Computer bliver laangsom og skør

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
LunaPark
Kontakt:

Computer bliver laangsom og skør

Indlæg af LunaPark »

Hey.

Har en færdigkøbt Fujitsu PC som kører fantastisk med Windows7.
MEN når den har stået og kørt i en 3-4 dage uden brug, og jeg så begyndr at bruge den,
så bliver den sær.
Umiddelbart kører PCen fin, men når du ser flasvideoer fra nettet eller hører musik som mp3 eller Spotify,
så lyder det som om det kører med slow.
Altså de snakker heeeelt viiildt laaangsoom.

Hva faen kan det skyldes ?
En genstart løser det straks, men nu har jeg haft XP computere til nærmest at kører årevis,
og aldrig set noget lignende.

Hjælp
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Will
Chart Attack VIP

Re: Computer bliver laangsom og skør

Indlæg af Will »

Tjek om du har nok virtuel hukommelse. :-) og hvor meget ram du bruger. :-)
windows 7 har nogen rigtig gode muligheder for system overvågning. :-)
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Hvis den står i 3-4 dage uden at blive brugt hvorfor så ikke slukke den?
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Zivago

Indlæg af Zivago »

Alle windows PCér har brug for at blive slukket HELT/ genstartet engang imellem - for at få ryddet op i RAM, hibernation fil (bruges når maskinen lukkes ned i dvale / slumre), swapfiler, div temp filer, indekseringer osv, da de ellers kan blive sløve eller opfører sig underligt. Det er ikke unormalt. Hvordan de opfører sig når problemerne opfører sig, afhænger af hardware, software, drivere osv. Jo mere kompleks konfigurationen af maskinen er, jo oftere ser man problemet. Ofte sker der endvidere det, at eks. hibernationfilen og temp filerne blive fragmenteret, hvorved systemet bliver sløvere.
Mange lukker kun maskinerne ned i dvale eller slumre, da maskinerne så starter hurtigere. Men det kan altså skabe problemer af overnævnte art.
Hvis man absolut vil bruger dvale / slumre - så kan det hjælpe lidt, at lukke ALLE åbne programmer, før man lukker sin maskine. Dertil skal man ofte defragmentere sine drev og rydde op i reg. databasen, temp filer, fjerne spyware osv. - især hvis man har maskinen tændt i meget lang tid.

Zivago
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Uanset hvad så burde den kunne holde til et par dages oppetid, også uden brug, uden at blive decideret langsom af det. Jeg har min bærbar tændt i længere tid af gangen uden den brokker sig (Vista Ultimate, 32 bit), og min gamle stationær kørte med en installation fra 2002 og kørte snildt et par måneder uden at blive slukket. Brugte den både til spil, server, adobe-pakken, filmafspilning og andet lir.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar