Router/Hardware til at køre VPN Server

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Bandit^

Router/Hardware til at køre VPN Server

Indlæg af Bandit^ »

Hej da jeg primær arbejder i udlandet går med planen om at installere en VPN server hjemme ved mig selv, således at jeg kan se Stofa WebTV og div. internet streams som kræver man har dansk IP.

Jeg har søgt lidt på nettet, men har ikke umiddelbart fundet noget brugbart hardware (Jeg er ikke intereseret i at havde en computer stående som server, bruger for meget strøm).

Jeg er enlig kommet frem til, at jeg skal havde fat i en high-end router og så installere dd-wrt firmware på den, da dd-wrt firmware understøtter at køre VPN server på routeren.
Jeg har før haft DD-WRT på en linksys wrt54g som jeg var godt tilfreds med.
Der er krav om 4 mb flashram for at kunne køre vpn. Regner med at købe en med min 8mb da jeg så har plads til evt. fremtidige forbedringer.

Nogen som kan anbefale en god 802.11n router som også køre torrent stabilt, den skal selvfølgelig være DD-WRT kompitabel. Noget som min nuværende d-link dir-655 ikke er.
Eller en evt. anden hardware løsning, som ikke bruger store mængder strøm.

http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database er understøttede routere.
Bandit^
Zivago

Re: Router/Hardware til at køre VPN Server

Indlæg af Zivago »

Linksys E3000.

Zivago
Bandit^

Indlæg af Bandit^ »

Det ser faktisk ud til at være et rigtig godt bud, de snakker i hverfald meget posetivt om den inde på DD-WRT's forum.

Mange tak.
Bandit^
Zivago

Indlæg af Zivago »

Bandit^ skrev:Det ser faktisk ud til at være et rigtig godt bud, de snakker i hverfald meget posetivt om den inde på DD-WRT's forum.

Mange tak.
Jeg har selv købt den model, for 1 måneds tids siden. Det er en virkelig stabil router, der er hurtig og med lang trådløs rækkevidde. Den har f.eks. også USB tilslutning for HD. Har 6 indbyggede antenner. Kan køre VPN, FTP server (indbygget) + bjerge af andre ting / muligheder - som f.eks. HD stream videoserver. Iøvrigt er den nem at konfigurere med den medfølgende konfigurations cd, for dem der ikke har så meget forstand på routere.
Check beskrivelse på: http://www.linksysbycisco.com/EU/en/pro ... &HBX_OU=50

Den kan køre på flere forskellige frekvenser, så evt.andre routere ikke forstyrre den.
(Man kan sagtens konfigurere den uden software cden - hvilket jeg gjorde, hvis man har kendskab til opsætning af routere)
Jeg købte den hos Proshop - hvor du pt. kan få den til 905 kr. Se http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=382988
Dertil fragt på 59 kr.

Zivago
Besvar