stonemeisteren skrev:Grunden til jeg ikke ligger alting til download længere, er til dels for ikk at komme på kant med loven
For lige at brække ind i dit citat, kommer du så ikke på kant med loven med det samme du leger med musikstykket - medmindre samtlige af dine lydfiler er betalt/certificeret? Det kan jo også godt ske de er, men i mine øjne svarer det til at lytte til Grooveshark frem for at have mp3-filerne liggende på computeren. Det anses som ~mere~ illegalt end at høre Grooveshark. Begge dele er ulovlige - og så kan vi gradbøje de næste fire år, men det er stadig et spørgsmål om illegal/legal.
Nå, men jeg er en af de folk herinde, der stort set ikke besøger Mix...Area af andre årsager en i form af moderator-status, altså en forpligtelse til at se om folk opfører sig ordentligt, hvilket de jo så også ganske fint gør i henhold til forummets regler. Jeg lytter til under ti kreationer om året, og faktisk stort set kun fra personer jeg ved leverer et ordentlig stykke arbejde. Sådan har det ikke altid været. Tidligere hørte jeg løst og fast, og det var en del af den daglige rutine lige at se om noget nyt var dukket op herinde.
Hvorfor har det så ændret sig? Fordi kvaliteten simpelthen er blevet for svingende med et for nedadgående gennemsnit. Til tider tror jeg ikke vedkommende bag et givent mix har tænkt tanken "hmmm kunne jeg tænkte mig at lytte til dette hvis det ikke var mig selv der havde lavet det?". På et tidspunkt blev der "udgivet" virkelig meget lort herinde. I en lind strøm af diarré, der simpelthen kvalte min lyst til at sætte mig ned og bruge tid på at svare vedkommende tilbage. Det kan også være svært at være konstruktiv, og have viljen til det, når man selv kan tvivle på personens tidsmæssige ofring på musikken.
"Tænketanken" så jeg lidt som at skulle afhverve lortet og det blev også en smule bedre. Men sidder man som mixer og synes man mangler respons, så kunne det jo også være at de aktive folk, der er herinde, selv skulle bidrage med mere til de enkelte tråde. Altså lægger man noget op herinde, så skal man også være villig til at bruge tid på andres. Så kan man begynde at klantre andre for ikke at ville være aktive i ens egne tråde. Hermed ikke sagt at dem der bruger tid herinde, hvad enten det er for at bidrage med indhold, eller bare trykke på download, kunne skrive "tak, det sidder da lige i skabet", eller "det er ikke min stil, det bryder jeg mig ikke om". Det ville klæde de fleste at være lidt mere taknemlige over alt det gode og dårlige musik, der bliver kastet ud i ørerne af dem herinde fra, og kunne holde dampen oppe ved kritik - positiv som negativ.
- alt herfra. Nu går jeg i seng med en Wii-tennisalbue.