Hjælp! KRK Rokit 8 højttaler

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
jmunch

Hjælp! KRK Rokit 8 højttaler

Indlæg af jmunch »

Hej,
Jeg har købt 2 KRK RP8 Rokit G2 monitor højttalere, http://www.thomann.de/de/krk_rp8_rokit_g2.htm,
Jeg har ikke skide meget forstand på det, men jeg har også købt 2 Jack/Jack stik, for at forbinde dem med min NI Traktor Kontrol S4.

Den ene højttaler var trykket i hjørnet, så den er sendt tilbage. Nu fik jeg så endelig kablerne med posten i dag, og sætter den anden til. Så kommer der kun minimal lyd ud af den lille diskant der sidder i. Alt andet lyd er væk.
Den står på 220v, 0 DB HF level Adjust og 0 DB volume, som der stod var standard fra fabrikken. Jeg har skruet stille frem og tilbage, og der kommer stadig ingen lyd ud. Har kigget på mixeren om der nu skulle være drejet på nogle knapper, men alt står som det skal. Jeg har så sat et phono stik i, som går over i en boomblaster. Og der kommer lyden fint igennem. Når den ene højttaler og boomblasteren spiller sammen, er det igen kun boomblasteren som har alle toner med.
Er der nogen som har forstand på det, og ved om jeg skal gøre noget specielt. Er den muligvis død ?

Mvh
Brugeravatar
jmunch

Re: Hjælp! KRK Rokit 8 højttaler

Indlæg af jmunch »

Opdatering. Sender den tilbage til Thomann, da vi har testet med 3 kabeltyper, og den er død.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

sæt evt i andet anlæg
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Der skal ikke anlæg foran en aktiv monitor, du kunne bruge din ipod, mobil telefon whatever.

Der er intet nemmere, så hvis der ikke kommer lyd ud, så er de døde.
Har de samme stående hjemme hos mig, og de virker perfekt, så det er helt sikkert monitoren der er død, muligvis dele filteret eller forstærkeren der er gået i den
Besvar