Cykel Req.
Redaktør: Moderators
Cykel Req.
Står og har brug for en/flere med stærk viden inde for cykler.
Det er sån at jeg længe har tænkt på at anskaffe en ny cykel udover den city-cykel jeg har nu, men den her cykel jeg skal havde, skal være en der kun primært skal bruges til at cykel rigtig lange ture på, så det skal være en racer-cykel.
Det er bare sån at da jeg ikke lige lægger inde med det store budget, har højest 6000kr men ville gerne kunne gøre det billiger.
Så har kigget på den her http://www.thansen.dk/product.asp?c=406 ... 1219757469 Nogen der kan fortælle om det er et godt køb? Nogen der kan svare +/- på cyklen?
Cyrus//
Det er sån at jeg længe har tænkt på at anskaffe en ny cykel udover den city-cykel jeg har nu, men den her cykel jeg skal havde, skal være en der kun primært skal bruges til at cykel rigtig lange ture på, så det skal være en racer-cykel.
Det er bare sån at da jeg ikke lige lægger inde med det store budget, har højest 6000kr men ville gerne kunne gøre det billiger.
Så har kigget på den her http://www.thansen.dk/product.asp?c=406 ... 1219757469 Nogen der kan fortælle om det er et godt køb? Nogen der kan svare +/- på cyklen?
Cyrus//
Celebrate Your Life With House
Re: Cykel Req.
Jeg behøvede ikke at læse mere end starten af linket... thansen? Du får hvad du betaler for, og det er ikke en kulfibercykel på 8kg!
Lige præcis med racercykler er det altså meget vigtigt, at du køber noget ordentligt. Ellers sidder du med rust og dele, der går i knas meget hurtigt. Du kører så mange flere km. på en racer, så den skal kunne klare et slid, der er LANGT LANGT større end en normal cykel.
Når det er sagt, ville jeg heller ikke købe en normal cykel hos thansen... Hell, jeg ville end ikke købe olie derude fra!
Lige præcis med racercykler er det altså meget vigtigt, at du køber noget ordentligt. Ellers sidder du med rust og dele, der går i knas meget hurtigt. Du kører så mange flere km. på en racer, så den skal kunne klare et slid, der er LANGT LANGT større end en normal cykel.
Når det er sagt, ville jeg heller ikke købe en normal cykel hos thansen... Hell, jeg ville end ikke købe olie derude fra!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Jeg er til dels enig med FrZ. Det er vigtigt at man køber noget ordentligt, når man nu er i gang!
Jeg kender kun "mærket" X-Zite som værende noget værre skrammel. Vidste dog ikke at de også har racere i deres udvalg.
Kigger man på de specs, der er listet op, er der gode og dårlige ting at sige om det.
Det ser ud til, at stellet kun fås i en størrelse 53 cm. Det kan være du er heldig at den størrelse netop passer dig, men præcis med racercykler, skal størrelsen være spot-on. Er stellet lidt for stort/småt får man slet ikke det optimale ud af cyklen og risikerer, at få skader/blive øm hvis kroppen skal bøjes eller strækkes på grund af forkert stelstørrelse.
Det er lidt svært at vurdere hvilke gear der præcis sidder på den. Med racercykler taler man normalt om hvilken "gruppe" der sidder på cyklen. En gruppe består af flere dele. Bl.a. gearskiftere, bremsegreb, kranksæt, tandhjul etc. På den X-Zite står der blot: Gear: Shimano 105/Sora 18-gear. Det kan være, at det kun er selve gearskifteren, der er en Shimano 105, hvilket er et glimrende system. Shimano Sora er et KNAP så gennemført system men for en nybegynder kan det akkurat slå til. Ud fra billedet kan man ikke se hvordan fordelingen af 105/Sora er..
Personligt jeg ville holde mig fra en X-Zite cykel. Citybike, racer eller BMX. Det kan være fristende at lade tvivlen komme mærket til gode meeeen..
Mit råd til at finde en god racer, til rimelige penge må være at fatte knoglen og ringe rundt til diverse cykelhandlere der hvor du bor. Fortæl dem dit budget (start evt. med 5.000) og bed dem fortælle hvad de kan tilbyde. Der er også udsalg i cykelbutikker for tiden
Til daglig hamrer jeg rundt på en Centurion fra 99' med en brugt men fremragende Shimano 105 gruppe. Cyklen er rusten hist og her men kører perfekt! Tvivler på en X-Zite du køber i dag, vil køre godt om 11 år...
Jeg kender kun "mærket" X-Zite som værende noget værre skrammel. Vidste dog ikke at de også har racere i deres udvalg.
Kigger man på de specs, der er listet op, er der gode og dårlige ting at sige om det.
Det ser ud til, at stellet kun fås i en størrelse 53 cm. Det kan være du er heldig at den størrelse netop passer dig, men præcis med racercykler, skal størrelsen være spot-on. Er stellet lidt for stort/småt får man slet ikke det optimale ud af cyklen og risikerer, at få skader/blive øm hvis kroppen skal bøjes eller strækkes på grund af forkert stelstørrelse.
Det er lidt svært at vurdere hvilke gear der præcis sidder på den. Med racercykler taler man normalt om hvilken "gruppe" der sidder på cyklen. En gruppe består af flere dele. Bl.a. gearskiftere, bremsegreb, kranksæt, tandhjul etc. På den X-Zite står der blot: Gear: Shimano 105/Sora 18-gear. Det kan være, at det kun er selve gearskifteren, der er en Shimano 105, hvilket er et glimrende system. Shimano Sora er et KNAP så gennemført system men for en nybegynder kan det akkurat slå til. Ud fra billedet kan man ikke se hvordan fordelingen af 105/Sora er..
Personligt jeg ville holde mig fra en X-Zite cykel. Citybike, racer eller BMX. Det kan være fristende at lade tvivlen komme mærket til gode meeeen..
Mit råd til at finde en god racer, til rimelige penge må være at fatte knoglen og ringe rundt til diverse cykelhandlere der hvor du bor. Fortæl dem dit budget (start evt. med 5.000) og bed dem fortælle hvad de kan tilbyde. Der er også udsalg i cykelbutikker for tiden
Til daglig hamrer jeg rundt på en Centurion fra 99' med en brugt men fremragende Shimano 105 gruppe. Cyklen er rusten hist og her men kører perfekt! Tvivler på en X-Zite du køber i dag, vil køre godt om 11 år...

Jeg vil mene dit budget er realistisk, om end lidt lavt, afhængig af hvor meget "motionist" du påregner dig at være/blive. Når det er sagt kan du sagtens få en god cykel for 6.000 kr. Nu er det år og dage siden jeg sidst har siddet på jernhesten, men følger da lidt med i hvad der rører sig inden for cykelsporten og cykeludstyr generelt, og vil faktisk også gerne have en cykel igen, når der bliver plads i budgettet til det.
Anyway jeg synes du skal gå efter mere "godkendte" mærker: også selvom deres middelpris ligger på ca. 10.000 mere end dit budget er. Simpelthen af den simple grund: de vil ikke associeres med et dårligt produkt. De samlinger jeg ville gå efter, og som leverer cykler inden for budgettet er især: GT, Giant og Bottecchia.
En cykel som denne Bottecchia synes jeg umiddelbart faktisk lyder til at være et godt køb. Det skal siges jeg har en forkærlighed for Campagnolo gear, men deres Xenon serie har, taget priserne i betragtning, fået fine anmeldelser.
Skulle du gå helt amok med det der cykelrytteri, så vil jeg til enhver tid mene Specialized samt Pinarello, er de bedste af sin slags - her ganger vi så også budgettet med ti, men har man først siddet på en Pinarello Paris Carbon - i øvrigt med Campagnolo sæt, så vil man ikke af igen. For satan det er en fryd!
Anyway jeg synes du skal gå efter mere "godkendte" mærker: også selvom deres middelpris ligger på ca. 10.000 mere end dit budget er. Simpelthen af den simple grund: de vil ikke associeres med et dårligt produkt. De samlinger jeg ville gå efter, og som leverer cykler inden for budgettet er især: GT, Giant og Bottecchia.
En cykel som denne Bottecchia synes jeg umiddelbart faktisk lyder til at være et godt køb. Det skal siges jeg har en forkærlighed for Campagnolo gear, men deres Xenon serie har, taget priserne i betragtning, fået fine anmeldelser.
Skulle du gå helt amok med det der cykelrytteri, så vil jeg til enhver tid mene Specialized samt Pinarello, er de bedste af sin slags - her ganger vi så også budgettet med ti, men har man først siddet på en Pinarello Paris Carbon - i øvrigt med Campagnolo sæt, så vil man ikke af igen. For satan det er en fryd!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Står og mangler en ganske almindelig cykel nærmere by-cykel da den skal være alternativ til bilen, og jeg er hel n00b på cykler, så er der nogle som kan anbefale en ganske udemærket cykel til bilige penge (max 2000.-) ?
amh skrev:Står og mangler en ganske almindelig cykel nærmere by-cykel da den skal være alternativ til bilen, og jeg er hel n00b på cykler, så er der nogle som kan anbefale en ganske udemærket cykel til bilige penge (max 2000.-) ?
Det kan du ikke få en udmærket cykel til.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Kør til Frederiksberg og smut omkring billigcykel.dk og se hvad de kan tilbyde dig. Men for din egen skyld smid gerne 1000 - 1500 kr. mere i budgettet og køb eksempelvis en Everton City Zone 7amh skrev:Står og mangler en ganske almindelig cykel nærmere by-cykel da den skal være alternativ til bilen, og jeg er hel n00b på cykler, så er der nogle som kan anbefale en ganske udemærket cykel til bilige penge (max 2000.-) ?
Men men men - du skal virkelig overveje hvor meget den skal bruge i forhold til dit budget. For de prisbillige cykler kan den første tid virke som ganske udmærkede alternativer til de noget dyrere. Men de går hurtigere i stykker, og især gearene er et svagt punkt. Har man en billig cykel kan det ikke betale sig at udskifte sættet (et nyt koster faktisk næsten det samme som den billige cykel og kan oftest ikke gøres med reservedele da det er en "speciel" løsning til netop den løsning og af samme grund kan man ikke bare sætte en del fra et andet sæt på) og så køber man en ny. Forestil dig at skulle gøre det ca. hvert andet år, så har du på bare seks år brugt 6.000 kr. tre cykler, mens en cykel til 6.000 kr. sagtens kan holde 8 - 10 år.
Jeg synes Everton laver nogle ret gode citybikes og jeg vil anbefale deres cykler til de fleste, der søger en god og stabil cykel til alsidigt brug.
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Qleg, tak for input, det skal jeg da lige gen-overveje så. Nu tænker jeg også på hvis den bliver stjålet, ens inbo dækker den muligvis ikke, fordi man ikke har tegnet en tillægsforsikring til cykler.. (har hørt om det, ved ikke om min egen gør)
Prøv evt. Cykelbanditten.dk, der har de nogle fine cykler til overkommelige priser 
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Et helt tredje alternativ: Politiauktion af hittegods. Der kan man sgu gøre nogle gode køb.
Har ejet en sådan... De er billige, men de er REN crap. Fik så stjålet min 2 uger efter, så var den ligesom ude af verdenen.Sig-Mund skrev:Prøv evt. Cykelbanditten.dk, der har de nogle fine cykler til overkommelige priser
Selvom jeg kun ejede den i 2 uger, var den hos cykelsmeden én gang... Og han grinede bare af kvaliteten - han syntes det var pisse dyrt for det lort de havde skruet sammen...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ skrev:Har ejet en sådan... De er billige, men de er REN crap. Fik så stjålet min 2 uger efter, så var den ligesom ude af verdenen.Sig-Mund skrev:Prøv evt. Cykelbanditten.dk, der har de nogle fine cykler til overkommelige priser
Selvom jeg kun ejede den i 2 uger, var den hos cykelsmeden én gang... Og han grinede bare af kvaliteten - han syntes det var pisse dyrt for det lort de havde skruet sammen...
Ok, anede egentlig intet om kvaliteten havde bare set priserne derinde, og overvejede selv at købe en cykel derfra som "backup" udover min standard cykel og min mountainbike. Men kan høre på det hele at det ikke er stedet
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Det var måske så en god ide at få tjekket op på inden du køber en cykel, det burde ikke tage dig mange minutter at ringe til dem.amh skrev:Qleg, tak for input, det skal jeg da lige gen-overveje så. Nu tænker jeg også på hvis den bliver stjålet, ens inbo dækker den muligvis ikke, fordi man ikke har tegnet en tillægsforsikring til cykler.. (har hørt om det, ved ikke om min egen gør)
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us