Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Jeg har lovet min roomie at spørge herinde ang. nyt lyd til vores fælles stue.
Pt. har vi et Creative MegaWorks 5.1 THX 550 men forstærkeren brummer belastende og kan ikke fikses.
Det han søger (og derigennem også jeg ) er formentlig en reciever/forstærker der skal kobles til en HTPC som har optisk (S/PDIF) lyd ud. Som det bliver fikset nu bliver det optiske lyd dekodet af en Creative DDTS-100 dekoder.
Hvad præcis det skal være er åbent for forslag. Prisen ialt skal maks være på 5000kr. (og helst omkring 3000kr.)
Håber nogen herinde har et godt forslag, og tak på forhånd
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Kom gerne med lidt mere om, hvad det er i ønsker / forventer. Hvilke højttalere skal der f.eks. anvendes ?. Hvor stor er stuen ?
Zivago
Der skal være højtalere med, ja.
Afstand fra TV til sofa er 2.5-3m. Fjernsynet er et 42". Lyd har vi ikke så meget forstand på så derfor jeg spørger Men højtalerne skal helst ikke være gulv og helst heller ikke over 50cm i højden.
Og så er Surround ikke en nødvendighed. Et 2.1 system kan også godt bruges
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Med hensyn til et 2.1 system, så er der ikke mange stereo receiver med optisk indgang. Sjovt nok, så skal man faktisk ofte op i en meget højere prisklasse, for at man få dette på et 2.1 system, hvis det skal være noget værd.
Men i har jo så muligheden, at blive ved med at bruge Creative DDTS-100 som dekoder, og tilslutte den analogt til en stereo forstærker. Men det kan drille - da Creative DDTS-100 jo er beregnet til surround. Så det er nok ikke en god løsning.
en på min skole har denne forstærker til salg http://www.dba.dk/receiver-harman-kardo ... -70930370/ spørg mig ikke om den kan det du mangler men den er måske et kig værd. Kan sige så meget at den ikke fejler noget dog så fejler den aktive bas han har til salg med rundlydshøjtalerne noget.. (men du kan købe forstærker alene)
Maunus skrev:en på min skole har denne forstærker til salg http://www.dba.dk/receiver-harman-kardo ... -70930370/ spørg mig ikke om den kan det du mangler men den er måske et kig værd. Kan sige så meget at den ikke fejler noget dog så fejler den aktive bas han har til salg med rundlydshøjtalerne noget.. (men du kan købe forstærker alene)
En lidt svag (forstærkermæssigt) og ældre model. Men kan sagtens bruges, da den har optisk indgang (efter hvad jeg kan se på nettet). Prisen er dog for høj i forhold til dens alder og features. Man kan få nye forstærkere der er bedre til samme pris. Desværre. Udviklingen går hurtigt med hensyn til A/V receivere, så priserne på brugt entry level udstyr falder hurtigt.
Måske kan prisen handles ned. Max pris - vil jeg mene vil være 1000 kr. Så skal der bare købes et sæt højttalere. Han skal ikke købe dem som sælger har til salg, hvis den aktive bas ikke fungerer. Det kan ikke betale sig.
@Zivago: Det Onkyo system du foreslog ramte plet... Desværre nåede min kammerat ikke at købe det før prisen blev hævet igen. Har du andre forslag a la det?
Lokefar skrev:@Zivago: Det Onkyo system du foreslog ramte plet... Desværre nåede min kammerat ikke at købe det før prisen blev hævet igen. Har du andre forslag a la det?
Anlæg i den prisklasse og med de funktioner finder du ikke i HIFI butikker, men i butikker som Elgiganten, Bilka, Brugsen osv.