Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Har et mystisk problem i min nye computer med Win7,
Og den har altid været der...
Når jeg åbner en helt alm. jpg-billede i f.eks Windowsbilledviser eller photoshop,
så får billedet et gulligt skær, som vist herunder.
Der skal normalt være hvidt bag kanalerne.
Hvis jeg derimod åbner samme fil i paintbrush, så har det de rigtige farver.
Nogen der kender til dette mystiske tilfælde??
Håber meget på hjælp
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Det er tilsyneladende ofte Samsung skærme der fucker...
Under Kontrolpanel -> farvestyring
kunne jeg vælge min Samsung skærm.
Derefter valgte jeg "alle profiler" og der under var et rullegardin hvor der skulle være en linie der hed "sVGA"
det var der også..
Men til gengæld skulle man fjerne en linie, hvis det var en der hed "samsung...."
Det gjorde jeg, og wupti så funkede det.
Tak dwr
/Lunapark
Du kan løse dette problem ved at fjerne den forkerte farveprofil. Det gør du ved at følge disse trin:
Klik på Start, skriv Farvestyring i feltet Start søgning, og tryk derefter på ENTER.
I dialogboksen Farvestyring skal du markere afkrydsningsfeltet Brug mine indstillinger til denne enhed..
På listen Profiler, der er tilknyttet denne enhed skal du klikke på den farveprofil, du vil fjerne, og derefter klikke på Fjern.
Bemærk Hvis der vises en advarsel, skal du klikke på Ja.
Luk dialogboksen Farvestyring og derefter genstarte computeren for at anvende indstillingen.
/Lunapark