke 2 GB, men der i mod 1,81 GB. Hvilket ikke er nok til det nye Europakort jeg gerne ville have på. Har testet med et 4 GB. Kort og den fryser totalt når jeg prøver og installerer TomTom på det, igennem TomTom Home softwaren.

Så hvad gør man hvis man vil have nye kort på, som ikke fylder mere end ja, 1,81 GB. ? Kan man fravælge nogle af tingene man ikke skal bruge til noget (stemmer etc.) og hvordan...?

På forhånd tak!
Iwers
Geografisk sted: Haderslev

Re: Max størrelse på SD kort - TomTom One New model

Indlæg af Iwers »

hvilket kort er det præcist du har brugt?
tænker på om det kort du bruger måske ikke er hurtigt nok nemlig, måske et hurtigere kort ville hjælpe :) hvornår er det du skal bruge den? :) lidt trist og sidde på vej på ferie og finde ud af at lortet ikke virker :S

Jeg fandt lige dette, http://tomtom-user.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18490 prøv lav dig en bruger så du kan se svarene, det kunne jo ske de kunne bruges ;)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

jeg fandt fejlen! Det var noget boot loader som skulle opdateres, da den som standard ikke understøtter SDHC. Så det lykkedes at få den til at finde de 4 GB. SDHC. Så nu vil jeg nyde årets Roskilde festival! :)
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

Jeg er selv lidt i problemer her, du kan vel ikke smide et link til guiden, da jeg prøver med 8gb kort, men den kan ikke finde det. Har præcist samme gps, og kunne godt tænke mig at bruge et cracked kort, er det måske også noget du har forstand på, må du meget gerne smide en guide her til det også :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Jamen først brugte jeg denne side, til at opdaterer BootLoad på GPS'en (også bare kaldet BL) http://www.ipmart-forum.com/showpost.ph ... ostcount=1

Derefter søgte jeg på google efter meta og så TomTom, så kommer der vidst en side fra fra gpsunderground.com der ligger guids til hvordan man gør.
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

Vil jeg tage et kig på, jeg siger tak :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Fandt forresten linket til den guide jeg skal til og prøve (igen igen) kan ikke rigtig få det til og virke, så skriv endelig hvis du kan få det til at virke...
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Det er iøvrigt sjældent, at kortene ikke er hurtige nok til at fungere i maskinerne.
De er som regel FOR hurtige, eller lavet til en hurtigere standard - f.eks digitale SLR kamera.

SDHC (Secire Digital High Capacity) er et af de hurtige nyere formater, og fungerer ikke i alt
hvad der kan tage et SD kort. Vi har f.eks. en loftmonteret DVD/skærm i bilen,
med SD/USB slot, og det var jo mega smart med et kort med stor hukommelse,
og så rippe en stak børne film, og smide på kortet - men ak - ingen SDHC understøttelse...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Besvar