50 mm blæser med PWM?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
xavis

50 mm blæser med PWM?

Indlæg af xavis »

Hejsa

Jeg er ude efter en støjsvag kabinetsblæser på 50x50x15 med PWM, men jeg har stort besvær med at finde dem.

Er der nogen herinde, der kan hjælpe?

Venlige hilsener
Xavis
Beware - the return of the pigs is near!!
xavis

Re: 50 mm blæser med PWM?

Indlæg af xavis »

Nå, dér var ikke meget hjælp at hente.

Er der så nogen af jer, der har erfaringer med blæsere af ovenstående dimensioner, som har et fornuftigt forhold mellem støjsvaghed og den mængde luft, der flyttes?

På forhånd tak
Xavis
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg aner ikke, hvad PWM er, men jeg ved, at Noctua laver rimeligt stille blæsere.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Du skal være heldig for at finde en god 50mm blæser med PWM. En så lille en blæser, skal køre temmelig hurtig, for at kunne flytte nok luft til at køle effektiv - så motoren kører næsten altid på fuld kraft, for at blæseren har nogen nytte.
Har du ikke plads til en større blæser ?.

Zivago
xavis

Indlæg af xavis »

Det er til mit mediecenter, så jeg har ikke plads til en større blæser. Til gengæld står den ude i stuen, så der er hele tiden rimeligt med luft omkring den - og denne specifikke blæser er 'kun' til harddisken. Bare for en sikkerheds skyld. Det er derfor temmelig vigtigt, at den er støjsvag - og der er vel nogle små blæsere der er bedre til støjsvagt at flytte luft end andre.. :-)
xavis

Indlæg af xavis »

Jeg er sikker på, Noctua er gode til støjsvage blæsere - bare ikke i den størrelse, jeg skal bruge..
Besvar