linux....

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
TD-MILI
Kontakt:

linux....

Indlæg af TD-MILI »

hey ca`s

jeg har en server som til dato, kører W2k, men ikke helt vellykket :roll:

derfor begy dte jeg at kigge/ forhører mig lidt omkring var der som var af muligheder. og de fleste siger som linux R det bedste. men nu er det jo lige sådan at det ikke bare findes en linux, nej der findes 20 versioner af linux, hvad er bedst og hvorfor ????

den skal kører irc/www/mail

Håber nogen her kan hjælpe mig

TD-MILI
Disease-

:)

Indlæg af Disease- »

Der er ikke en distribution der er bedst som sådan. Det kommer meget an på hvad man skal bruge den til, om man har noget helt sindsygt hardware eller andre ting. Når man starter med at bruge linux er det endnu sværere at se forskel på de forskellige distributioner og det gør derfor ikke den helt store forskel hvad man vælger.

Jeg vil dog anbefale RedHat eller Debian fordi de er forholdsvis kendte og ikke så svære at starte op med. Så kan du altid skifte over til en anden distribution når du har styr på hvordan linux virker, har fundet ud af hvilke daemons du vil køre og hvilke hardware patches du har brug for.

-Disease-
United

Indlæg af United »

Altså, så vidt jeg ved(men hæng mig ikke op på det), så skulle MANDRAKE være det letteste at gå til, men ikke den aller bedste til server lignede ting, derimod er det nok DEBIAN du skal havde fat i (jeg prøvet at lave en server ud af det, uden det store held )
_WHAT_
Geografisk sted: Right behind u DONT look back !!!
Kontakt:

Indlæg af _WHAT_ »

Hvis du ikke har det vilde kendskab til linux så prøv knoppix først det kører fra CD-rom så du ikke skal install noget.

www.knoppix.com

_WHAT_

17445016
Besvar